Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 12:00

Galantje schreef:
Ik zal van de week even een paar duidelijke filmpjes maken :) Onze biscayo merrie komt uit een moeder van Tolan-R (Namelus-R) en is echt een lieverd. Heel erg mensgericht en totaal geen merrie gedrag, niet snel onder de indruk.

Toevallig al filmpjes gemaakt :o
Namelus R/Tolan R hoe is die qua karakter? Weet je dat toevallig?

Vanavond Ga ik naar de hengsten show van stal brouwer. Kijken naar emir R
Ben heel benieuwd, hij staat bekend om zijn coole karakter. Ben nog niet helemaal overtuigd van z'n beweging maar dat zullen we vanavond dan eens zien

ikheetesmee

Re: Hengst voor Lupicor x Ekstein merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:08

Zirocco blue? Tangelo vd zuudhoeve? Arezzo vdl?

Ik zag berlin genoemd worden maar van die hengst ken ik persoonlijk alleen maar draken van nakomelingen en fokkers die ik ken zijn niet erg te spreken van m.

Ook is het kijken naar heartbreaker bloed interessant. Tenminste dat vind ik persoonlijk altijd.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:30

Ik ben fan van mr blue en tangelo en cornet

Van tangelo weet ik dat het erg verschilt met de nafok maar over het algemeen zie ik 168 paardjes voorbij komen

De rest weet ik niet

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:50

Namelus weet ik niet zeker maar die fokt toch niet super op de benen/voeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:55

Wat vind je van Up to date? Fokt zeer fijne paarden (goed karakter) die ook nog eens soms wat extra bewegen.
Heb er verschillende gezien en een zelf zadelmak gemaakt die konden echt extra lopen, zouden zeker niet misstaan in een dressuurbaan. Geweldig achterbeen en veel knieactie. :D
Die ik zadelmak gemaakt heb kon fenomenaal springen, echt een mega veelzijdig paard en bloedmooi.
Heb alleen niet het idee dat Up to date heel erg vergroot ..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:08

Roelofs bloed is meestal niet het makkelijkste bloed. ( Tolan R, Namelus R)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 09:00

ikheetesmee schreef:
Zirocco blue? Tangelo vd zuudhoeve? Arezzo vdl?

Ik zag berlin genoemd worden maar van die hengst ken ik persoonlijk alleen maar draken van nakomelingen en fokkers die ik ken zijn niet erg te spreken van m.

Ook is het kijken naar heartbreaker bloed interessant. Tenminste dat vind ik persoonlijk altijd.

Ah dankje! Dan valt berlin ook af. Arrezo is al genoemd, maar ik wil geen chin chin bloed . Zirocco blue hoor je toch ook wel hele heette paarden van. Tangelo weet ik zelf niet zo?

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 09:02

bobje26 schreef:
Wat vind je van Up to date? Fokt zeer fijne paarden (goed karakter) die ook nog eens soms wat extra bewegen.
Heb er verschillende gezien en een zelf zadelmak gemaakt die konden echt extra lopen, zouden zeker niet misstaan in een dressuurbaan. Geweldig achterbeen en veel knieactie. :D
Die ik zadelmak gemaakt heb kon fenomenaal springen, echt een mega veelzijdig paard en bloedmooi.
Heb alleen niet het idee dat Up to date heel erg vergroot ..

Ik vind up to date wel een mooie hengst, niet helemaal correct in bewegen maar lijkt wel een heel fijn karakter te hebben.
Helaas vergroot hij niet

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 09:07

welmoed__ schreef:
Roelofs bloed is meestal niet het makkelijkste bloed. ( Tolan R, Namelus R)

Nee weet ik maar deze schijnt toch wel cool te zijn.
Heb Emir gisteren in het echt gezien. Imponeerde op de sprong!
Lijkt een heel fijn mondje te hebben en kwam erg relaxed over!
Qua beweging is hij misschien niet helemaal wat ik van tevoren in gedachten had, maar ik ben er inmiddels wel over uit dat karakter veel belangrijker is voor me!

