Iemand ervaring? Met elcaro's!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:53

ooh wanneer was jij eerste dan?? Maar misschien moet je wat meer adverteren, marktplaats, marktplaza etc etc! Maar zie je morgen wel weer Knipoog

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:48

Mijn tante heeft een Jeraldo (zoon Elcaro)
En het was in het begin een heel moeilijk paard met rijden enz.
Maar nu gelukkig niet meer Knipoog
de elcaro afstammelingen staan over het algemeen bekend als moeilijke paarden (maar hoeft niet altijd)!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:11

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:18

Fijn eindelijk eens een goed berichtje! Ik vind het ook vreemd hoor, zowel mbt Jacardo als Elcaro staan (volgens informatie op internet) positieve eigenschappen vermeld, maar ik lees hier (deze topic) bijna alleen maar negatieve zaken mbt de nakomelingen van beide "heren'"!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:26

De informatie op internet is nog weleens gekleurd stephany Knipoog Die dient meestal om een hengst te promoten.

Ik heb trouwens ook gezegd dat het vaak goede paarden zijn met veel talent(of iets in die strekking), maar dat ze vaak voor de gemiddelde ruiter niet te rijden zijn

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:43

Onze Ferro X Elcaro heeft veel weg van Elcaro ! Is een paard met superkarakter en het belangrijkste: ze heeft de lossigheid van Elcaro geerfd *LOL*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:17

Ken twee merries (van dichtbij) 1 van elcaro en 1 van jacardo, idd allebei niet de makkelijkste.
Je moet als ruiter heel kundig en heeeeel veel geduld hebben, paarden zijn slim, maar jij moet nog slimmer zijn.
De merrie van mijn vriendin, heeft ze al vanaf veulen, en ze heeft er een hoop mee mee gemaakt. ze zou haar nooit meer weg willen doen (Ik vind het ook een paard met een prachtige uitstraling) een echt vrouwen paard en heeft ook echt haar voorkeuren wie ze om zich heen dult en wie niet.
Maar ze zegt ook, een kundigere ruiter had al veel meer met die merrie kunnen bereiken (en dan is zij zeker geen slechte ruiter).
Die andere ken ik niet zo goed, maar kan heeel onvoorspelbaar zijn, en je moet het niet hard op hard willen spelen want dan verlies je gegarandeerd.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:08

gomir schreef:
De informatie op internet is nog weleens gekleurd stephany Knipoog Die dient meestal om een hengst te promoten.

Ik heb trouwens ook gezegd dat het vaak goede paarden zijn met veel talent(of iets in die strekking), maar dat ze vaak voor de gemiddelde ruiter niet te rijden zijn

M.a.w.: niemand mag iets (positiefs) ter verdediging van de hengst aanvoeren, alleen negatieve dingen mogen worden gezegd? Sorry, maar aan die dingen doe ik niet mee, bepaalde FEITEN spreken toch in zijn voordeel, daar valt niet aan te tornen. Het feit dat veel van zijn nakomelingen het goed in de (top)sport doen of hebben gedaan en hij daarom voor het leven is goedgekeurd. Natuurlijk zullen niet alle nakomelingen even veel talent hebben en dat geldt ook voor hun ruiters, logisch.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:34

Sall schreef:
Je moet als ruiter heel kundig en heeeeel veel geduld hebben, paarden zijn slim, maar jij moet nog slimmer zijn.
ze zegt ook, een kundigere ruiter had al veel meer met die merrie kunnen bereiken (en dan is zij zeker geen slechte ruiter).

Dus Sall, moet ik nu concluderen dat deze afstammelingen alleen maar geschikt zijn voor topruiters? Verward
Ik vind het jammer Scheve mond dat er niet meer mensen zijn die iets positiefs te melden hebben!

Ik ben het daarom ook eens wat HIMYAR hierboven zegt! OK dan!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:17

Volgens mij was mijn bericht hartstikke positief!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:27

Da's waar! Knipoog

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:46

Stephany"]
[quote="Sall schreef:
ze zegt ook, een kundigere ruiter had al veel meer met die merrie kunnen bereiken (en dan is zij zeker geen slechte ruiter).

