Ik vergeet trouwens nog Kadans te noemen. Dat leek me een hele leuke ongecompliceerde pony. In zn lopen wat vlak maar er zat ook niet een ruiter op die hem wel ff aan elkaar kon rijden.
Mimosa is een super lieve en brave pony. Wel echt een sportpony, graag werken, heet. Haar zoon Scoubidoo (v. Krimh) is geen makkelijk heerschap. Wel ZZ spr int, dus die vechtersmentaliteit zit er wel in.
De andere nakomelingen ken ik niet, die zijn naar Oostenrijk verkocht geloof ik.
Nu vraag ik me dus af wat ik beter kan fokken: een pony met veel springvermogen en een heet karakter (waars niet te rijden door ieder kind), of meer een ongecompliceerde pony die waarschijnlijk geen ZZ spr wordt.
Ik kijk regelmatig bij springwedstrijden, daar staan die hete donders vaak op 1, maar als die hun dag niet hebben wordt er alleen gesteigerd en kom je de ring niet rond. En dan heb je ook nog de constante, brave pony die wat trager het parcours rondgaat, die winnen nooit maar worden wel 6de ofzo.
Als ik zelf een kind zou hebben zou ik liever een wat stabielere pony hebben, die niet te zwaar (traag) is, en wel genoeg springvermogen heeft.
Maar goed, uiteindelijk fok ik voor de verkoop want ik ga zelf geen D rijden, dus het is ook afhankelijk van waar vraag naar is.

zit in de genen 
Je bent van harte welkom!