Gisteren ook een veulentje gezien van emir, die bewoog beter als moeders (en was erg mooi) dus opzich geeft dat wel een goed gevoel.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:26

En evt een engels volbloed?
Volfonic xx.
Heb mijn merrie 2 jaar geleden laten dekken door hem, heb een mooi hengstje nu van 9 maanden, super op het been. Kreeg van de verzekeraar te horen: wauw zelde zo een mooi en corect veulen van deze leeftijd gezien, ook de benen! :) dus ik kon niet blijer die dag haha.
Via fb en een eigen website is over volfonic heel veel te vinden. Rn als je wat fotos van het veulen wilt, zal ik ze toevoegen :)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:29

Berlin fokt ze groot, maar wel wat traag soms. Dan is zijn zoon zurich een beter idee. Arezzo, diarado etc fokken regelmatig klein.
Wij hadden ook een lupicor merrie. Daar een Odermus R uit gefokt, een grote zwarte hengst en heel braaf. Terwijl Odermus en de merrie pittig waren. Ook een Van Gogh eruit gefokt. Grote bruine aparte merrie, kijk daar eens na
Die geeft maat en goed karakter en beweging. Ook zirocco Blue kan je naar kijken. Hebben we 3 grote ruige Nakomelingen van uit Normale merries.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:00

Vriendin van mij heeft ook een van Gogh gefokt uit een Manhattan x Zeoliet. Is ook geen kleintje geworden en een zeer koel en relaxed dier.

Beest was nog niet zadelmak maar ze zat er al op in de buitenbak aan een halster. Hij gaf geen krimp.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:51

Ik ken alleen maar hele fijne zirocvo blue nakomelingen. Grote dieren maar fijn te rijden die voor je vechten in het pacours.

Van tangelo zie ik ook veel brave fijne nakomelingen met veel vermogen. Weet alleen niet of hij vergroot

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:50

:')
_Zsazsa_ schreef:
Berlin fokt ze groot, maar wel wat traag soms. Dan is zijn zoon zurich een beter idee. Arezzo, diarado etc fokken regelmatig klein.
Wij hadden ook een lupicor merrie. Daar een Odermus R uit gefokt, een grote zwarte hengst en heel braaf. Terwijl Odermus en de merrie pittig waren. Ook een Van Gogh eruit gefokt. Grote bruine aparte merrie, kijk daar eens na
Die geeft maat en goed karakter en beweging. Ook zirocco Blue kan je naar kijken. Hebben we 3 grote ruige Nakomelingen van uit Normale merries.

Biancalaylo het is zelf al een merrie die veel bloed voert, dus of je er een echt fijner grover paard van krijgt denk ik niet. Daarnaast wil ik graag toch een kwpner fokken.

Zsazsa/abercrombie: Van Gogh zou ook nog kunnen inderdaad
Alleen heb ik een aantal keer een niet zo mooi veulen gezien van van Gogh dus dat spreekt me dan minder aan.
Hij gaat het wel steeds beter doen!
Misschien wel een goed idee voor de toekomst als ik een beetje weet wat de merrie door fokt. Er zijn wel meerdere bekende goede Lupicor van Gogh combinaties. Dankjewel! Ik was hem al wel weer een beetje vergeten, maar het is echt wel een bewezen combinatie!

Ikheetesmee: vind zirocco blue zelf ook wel heel gaaf, maar toch werd het me afgeraden vanwege de heetheid van de nakomelingen
Tangelo zal ik eens naar kijken of die vergroot of niet

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:59

Onze van gogh merrie was bloedmooi, maar ik moet zeggen dat onze lupicor ook n mooie merrie was.
Heb je een voorkeur voor een stamboek?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:32

Die van Gogh van die vriendin van mij lijkt ook erg op moeders.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:48

_Zsazsa_ schreef:
Onze van gogh merrie was bloedmooi, maar ik moet zeggen dat onze lupicor ook n mooie merrie was.
Heb je een voorkeur voor een stamboek?

Toch wel KWPN
Oh kijk dat klinkt goed! Was het veulen een beetje langelijnd? En de merrie?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:22

De merrie was niet heel lang gelijnd, het veulen wel. En groot, op de sterkeuring super score, en meteen voor een flink bedrag naar Frankrijk verkocht. Heb helaas geen foto meer hier. Ze was toen al 1.73 terwijl de merrie maar 1.68.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 09:45

_Zsazsa_ schreef:
De merrie was niet heel lang gelijnd, het veulen wel. En groot, op de sterkeuring super score, en meteen voor een flink bedrag naar Frankrijk verkocht. Heb helaas geen foto meer hier. Ze was toen al 1.73 terwijl de merrie maar 1.68.

