NRPS hengst met sterke beweging.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:22

ponyparadijs schreef:
xMercury even wat filmpjes op gezocht maar hij lijkt mij niet bijzonder sterk
Verder is hij wat klein en ben ik bang dat we dan te klein gaan

De filmpjes die online staan vind ik persoonlijk ook tegenvallen. Ligt helaas echt aan de ruiter die er op zit :o

Als je hem te klein vindt, dan houdt het inderdaad op. Maar ik raad je aan om hem persoonlijk eens te bezoeken, want hij is absoluut krachtig. Loopt nu ZZ-zwaar en gaat hem goed.

ponyparadijs

Re: NRPS hengst met sterke beweging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:18

Ken jij een aantal veulens van hem xMercury?
Hoe zijn die in de maat?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:21

janderegelaa schreef:
En dat Formidable lastig zou kunnen zijn is niet zo heel vreemd. Net als bij Jazz: Ulster.

Klopt, Ulster gaf niet altijd een even makkelijk karakter mee. Maar daar zou ik niet de hengst op laten staan want hij gaf ook heel veel goede dingen mee.

Sambezi heeft San Remo er achter die ook niet super makkelijke karakters geeft, en zo is er over iedere hengst wel wat te zeggen/ vinden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:45

Elisa2 schreef:
janderegelaa schreef:
En dat Formidable lastig zou kunnen zijn is niet zo heel vreemd. Net als bij Jazz: Ulster.

Klopt, Ulster gaf niet altijd een even makkelijk karakter mee. Maar daar zou ik niet de hengst op laten staan want hij gaf ook heel veel goede dingen mee.

Sambezi heeft San Remo er achter die ook niet super makkelijke karakters geeft, en zo is er over iedere hengst wel wat te zeggen/ vinden.

Hij is wel afgekeurd..

San Remo ben ik wel fan van qua type van nakomelingen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:53

Ja vanwege onvoldoende sportprestaties nakomelingen..dat kan met het karakter te maken hebben, hoeft niet. Hij gaf echt een enorm goed drafmechanisme door..ik ben nog steeds fan van die hengst.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:27

Ehm, Roos_Doos heeft een Sambezi nakomeling, maar ik heb geen idee hoe groot hij is...

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:45

Ik denk dat Easy Game wel zou passen....maar dan kom je toch weer op een € 1000. Denk dat het toch wel een beetje de prijs is voor een wat betere hengst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 12:50

Easy game is niet NRPS gekeurd of wel?

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:05

ponyparadijs schreef:
Easy game is niet NRPS gekeurd of wel?

Nee, maar volgens mij kun je gewoon NRPS registreren. Ik heb er een heel mooi groot lang gelijnd veulen van gehad, uit een kleine beknopte Jet Set d merrie.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:07

Ik weet dat er binnen het NRPS ook hengsten zijn met meer dan goede bewegingen.
Dus waarom zou ik buiten het stamboek zoeken?

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:35

ponyparadijs schreef:
Ik weet dat er binnen het NRPS ook hengsten zijn met meer dan goede bewegingen.
Dus waarom zou ik buiten het stamboek zoeken?

Oh, maar dat zeg ik niet.....wat ik wel moeilijk vind binnen het NRPS om een goed bewegende hengst te vinden met maat. Zie erg goed gefokte hengsten bij dit stamboek, maar dan kijk ik naar de stokmaat en dan vind ik het al vaak wat aan de kleine kant (uitzonderingen daargelaten ). En ik vind de springhengsten vaak beter dan de dressuur gefokte. Maar het is jouw merrie en moet je doen wat jij het beste lijkt.

Ik ben zelf niet zo stamboek gebonden, en winkel nog wel eens buiten de deur wat hengstenkeuze betreft. Veel succes met je zoektocht naar een passende hengst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 13:39

Ik winkel ook zeker wel eens buiten de deur
Tenslotte zit er nu ook een niet NRPS gekeurde hengst in.

Maar zou graag willen weten wat een goede bewegende NRPS hengst is.
Buiten de deur is zo veel te vinden. Maar wil eerst binnen de deur zoeken

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:59

Crosby is al eerder genoemd door Elisa, ik heb deze hengst afgelopen hengstenshow bij van olst gezien (dekgeld 800) Ik vond hem zeer aanspreken en goed bewegen. Hij is iets fijner vergeleken bij Forty. Samen met Spielberg vind ik dit 3 meest passende/aansprekende nrps hengsten.

