Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyparadijs schreef:Is zeker zo.
Maar dan is het handig dat je het tegen de voorbrenger zegt toch?
Hij zou er van kunnen leren
Gillbo schreef:Nou ik vind het wel meevallen, veulen en merrie zijn beide al wat wat onrustig in het begin. Dat kan en daar kan je niks aan doen.
Tja ze rammelt misschien 1x een beetje te enthousiast maar blijft daarna wel op afstand maar het veulen laat ook echt wel een mooi draf stuk zien.
Een jury ziet ook wel als de voorbrenger een prutser is en het veulen een topper.
Tuurlijk je hoopt op meer maar ik vind niet dat je hier de voorbrenger de schuld van kan geven

Setteli schreef:Ik had dezelfde voorbrenger, maar was wel heel tevreden.
Scheelt misschien dat ik het veulen zelf vast had en hij de merrie. Ik heb bij het stappen meegelopen en bij draf losgelaten en zelf aangejaagd. Misschien een idee voor de volgende keer om zelf mee te lopen met het veulen?
Dotan liet zich goed zien, ik was heel tevreden. We eindigde wel onder de middenmoot, maar het was een grote groep van ongeveer 20 veulens.
Commentaar was dat ie makkelijk bewoog, maar door het overbouwde nu wat in 2 delen ging. En hij mocht wat meer in ponytype staan. Maar ja, ik ben juist blij dat ie wat meer in een paardentype heeft
[ [url=m/CYMsub.jpg]Afbeelding[/url] ]
Phoebe is ook door dezelfde voorbrenger gedaan. Ze draafde beter dan op de Regionale. Ik had van te voren even gelongeerd op het parkeerterrein. Ze is echt een beestje wat tijd nodig heeft om los te komen. Dat lukt dus niet in 1 rondje. Dus dat heeft nu goed uitgepakt. En ze is ster geworden!!
Helemaal blij!
[ [url=m/HmNFsW.jpg]Afbeelding[/url] ]
hola schreef:Hoe noem je dat spreekwoord ook alweer.... Beste stuurlui staan aan wal. Eldango ik kan het begrijpen als je het graag anders had gezien, omdat je er misschien meer van had verwacht. Echter een oordeel over een voorbrenger zo op social media plaatsen vind ik toch heel wat. Heb je zelf wel eens een merrie met veulen voorgebracht? Een pony die je niet kent? Persoonlijk heb ik al enige ervaring met aanjagen, maar veulens blijft lastig.
Jammer van je oordeel over de voorbrenger, zonder dat je zeker bent van het feit of hij onervaren is. Ik denk namelijk dat jij een zeer ervaren voorbrenger hebt gehad. Niet alleen binnen het NRPS, maar iemand die bij meerdere stamboeken heel veel pony's heeft voorgebracht. Het zijn echter voorbrengers op die dag en geen mensen die een half uur een pony vast moeten houden. Daarnaast weten ze niet of jou pony dat nodig heeft en al zou dat zo zijn en de tijd is er niet dan ben ik van mening dat je het zelf moet doen. Maar goed... Ik vond het een prima georganiseerde keuring en het was erg gezellig!