Dus Sall, moet ik nu concluderen dat deze afstammelingen alleen maar geschikt zijn voor topruiters? Verward
Ik vind het jammer Scheve mond dat er niet meer mensen zijn die iets positiefs te melden hebben!

[/quote]

Precies, niet altijd de schuld meteen bij de paarden leggen, maar ook de hand in eigen boezem steken. Er zijn nou eenmaal veel paarden die voor de topsport zijn gefokt die zeer intelligent, temperamentvol, sensibel en nogal karakter vol zijn. Eigenschappen die je in je voordeel moet zien te gaan laten werken in plaats van in je nadeel, iets wat niet zo gemakkelijk is, maar als het dan ook lukt.......................
Ik wil niet zeggen dat dat met alle paarden zal lukken natuurlijk, maar de combinatie is in ieder geval heel belangrijk, ruiter en paard moeten bij elkaar passen.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:51

Ik heb er ook 1 gehad, die ik ook zelf ingereden heb. Ze had echt een gebruiksaanwijzing van hier tot Tokyo, maar ik vond het een geweldig beest. Mijn tip: consequent zijn in de opvoeding, maar niet te bazig worden. Mijn merrie had een heel groot ego en hele lange tenen, en dan kon ik boos worden, maar ze gaf zich nooit over, al moest het 3 uur duren. Toen ben ik overgegaan op een andere tactiek: rustig losrijden, dan lekker aan het werk zetten. Als ze iets écht niet wilde, dat gedeelte gewoon overslaan, en een andere keer weer oppakken. Straffen werkt op zo'n moment averrechts, en de dag erna ging het bij wijze van spreken super. Ik heb ook wedstrijden gereden die echt bagger waren, en soms liep ze de sterren van de hemel. Als je hiermee kan leven heb je er een leuk paard aan met een heel eigen karakter ! OK dan! (ben uiteindelijk Z2 geworden)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:24

Himyar"]
[quote="Stephany"][quote="Sall schreef:

[/quote]

Precies, niet altijd de schuld meteen bij de paarden leggen, maar ook de hand in eigen boezem steken. Er zijn nou eenmaal veel paarden die voor de topsport zijn gefokt die zeer intelligent, temperamentvol, sensibel en nogal karakter vol zijn. Eigenschappen die je in je voordeel moet zien te gaan laten werken in plaats van in je nadeel, iets wat niet zo gemakkelijk is, maar als het dan ook lukt.......................
Ik wil niet zeggen dat dat met alle paarden zal lukken natuurlijk, maar de combinatie is in ieder geval heel belangrijk, ruiter en paard moeten bij elkaar passen.
[/quote]

Pardon? Ik zeg nergens dat die paarden niet deugen/brandt ook niets af, vriendin rijd het paard op M2 niveau, zij zegt alleen zelf, dat een kundige(re) ruiter het paard waarschijnlijk veel verder had kunnen hebben.
En zij zijn verder een super combinatie, maar het is niet makkelijk gegaan.
Ik leg nergens de schuld bij het paard, ik vertel alleen mijn ervaringen met afstammelingen van Elcaro en Jacardo, dat was volgens mij ook de vraag.

Mijn paard is ook al door een hele hoop mensen afgeschreven als levens gevaarlijk, het is idd een bloed/karkater paard.
En met de 1 klikt het wel en met de ander niet.

Volgens mij zeggen Himyar en ik bijna hetzelfde, iig verwoord zij hierboven wel wat ik bedoel.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:28

Sall"]
[quote="Himyar"][quote="Stephany"]
[quote="Sall schreef:

[/quote]

[/quote]

Pardon? Ik zeg nergens dat die paarden niet deugen/brandt ook niets af, vriendin rijd het paard op M2 niveau, zij zegt alleen zelf, dat een kundige(re) ruiter het paard waarschijnlijk veel verder had kunnen hebben.
En zij zijn verder een super combinatie, maar het is niet makkelijk gegaan.
Ik leg nergens de schuld bij het paard, ik vertel alleen mijn ervaringen met afstammelingen van Elcaro en Jacardo, dat was volgens mij ook de vraag.

