Welke kleur is mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke kleur is mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:18

Die bedoelde ik inderdaad. Maakt hem nog aparter dan hij al is! :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:24

100% valk..

Aalstreep maakt helemaal niet uit, mijn hengst had ook een donkere aalstreep over zen rug heen zitten en was valk gewoon valk :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:32

Het is een prachtige kleur, hoe het ook mag heten... :o

MphM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 22:36

Dankjulliewel voor de complimentjes en hulp! Tis ook echt een lieverd, heel erg blij mee.
Moet je hem straks eens zien als hij gegroeid is en dus wat meer barok en lange staart en manen..

Zollieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:56

Wat een prachtige kleur en prachtig paard zeg!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 02:53

Ik zie geen zebrastrepen op de benen of cobwebbing (zwart op het hoofd. Dit hoeft niet bij dun, komt wel vaak voor. Een dun heeft echter wel ALTIJD zebrastrepen op benen en een aalstreep).

Oke allereerst: Laat het duidelijk zijn dat een valk NOOIT een aalstreep heeft, dus daar heb je gelijk in TS. Geen enkele andere kleur dan dun heeft aalstreep. Echter kan elke kleur behalve dun wél een countershading hebben. Wat er precies hetzelfde uit kan zien. Veel mensen zeggen dus ook dat hun bijv bruine paard een aalstreep heeft. Maar dat is niet mogelijk. Dat is een countershading, niet een aalstreep.

Dus, het is heel goed mogelijk dat jouw paard een valk is met countershading. Wat ik eigenlijk denk. Heb je betere foto's van de rug en benen?
Dat witte in de manen komt wel vaker voor bij zowel valken als wildkleur. Bij wildkleur (=hetzelfde als dun) is t echter vaak een cremekleur en niet wit. Maar kam ook zeker wit zijn.
de naam voor dit is frosting :)

Ben er vrij zeker van dat het een valk is en geen dun.
Maar als het een dun is (zou ik pas kunnen zeggen met betere foto's) zou ik niet zo kunnen zeggen of t een bay dun of dunskin zou zijn. In elke kleur zijn er verschrikkelijk veel verschillende tinten. Zo was mijn bijrijdpaard een grullo (black dun), maar ze was totaal niet grijs. Ze was erg geel, net als een valk. Terwijl er ook grullo's zijn die bijna zwart zijn zo donker. En tis genetisch toch echt hetzelfde ;)
dus áls het een dun is zou t zowel dunskin als bay dun kunnen zijn. Kom je alleen te weten als je t test.
Kan wel met zekerheid zeggen dat t geen dunalino is wat ik ergens zag langskomen. Dunalino kan geen zwarte manen hebben. En t is ook geen schimmel :)

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:44

Pocca_Locca schreef:
Het is een prachtige kleur, hoe het ook mag heten... :o

Helemaal mee eens! Ga ook voor valk. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:35

F-AM --> KG Hier zitten de kenners van kleuren en hun vererving.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:52

Dit paard is een buckskin (valk) met countershading(de 'aalstreep') en waarschijnlijk frosting (als het paard nog steeds witte manen bij de haar aanzet heeft).

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:00

Waarom niet voor 25 dollar een kleurentest laten doen? Plukje haar uittrekken opsturen naar Amerika en klaar. :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:02

loempia93 schreef:
Waarom niet voor 25 dollar een kleurentest laten doen? Plukje haar uittrekken opsturen naar Amerika en klaar. :+

Hierin ga ik wel mee :) (met mijn weinige verstand van kleuren)

Wat een apart paardje zeg, erg mooi!