Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gomir schreef:Waarom breng je de merrie dan niet gewoon naar de hengstenhouder van de hengst waar je mee dekt? Als je haar drachtig terug wil krijgen kan het wel zijn dat je haar langere tijd kwijt bent, maar zo te lezen is doortrainen voor jou minder belangrijk dan geen werk van het insemineren e.d..
janderegelaa schreef:Anoeska27 schreef:De Dalhoeve is trouwens ook echt super fijn qua begeleiding. Daar heb ik ze het eerste jaar ook gehad. Ze houden precies bij waar het ei zit en bij hoeveel cm het ongeveer springt. Altijd handig om te weten als je vaker wilt fokken en ze zijn ook nog eens erg eerlijk en prettig in de omgang.
Dan kan ze de merrie net zo goed in Vorden zetten. Daar hebben ze het sperma van Ceasar ook.
Silly1972 schreef:België, weet niet geheel zeker hoe of wat precies dat moet ik allemaal nog even overleggen met haar.
En nee betere hengsten van wat ik wil heb je niet in NL, Niet homozygoot bont.
En trouwens al is het wel diepvries dan wil ik helemaal dat ze bij een sacanner komt te staan, want dat luistert echt heel nauw.
NatasjavE schreef:Silly1972 schreef:België, weet niet geheel zeker hoe of wat precies dat moet ik allemaal nog even overleggen met haar.
En nee betere hengsten van wat ik wil heb je niet in NL, Niet homozygoot bont.
En trouwens al is het wel diepvries dan wil ik helemaal dat ze bij een sacanner komt te staan, want dat luistert echt heel nauw.
Dat bedoel ik. Met DV moet je echt op de eisprong insemineren. Nog meer als bij vers. Maar als vers lang onderweg is geweest kan het soms daar wel onder geleden hebben.
Al is de kwaliteit per hengst ook verschillend.
Niet bont is voor mij een extra kwaliteit....ik snap je op geen enkele manier...
NatasjavE schreef:Weet ik als geen ander. Was ook als grapje bedoeld.
Al meen ik wel dat ik vind dat je je het als onervaren fokker niet moeilijker zou moeten maken dan strikt noodzakelijk. Zeker niet omwille van een kleur. Nederland is het land met zo'n beetje de beste warmbloed fokkerij van de wereld. En dan nog naar het buitenland voor een hengst.
Nu wil ik de kwaliteit van deze hengst niet bediscussiëren. Ik ken hem niet. Moet TS ook helemaal zelf weten.
Maar het kan makkelijker en dus ook voor waarschijnlijk minder geld. Alleen dus niet 100% kans op bont.
Maar nogmaals moet TS zelf weten.
Silly1972 schreef:gomir schreef:Waarom breng je de merrie dan niet gewoon naar de hengstenhouder van de hengst waar je mee dekt? Als je haar drachtig terug wil krijgen kan het wel zijn dat je haar langere tijd kwijt bent, maar zo te lezen is doortrainen voor jou minder belangrijk dan geen werk van het insemineren e.d..
Omdat die in het buitenland zit
R12312 schreef:Kun je niet een deal sluiten met hun dat je de merrie brengt en pas weer ophaalt als ze drachtig is? Dan is die drie uur wel te overzien.
Silly1972 schreef:R12312 schreef:Kun je niet een deal sluiten met hun dat je de merrie brengt en pas weer ophaalt als ze drachtig is? Dan is die drie uur wel te overzien.
Misschien ja, dat zijn dingen die ik eventueel wel wil bespreken als ik daar langs ga.
En het is geen 2 uurtjes op de wagen maar 3.5 en ik kan uitstekend trailer rijden, maar ben toch iedere keer weer bang dat er wat gebeurd en ik zie de meerwaarde er niet van om haar daarheen te brengen
Silly1972 schreef:OKe? Ik heb het met Rick van DAP VUG erover gehad en hij kwam hier niet mee (Rick is een van mijn DA's) Zal het hem eens vragen.

DAP VUG schreef:Tevens kunnen wij, indien nodig, de zorg voor uw paard van u overnemen. Regelmatig medicijnen toedienen, wondverzorging etc kunnen wij voor u doen in onze kliniek. Is er revalidatie nodig, dan kan dit op dezelfde locatie.
Met een op maat gemaakte behandelbox kunnen wij legio aan extra mogelijkheden bieden: van merriebegeleiding tot staande operaties, wij kunnen het u allemaal aanbieden op onze nieuwe locatie.
, had ik het toch goed begrepen van Heidi.