Mijn paard is ook al door een hele hoop mensen afgeschreven als levens gevaarlijk, het is idd een bloed/karkater paard.
En met de 1 klikt het wel en met de ander niet.

Volgens mij zeggen Himyar en ik bijna hetzelfde, iig verwoord zij hierboven wel wat ik bedoel.
[/quote]

Ik schreef "precies", omdat ik het met je eens was. Ik probeerde jouw visie nog wat verder uit te diepen Knipoog . Maar ik denk dat veel mensen liever een paard hebben dat alles wat meer kado geeft Lachen , daar kan ik ook wel in komen hoor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:50

stephany schreef:
Fijn eindelijk eens een goed berichtje! Ik vind het ook vreemd hoor, zowel mbt Jacardo als Elcaro staan (volgens informatie op internet) positieve eigenschappen vermeld, maar ik lees hier (deze topic) bijna alleen maar negatieve zaken mbt de nakomelingen van beide "heren'"!

Ik reageerde op dit berichtje Himyar
Ik heb nergens gezegd dat het slechte paarden zijn integendeel en ik heb ook nergens gezegd dat het aan de paarden ligt als een gemiddelde ruiter ze niet kan rijden Maar ik ben wel eerlijk over mijn ervaringen en dat wordt hier gevraagd!

En het is een feit dat informatie die bedoeld is om een hengst te promoten de negatieve punten vaak 'vergeet'. in dit topic geven mensen hun eigen ervaringen en die zijn blijkbaar minder positief dan de info op internet...Welke conclusie je daaruit trekt moet je zelf weten.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:57

oooh de tranen springen me in de ogen als ik dit lees...als ik niet beter wist zou ik elcaro's verbieden...
maar ik heb 2 elcaro's gereden en allebei waren superbeesten!
1tje was een maand onder een zadel, toen kon ik drie weken niet rijden..maar ik reed er later zo weer op weg! nooit bokken..karakter of niet!!
Mn instructrice heeft trouwens een elcaro x glendale in een jaar naar de M1 gereden..
en een vriendin van mij heeft ook een elcaro, superbraaf paard, is nu 6 jaar en M2 dressuur en L springen...nou en die kliert ook nooit.
mischien dat t ook aan de merrie ligt, of aan de ruiter, geef elcaro nou niet overal de schuld van....

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 20:30

Nou het gaat nu de laatste tijd al wat beter maar ze blijft soms haar nukkige dagen houden, maarja dat geeft niet daarom is ze juist zo leuk!!!! Enne joeylover we willen haar helemaal niet verkopen!!!! :-0

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:52

Citaat:
Enne miekjuh ze staat overigens nog wel te koop

Jullie weten wel wat jullie willen of niet Bloos

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:16

Vaaag volk.. dat bedoel k dus, de ene keer wel te koop en dan weer niet en dan weer wel enz.. beetje jammer.. mgoed moeten jullie zelf weten natuurlijk Schijnheilig

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:48

gomir"]
[quote="stephany schreef:

Ik reageerde op dit berichtje Himyar
Ik heb nergens gezegd dat het slechte paarden zijn integendeel en ik heb ook nergens gezegd dat het aan de paarden ligt als een gemiddelde ruiter ze niet kan rijden Maar ik ben wel eerlijk over mijn ervaringen en dat wordt hier gevraagd!

