Het kan toch nog flaxen zijn hoor, worden haar staart/manen nu ook donkerder of niet? Fokkers van mijn pony's hadden ook een zwarte met lichte manen en staart geboren (vermoedelijk door flaxen) en die heeft nu gewoon zwarte manen en staart maar wel gedip-dyed blond.
En zoals hierboven gezegd is, is ook nog een optie.
Effect: staart, manen en behang kleuren wit Dominantie: waarschijnlijk recessief Genetische code: f Bij vos: zweetvos Bij zwart: niet zichtbaar Bij bruin: niet zichtbaar Flaxen is een eigenschap die alleen voorkomt bij paarden met de basiskleur vos, het veroorzaakt de kleur zweetvos. Zweetvossen zijn paarden met de basiskleur vos die witte manen en staart hebben. Ook het behang boven de hoeven kleurt wit. Paarden die in het bezit zijn van de kleurfactor flaxen worden soms door elkaar gehaald met palominos. Deze hebben ook witte manen en staart maar hun normale vachtkleur is veranderd (verdund), terwijl een paard met flaxen een normale (voskleurige) vachtkleur heeft.
Dus dat zie je alleen bij eventuele veulens.... Merrie kan dat zijn, maar toont niet. Dus als ze het is hebben ze aan die info verder eigenlijk niks.
Caitlin_K
Geplaatst: 23-11-15 08:49
Dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 23-11-15 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Caitlin_K
Geplaatst: 23-11-15 08:49
Mij liet het idd denken aan Silver. Ik heb zelf een Silverdapple merrie. Ik weet niet precies hoe het zit met haar kleur, ik wil haar ook nog testen, maar haar moeder was vosgekleurd, en paps was ook vos achtig. Ik heb de foto's in een spoiler geplaatst.
Spoiler:
Magica
Geplaatst: 17-01-16 07:56
Ik ben toch een beetje benieuwd naar de testresultaten TS. Ik neem aan dat ze inmiddels wel bekend zijn?