Als je kijkt bij alle nrps hengsten kun je op de foto van forty trouwens zien dat deze juist mooi berg op is. Bij Sambezi zou ik uit de buurt blijven op basis van de foto op nrps site. Hij heeft een weke bovenlijn en overbouwd, romp neerwaarts en voor onderstandig. Misschien waardeerd hij zich wel heel erg op in beweging hoor maar de foto lijkt e niet wat je wil op basis van je omschrijving/wensen.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:19

Helabitha schreef:
Crosby is al eerder genoemd door Elisa, ik heb deze hengst afgelopen hengstenshow bij van olst gezien (dekgeld 800) Ik vond hem zeer aanspreken en goed bewegen. Hij is iets fijner vergeleken bij Forty. Samen met Spielberg vind ik dit 3 meest passende/aansprekende nrps hengsten.

Als je kijkt bij alle nrps hengsten kun je op de foto van forty trouwens zien dat deze juist mooi berg op is. Bij Sambezi zou ik uit de buurt blijven op basis van de foto op nrps site. Hij heeft een weke bovenlijn en overbouwd, romp neerwaarts en voor onderstandig. Misschien waardeerd hij zich wel heel erg op in beweging hoor maar de foto lijkt e niet wat je wil op basis van je omschrijving/wensen.

Kan ik me bij aansluiten.... Crosby en Spielberg. Forty doet het voor mij niet (sorry kabouterdans ).
En met Spielberg heb ik zelf goed gefokt.

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 06:50

Eigenlijk zoek ik een zelfde soort hengst als TS, ik heb ferguson en roman lifestyle bovenaan mijn lijstje staan. Alleen nu ik dat zo hoor van Roman....

Wat dacht je van Geniaal? Heb deze gezien op een keuring was erg braaf met zo veel publiek en toonde veel expressie! Is wel KWPN.
Bij ons op stal zijn er 2 merries drachtig van formidable, de fokker heeft er veel verwachtingen van.
1 van de merries is ook geen spectculaire beweger, dus hij hoopt er meer beweging uit te fokken!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 09:34

Marnel93 schreef:
Eigenlijk zoek ik een zelfde soort hengst als TS, ik heb ferguson en roman lifestyle bovenaan mijn lijstje staan. Alleen nu ik dat zo hoor van Roman....

Wat dacht je van Geniaal? Heb deze gezien op een keuring was erg braaf met zo veel publiek en toonde veel expressie! Is wel KWPN.
Bij ons op stal zijn er 2 merries drachtig van formidable, de fokker heeft er veel verwachtingen van.
1 van de merries is ook geen spectculaire beweger, dus hij hoopt er meer beweging uit te fokken!

Ik zou Roman zeker nog aanraden hoor.
Maar in combinatie met mijn merrie heeft hij niet verbeterd in de beweging.
De vraag is of mijn merrie niet teveel haar eigen stempel drukt en gewoon niet zo veel toe laat van de hengst.
Qua beweging zijn alle 3 de veulens heel correct. Maar allemaal bijna gelijk aan mijn merrie.
Misschien heb ik te hoge verwachtingen van wat mogelijk zou kunnen zijn.

Weet je wanneer de beide merries van Formidable uitgerekend zijn?
Ben heel benieuwd wat hij mee geeft

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:09

ponyparadijs schreef:
Marnel93 schreef:

Ik zou Roman zeker nog aanraden hoor.
Maar in combinatie met mijn merrie heeft hij niet verbeterd in de beweging.
De vraag is of mijn merrie niet teveel haar eigen stempel drukt en gewoon niet zo veel toe laat van de hengst.
Qua beweging zijn alle 3 de veulens heel correct. Maar allemaal bijna gelijk aan mijn merrie.
Misschien heb ik te hoge verwachtingen van wat mogelijk zou kunnen zijn.

Weet je wanneer de beide merries van Formidable uitgerekend zijn?
Ben heel benieuwd wat hij mee geeft

Ja dat is waar, ik weet niet wat mijn merrie gaat meegeven, ze heeft de uitstraling en bewegingen van haar vader, maar stiekem hoop ik dat ze iets uit haar moederlijn van farrington gaat meegeven!
De merries zijn in mei uitgerekend (weet niet precies wanneer) wij zijn ook erg benieuwd, mocht je tegen die tijd nog steeds iets in hem zien dan zal ik wel wat foto's sturen!!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:33

ponyparadijs schreef:
Mij sprak Formidabel erg aan door zijn beweging.
nadeel vindt ik dat hij schimmel is.
Maar goed een goed paard heeft geen kleur.

heel fijn paard erg koel ook qua karakter heb hem zelf een aantal x gereden fijn paard met enorme gangen en blijft groeien in positieve zin!

zeker de moeite waard!