En het is een feit dat informatie die bedoeld is om een hengst te promoten de negatieve punten vaak 'vergeet'. in dit topic geven mensen hun eigen ervaringen en die zijn blijkbaar minder positief dan de info op internet...Welke conclusie je daaruit trekt moet je zelf weten.
[/quote]

Ja, ik weet dat het om persoonlijke ervaringen gaat, maar kijk maar eens wat er aan persoonlijke ervaringen staat hier op Bokt bij rijtechnische problemen. Heel veel mensen hebben problemen bij het rijden, dit komt bij zoveel verschillende paarden voor kwa afstamming/ras. Alle paarden proberen mensen uit, zijn wel eens ongehoorzaam etc. en waaraan dat ligt, kan je niet altijd voor 100% de vinger op leggen. De vader van het paard, de moeder, de opvoeding en/of de africhting, de combinatie ruiter/paard etc.? Door zoveel berichtjes van mensen die problemen hebben met het rijden van hun Elcaro leek het wel of dit perse aan Elcaro ligt en dat Elcaro's bij uitstek bijna niet te rijden zijn. Dat vond ik een beetje een scheef (negatief) beeld geven van Elcaro, een hengst die toch maar voor het leven is goed gekeurd vanwege de goede sportprestaties van veel van zijn nakomelingen. Maar nu staan er ook wat positieve ervaringen van mensen, dus nu is het geheel wat meer in evenwicht.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:54

Himyar......Prima....Ik had het niet beter kunnen verwoorden...!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 11:14

Helaas in het Engels, maar wel toepasselijk (beetje off topic):
http://www.montyroberts.co.uk/database/ ... ction_id=7 :
Horses love a true leader, and by that I don’t mean someone who bullies and dominates, that’s a sign of weakness not strength. The ambivalent rider is likely to have an ambivalent horse and external aids aren’t going to make the slightest difference it there isn’t a change of attitude as well. However, watch a person with a vision, with a passion for say, eventing/showing/endurance and you’ll see their horses positively shine, they are loving what they do and will in some cases literally give their lives for the sport. These horses weren’t born brave or vain, with a desire to win competitions, but it’s as if they have become an extension of their owner. A reason perhaps, why we become so enamoured of horses, an extension of ourselves that’s faster, stronger and beautiful - what more could our ego ask for!
Authentically working with horses can often bring to the surface any issues that we haven’t been facing. You almost feel at times that horses have this built-in sensor that enables them to ‘find us out’. Another of their attractions to us, perhaps, having the appreciation of someone who truly knows us is extremely flattering, though naturally this can have its drawbacks. There can be few of us horse people who haven’t ever had the experience of going up to the stables or field when we’re in an agitated or just in a plain bad mood, and finding of ‘all the days’ that is the day our horse decides ‘for no reason at all’ to ‘be deliberately difficult’. Is it an unfortunate coincidence when this happens? Most unlikely. Perhaps it’s time then for us horse lovers to develop more awareness of our emotions and acknowledge the effect they have on our horses not just for ourselves but for our horse’s sake as well.
‘But I can’t help how I feel’ you may say. But if you aren’t responsible for your feelings who is? Your boss? The weather? The traffic? Poor you - living in a constantly reactive state to whatever goes on around you and unable to take any responsibility for how you manage your anger and irritations. And, of course, poor horse - who has to be around you at some of these times.
While it’s unwise to block important emotions that need to be acknowledged and are going to be helpful to explore, it’s still quite possible, to a certain extent, to take charge of our moods. It’s often just a case of taking the decision to decide how one wants to be. Many irritations can be avoided by thinking ahead and dealing with how things are and not how they ‘should be’; or they can be managed, perhaps by putting a different label on what’s happening so you’re not ‘stuck in a b…. traffic jam’ but you’re ‘taking time out to listen to the radio and think in the car’. This change in attitude is not only going to improve our lives and blood pressure, but also our horses.
When it comes to getting upset and frustrated with your horse, you have to think ‘How intelligent is this?’ What is your horse doing that is so unforgivable? I’d like to take a guess err…. is he behaving like a horse by any chance? Not standing still at convenient times for the owner, not wanting to load in the trailer, getting excited when he sees other horses – unforgivable! These are all things that horses do. That is, horses that haven’t been convinced that there is a better way to behave by their owner. If you feel the need to be frustrated at all then, it can only be with yourself.

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:32

Mooi stuk !

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:39

Mooi....en waar!