Dankjewel!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:39

Van het weekend is uit onze Lupicor merrie een prachtig Harley hengstveulen geboren. Moet er wel bij zeggen, dat wij een grote Lupicor hebben met veel bot, maat en formaat. Maar het heeft wel gepast.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:10

Cicero z zou ik persoonlijk een goed match vinden voor je merrie ..geeft maat , vermogen en fijne karakters
ik weet niet waar je afkeer voor Chin Chin komt maar dat is dus nergens voor nodig ...ze hebben vaak looplust en ietwat gretig op de sprong incl het ietwat sensibele mondje maar slecht karakter :n ...heb zelf een Chin Chin merrie gehad en heb daar 3 producten uit gefokt : alle 3 145+ springen onder amateurs
en kijk naar het " de Muze " lijntje die is er dankzij de merrie Querly chin

Ik heb zelf een 6 jarige Arezzo hengst gefokt uit onze GP merrie van Namelus r ..daar waar de merrie een ietwat speciaal karakter had ( als jong paard echt heel erg moeilijk )heeft haar zoon echt op alle gebied een topkarakter , instelling etc :j
als je een jonge hengst de kans wil geven is Malibu TN een optie ..die is gefokt uit de moeder van onze Namelus :: Mr blue -Hors la Loi II -Libero h

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 09:53

besita schreef:
Cicero z zou ik persoonlijk een goed match vinden voor je merrie ..geeft maat , vermogen en fijne karakters
ik weet niet waar je afkeer voor Chin Chin komt maar dat is dus nergens voor nodig ...ze hebben vaak looplust en ietwat gretig op de sprong incl het ietwat sensibele mondje maar slecht karakter :n ...heb zelf een Chin Chin merrie gehad en heb daar 3 producten uit gefokt : alle 3 145+ springen onder amateurs
en kijk naar het " de Muze " lijntje die is er dankzij de merrie Querly chin

Ik heb zelf een 6 jarige Arezzo hengst gefokt uit onze GP merrie van Namelus r ..daar waar de merrie een ietwat speciaal karakter had ( als jong paard echt heel erg moeilijk )heeft haar zoon echt op alle gebied een topkarakter , instelling etc :j
als je een jonge hengst de kans wil geven is Malibu TN een optie ..die is gefokt uit de moeder van onze Namelus :: Mr blue -Hors la Loi II -Libero h

Chin chin werd mij afgeraden ivm het hete en sensibele karakter van de merrie.
Opzich vind ik dit geen slechte karakter eigenschappen, maar het moet aan de hand wel handelbaar blijven, dus vandaag toch de zoektocht naar de hengst met een cool karakter.
Malibu TN klinkt qua afstamming erg interessant, die ga ik eens verder bekijken!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:02

Malibu tn vind ik zelf ook een erg gave bok! Ruig dier met veel massa.
9 april is de hengstenshows van nijhof. Als je in de gelegenheid bent om te komen zou ik zeker gaan kijken! Is altijd een zeer leuke interessante show

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 19:18

ikheetesmee schreef:
Malibu tn vind ik zelf ook een erg gave bok! Ruig dier met veel massa.
9 april is de hengstenshows van nijhof. Als je in de gelegenheid bent om te komen zou ik zeker gaan kijken! Is altijd een zeer leuke interessante show

Helaas dan op vakantie
Vandaag wel naar VDL geweest een hoop gave paarden gezien!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 13:49

Hengstenkeuze is gemaakt!
Het wordt Emir R, met name doordat hij mooi lengte in het lijf heeft.
En het aller belangrijkste, zijn top karakter!
Qua beweging is hij wat minder sterk, maar wel los door z'n lijf.

Maar goed nu het volgende, wina heeft dit jaar nog geen hengstigheid laten zien. Zul je net zien heb je d'r al 9 jaar, altijd goed hengstig, en nu natuurlijk niet :')
Maar goed van de week maar eens scannen waar ze zit qua hengstigheid!