Dekstation voor KI en begeleiding merrie gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Dekstation voor KI en begeleiding merrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:01

Kennelijk ken jij TS, want ik zie echt nergens iets staan over de hengstenkeuze, dus daar zijn mijn berichtjes ook niet op gebaseerd. Ik ga dus ook geen commentaar geven op de eventuele hengstenkeuze, want daar gaat dit topic immers niet over.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:08

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
De kleur is een eisen en TS heeft het goed overwogen. Met name ook door fokkers die er al nakomelingen van hebben.

In het land der blinden is eenoog koning................

Pfffff waardevolle bijdrage zeg.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:11

gomir schreef:
Waarom breng je de merrie dan niet gewoon naar de hengstenhouder van de hengst waar je mee dekt? Als je haar drachtig terug wil krijgen kan het wel zijn dat je haar langere tijd kwijt bent, maar zo te lezen is doortrainen voor jou minder belangrijk dan geen werk van het insemineren e.d..

Omdat die in het buitenland zit

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:13

janderegelaa schreef:
Anoeska27 schreef:
De Dalhoeve is trouwens ook echt super fijn qua begeleiding. Daar heb ik ze het eerste jaar ook gehad. Ze houden precies bij waar het ei zit en bij hoeveel cm het ongeveer springt. Altijd handig om te weten als je vaker wilt fokken en ze zijn ook nog eens erg eerlijk en prettig in de omgang.

Dan kan ze de merrie net zo goed in Vorden zetten. Daar hebben ze het sperma van Ceasar ook.

Ik wil vers dus ik laat toch de koerier komen, dus dat maakt mij niet veel uit.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:16

Anoeska27 schreef:
Ik heb er kennelijk overheen gelezen waar ze mee wil dekken. Vorden is ook prima, wel iets duurder.

Nee hoor dat heb je niet ;), hij gokte er gewoon op en gokte goed haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:17

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:
Ceasar's nafok is echt niet slecht.

Kom op, als je de kleur eis laat vallen kan je kwalitatief een beter veulen fokken.

Klopt, maar ik weet wat ik wil fokken en ik fok voor mijzelf, verder ga ik die discussie hier niet aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:30

Waar staat de hengst dan? Want voor wat ik er over las is ie alleen DV beschikbaar.

Vers via de koerier komt ook precies hoor.

Ik ken iemand die dat uit Duitsland heeft gedaan en (niet Ceasar) dat heeft heel veel gedoe, geld en precies 1 veulentje opgeleverd. (Aantal merries gedekt)

Maar goed ik heb verder geen ervaring met hengsten uit het buitenland. Er staan m.i. Meer dan genoeg goede hier en maak het mezelf makkelijk.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:37

België, weet niet geheel zeker hoe of wat precies dat moet ik allemaal nog even overleggen met haar.
En nee betere hengsten van wat ik wil heb je niet in NL, Niet homozygoot bont.

En trouwens al is het wel diepvries dan wil ik helemaal dat ze bij een sacanner komt te staan, want dat luistert echt heel nauw.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 25-01-16 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:37

http://www.dewildtshof.nl in Uddel is ook nog een optie.
Daar heeft DAP VUG kliniekruimte gehuurd, kun je je paard onderbrengen en de DAP de hele begeleiding laten doen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:39

OKe? Ik heb het met Rick van DAP VUG erover gehad en hij kwam hier niet mee (Rick is een van mijn DA's) Zal het hem eens vragen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:45

Silly1972 schreef:
België, weet niet geheel zeker hoe of wat precies dat moet ik allemaal nog even overleggen met haar.

En trouwens al is het wel diepvries dan wil ik helemaal dat ze bij een sacanner komt te staan, want dat luistert echt heel nauw.

Dat bedoel ik. Met DV moet je echt op de eisprong insemineren. Nog meer als bij vers. Maar als vers lang onderweg is geweest kan het soms daar wel onder geleden hebben.
Al is de kwaliteit per hengst ook verschillend.

