Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Brainless schreef:Schoentje schreef:Na het dichtzetten kunnen ze uiteraard gewoon plassen, maar ook nog gedekt worden. Er wordt een klein stukje dicht gezet, dat wat te ver open staat.
Vrouwen worden ook vaak dichtgezet na een bevalling om geen flubberpoes over te houden
Een dichtgezette merrie kan niet natuurlijk gedekt worden.
Wel met KI.
nog geen last van veulens gehad haha
Schoentje schreef:Het merendeel van de merries die gereden worden, worden ook niet natuurlijk gedekt.
Maar waarom kan natuurlijk eigenlijk niet? Je zou toch zeggen dat een gemiddelde mannenvuist groter is dan een paarden 'hoeha'
MisticRider schreef:Dat klinkt als iemand met ervaring
Brainless schreef:Schoentje schreef:Het merendeel van de merries die gereden worden, worden ook niet natuurlijk gedekt.
Maar waarom kan natuurlijk eigenlijk niet? Je zou toch zeggen dat een gemiddelde mannenvuist groter is dan een paarden 'hoeha'
De DA gaat niet met zijn hand/vuist de vagina in hoor, alleen het sprietje met sperma.
Zijn hand gaat in de endeldarm.
Citaat:Via de vulva. Dan met je hand de baarmoedermond naar achteren duwen (zodat deze open gaat) en je pipet onder je arm in de baarmoedermond schuiven.. bij koeien begeleid je je pipet wel met je arm via het rectum.... de pipet gaat natuurlijk wel via de vulva naar binnen

Sammie schreef:De foto die bij de wiki staat, is van mij. Geen cloaca (groot gapend gat), maar wel een luchtzuiger. (foto is van het moment van openzetten vlak voor de bevalling). Het bovenste deel was dus al enige tijd genezen. Het middendeel net opengesneden. Als je merrie echt een cloaca heeft zou ik je echt willen aanraden om voor die 2de mening te gaan. Daar moet je niet meer door willen rijden. Mijn merrie had dus de poepbacterie in de baarmoeder zitten en dat zorgt in ernstige gevallen echt voor grove infecties. Infecties waarbij de merrie zichzelf ook niet altijd prettig voelt (niet altijd, omdat er ook merries zijn met heel veel vocht in de baarmoeder en nergens last van leken te hebben).
Schoentje schreef:Schoentje schreef:Het merendeel van de merries die gereden worden, worden ook niet natuurlijk gedekt.
Antwoord van mijn vriend die een KI station voor paarden heeft:Citaat:Via de vulva. Dan met je hand de baarmoedermond naar achteren duwen (zodat deze open gaat) en je pipet onder je arm in de baarmoedermond schuiven.. bij koeien begeleid je je pipet wel met je arm via het rectum.... de pipet gaat natuurlijk wel via de vulva naar binnen
Ik wist het vrij zeker, toch maar even nagevraagd
Dat van dat natuurlijk dekken klopt. Bij een dichtgezette vulva smeer je extra veel vaseline op je arm en zorg je met beleid dat ze niet opnieuw openscheurt. Iets waar een enthousiaste hengst natuurlijk geen rekening mee houdt.
Een tennisbal past niet in een gat waar een pingpongbal doorheen kan. Sammie schreef:Een merrie die dichtgezet is heeft vaak ook wel problemen met de steriliteit in het algemeen en zou alleen daarom al niet in aanmerking moeten komen voor natuurlijk dekken. Geen haar op mn hoofd die ook maar over een poging tot zou nadenkenEen tennisbal past niet in een gat waar een pingpongbal doorheen kan.
josien_m_ schreef:Nee, het is een medische handeling ook ten behoeve van het moederdier. Niet alleen het veulen, lam of kalf wordt verworpen maar er kunnen ook stukken darm naar buiten worden geperst en dat is einde dier op een niet al te prettige manier. Ik heb wel eens een schaapje gehad wat werd dichtgenaaid nadat ik haar zo vond in de stal. Alles kan weer terug gestopt worden maar door de druk wordt er persdrang opgewekt blijkbaar. Het is met haar goed gekomen die bevalling, daarna natuurlijk niet weer laten dekken.