Niet bont is voor mij een extra kwaliteit....ik snap je op geen enkele manier... :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:08

NatasjavE schreef:
Silly1972 schreef:

Dat bedoel ik. Met DV moet je echt op de eisprong insemineren. Nog meer als bij vers. Maar als vers lang onderweg is geweest kan het soms daar wel onder geleden hebben.
Al is de kwaliteit per hengst ook verschillend.

Niet bont is voor mij een extra kwaliteit....ik snap je op geen enkele manier... :+

Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde paard fokken :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:37

Weet ik als geen ander. Was ook als grapje bedoeld.

Al meen ik wel dat ik vind dat je je het als onervaren fokker niet moeilijker zou moeten maken dan strikt noodzakelijk. Zeker niet omwille van een kleur. Nederland is het land met zo'n beetje de beste warmbloed fokkerij van de wereld. En dan nog naar het buitenland voor een hengst.

Nu wil ik de kwaliteit van deze hengst niet bediscussiëren. Ik ken hem niet. Moet TS ook helemaal zelf weten.

Maar het kan makkelijker en dus ook voor waarschijnlijk minder geld. Alleen dus niet 100% kans op bont.
Maar nogmaals moet TS zelf weten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:01

Zoveel dekgeld is het niet en wat ik al zei Ik fok voor mij zelf, niet om te verkopen.
En ik fok eenmalig en dan fok ik graag wat ik altijd al heb willen hebben.
En ik ben geen topruiter, ben al 48 als ik hem/haar in ga rijden dus ik hoef ook geen toppaard ik ben tenslotte ook geen topruiter en dat ambieer ik ook niet.
Ik wil een bont veelzijdig paard met de juiste kwaliteiten voor mijn merrie en een goed karakter en dat vind ik in Ceasar.
Ik ga gewoon mijn droom achterna.

Potverdorie, zit ik mijzelf nog te verdedigen ook hahaha :P

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:15

NatasjavE schreef:
Weet ik als geen ander. Was ook als grapje bedoeld.

Al meen ik wel dat ik vind dat je je het als onervaren fokker niet moeilijker zou moeten maken dan strikt noodzakelijk. Zeker niet omwille van een kleur. Nederland is het land met zo'n beetje de beste warmbloed fokkerij van de wereld. En dan nog naar het buitenland voor een hengst.

Nu wil ik de kwaliteit van deze hengst niet bediscussiëren. Ik ken hem niet. Moet TS ook helemaal zelf weten.

Maar het kan makkelijker en dus ook voor waarschijnlijk minder geld. Alleen dus niet 100% kans op bont.
Maar nogmaals moet TS zelf weten.

Ceasar doet het best goed. Hij zal nooit een 1.50 paard worden dat weet ik ook wel maar wel hele bewerkbare paarden en als je een goede merrie erbij hebt met wat bloed dan krijg je wel een knappe. En hij is de enige homozygote waarmee je een reg. A papier krijgt bij het KWPN.

Afbeelding

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:17

Silly1972 schreef:
gomir schreef:
Waarom breng je de merrie dan niet gewoon naar de hengstenhouder van de hengst waar je mee dekt? Als je haar drachtig terug wil krijgen kan het wel zijn dat je haar langere tijd kwijt bent, maar zo te lezen is doortrainen voor jou minder belangrijk dan geen werk van het insemineren e.d..

Omdat die in het buitenland zit

Het is wel maar 2 uurtjes rijden en het zijn echt hele fijne mensen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:19

En volgens mij heb ik best een knappe merrie :-).

3 uur rijden en zonder trailer.
Ik ga wel binnenkort bij ze langs, maar om mijn paard daar nou helemaal naar toe te brengen vind ik beetje teveel van het goede als het hier ook gewoon kan. :D

En zijn absoluut fijne mensen dat heb ik al in de gaten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:22

Kun je niet een deal sluiten met hun dat je de merrie brengt en pas weer ophaalt als ze drachtig is? Dan is die drie uur wel te overzien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:23

Dan had ik haar lekker daar naar toe gebracht. 2 uurtjes op de wagen red de merrie wel.

Jan, zoals ik al zei over de kwaliteit van de hengst ga ik het niet hebben. Moet TS helemaal zelf weten.

Edit wat R123dinges zegt dus...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:28

R12312 schreef:
Kun je niet een deal sluiten met hun dat je de merrie brengt en pas weer ophaalt als ze drachtig is? Dan is die drie uur wel te overzien.

Misschien ja, dat zijn dingen die ik eventueel wel wil bespreken als ik daar langs ga.

En het is geen 2 uurtjes op de wagen maar 3.5 en ik kan uitstekend trailer rijden, maar ben toch iedere keer weer bang dat er wat gebeurd en ik zie de meerwaarde er niet van om haar daarheen te brengen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:41

Silly1972 schreef:
R12312 schreef:

Misschien ja, dat zijn dingen die ik eventueel wel wil bespreken als ik daar langs ga.

En het is geen 2 uurtjes op de wagen maar 3.5 en ik kan uitstekend trailer rijden, maar ben toch iedere keer weer bang dat er wat gebeurd en ik zie de meerwaarde er niet van om haar daarheen te brengen

Ik rij door en ik doe er 2 uur over. Laat het dan 2,5 zijn met de trailer. Maar als je het niet fijn vindt moet je het niet doen natuurlijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:46

Silly1972 schreef:
OKe? Ik heb het met Rick van DAP VUG erover gehad en hij kwam hier niet mee (Rick is een van mijn DA's) Zal het hem eens vragen.

Misschien was het Rick ook niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelde :P

Dit staat op hun site:
DAP VUG schreef:
Tevens kunnen wij, indien nodig, de zorg voor uw paard van u overnemen. Regelmatig medicijnen toedienen, wondverzorging etc kunnen wij voor u doen in onze kliniek. Is er revalidatie nodig, dan kan dit op dezelfde locatie.

Met een op maat gemaakte behandelbox kunnen wij legio aan extra mogelijkheden bieden: van merriebegeleiding tot staande operaties, wij kunnen het u allemaal aanbieden op onze nieuwe locatie.

Als je je merrie er een maand wilt onderbrengen moet je dat misschien rechtstreeks regelen met Karin Jefferson van de Wildtshof, maar bij mijn weten is dat ook gewoon mogelijk. Je kunt ook voor revalidatie/vakantie/herstel je paard daar (tijdelijk) stallen, dus ik neem aan hiervoor ook.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:52

oke Top! Dank je wel

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:59

Silly1972: Wij hebben een 18 jarige merrie drachtig van Ceasar. De merrie is laat in de zomer geinsemineerd en van de eerste inseminatie drachtig geworden. Geinsemineerd met vers sperma dat prima op tijd geleverd werd door de koerier. De eigenaren van Ceasar zijn eerlijke, betrouwbare mensen is mijn ervaring en ik zou me helemaal geen zorgen maken of het allemaal wel goed gaat verlopen. Gewoon dekken met die hengst en wat Jan zegt: de commissie is wel een dingetje als je je merrie bij een hengstenhouder in de buurt gaat zetten. Maar als je dat van tevoren aankaart, kun je daar wellicht hele redelijke afspraken over maken. Kost je wellicht wat meer, maar dan heb je het gedoe niet bij je thuis op stal.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 22:14

Zie je wel, dus niet alleen diepvries ;), had ik het toch goed begrepen van Heidi.
Ik zal dat van die commissie inderdaad even goed onthouden.

Inderdaad dat gedoe is gewoon niets voor mij, wil gewoon zeker weten dat het goed gaat en werk fulltime, dus op deze manier is het gewoon makkelijker.
Ik heb al een aantal goede tips gekregen, ook via pb.