Welke hengst voor deze merrie..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:56

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Waar is jouw advies met onderbouwing, behalve dat hij "gezond" moet zijn?

Het feit dat ik als voorkeur een gezond paard wil fokken lijkt jou erg dwars te zitten, je zet het overal neer.
Het prettige van een KWPN hengst uitzoeken is dat je je daar al niet zo druk meer over hoeft te maken, hetzij het een buitenlander is die voor het KWPN goedgekeurd is, daar willen achteraf bij de nafok nog wel eens vervelende dingen uit de voorouders opduiken.

Ik geef zelden een hengst als advies. Ik probeer eerst de vraagsteller ertoe te krijgen om duidelijk voor zichzelf een beeld te krijgen wat hij/zij wil. Daarna verwijs ik naar de afstammelingen van bepaalde hengsten en naar wedstrijden/keuringen/shows waar de betreffende hengsten te zien zijn.
Uiteindelijk is het degene die de vraag stelt die het veulen krijgt.
Men helpt mensen niet met alleen maar hengsten aanraden uit de eigen belevingssfeer, of gelijk willen hebben.
Kippie17 staat duidelijk open voor de diverse suggesties en is het een en ander al aan het napluizen.
[/quote]

Kippie17

Je zou ook even nog aan Obelisk en Polansky kunnen denken.
Maar daar kan Sarabande meer uitleg over geven, als ze tenminste in herhaling wil vallen. Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:02

Dees schreef:
Citaat:
zelf niet het makkelijkste aan karakter heeft is Houston

Hier ben ik het niet mee eens! Houston zelf is een schatje. Werklustig, dat wel maar geen lastig karakter. Solitair vind ik ook een mooi paard.

Overigens kun je vlakbij gaan kijken: Guidam staat bij Zwartjens en Solitair meen ik ook (?). Houston staat in Stuifzand (half uurtje)

Tijdens de Zwolse Paardendagen kun je natuurlijk ook nog genoeg inspiratie opdoen. Je zult toch uiteindelijk zelf de keuze moeten maken....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:44

Kippie weet wel beter welke hengsten ik haar voorgesteld heb.

Over herhalingen gesproken Gaaaap

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:55

ceasario schreef:
Kippie17

Maar daar kan Sarabande meer uitleg over geven, als ze tenminste in herhaling wil vallen. Tong uitsteken

Of anders vraag je aan bovenstaande of hij je meer kan vertellen over Goldwing, Goldfever of Grosso. Ach gut

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:03

Sjuimpje"]
Kippie17

Of anders vraag je aan bovenstaande of hij je meer kan vertellen over Goldwing, Goldfever of Grosso. Ach gut
[/quote]

Dat heeft een reden. Reiter Revue even lezen. Haha!

Mit Außenseitern clever züchten
Alternativen zu Modehengsten - Weltmeyer, Donnerhall, Rubinstein - das scherzhaft "WDR"-Trio genannte Hengst-Dreigestirn ergänzt um nur wenige Hengste bestimmt seit Jahren Deutschlands Zuchtgeschehen in der Dressur. Auch im Springen konzentriert sich die Zucht auf wenige Linien. Verkümmern dabei wertvolle Gene? Wir fragten Zuchtexperten nach ihren "Geheimtipp-Hengsten", die bereits ihre Leistung bewiesen haben oder zu großer Hoffnung berechtigen, aber schlicht gerade nicht mehr "in" sind.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 18:41

annegti schreef:
Dees schreef:
Citaat:
zelf niet het makkelijkste aan karakter heeft is Houston

Hier ben ik het niet mee eens! Houston zelf is een schatje. Werklustig, dat wel maar geen lastig karakter. Solitair vind ik ook een mooi paard.

Overigens kun je vlakbij gaan kijken: Guidam staat bij Zwartjens en Solitair meen ik ook (?). Houston staat in Stuifzand (half uurtje)

Tijdens de Zwolse Paardendagen kun je natuurlijk ook nog genoeg inspiratie opdoen. Je zult toch uiteindelijk zelf de keuze moeten maken....

Zwolse paardendagen ben ik zeker weer elke dag te vinden! Dus kan daar mn ogen uitkijken! Nerd Met zwartjens heb ik contact gehad. Ze hebben ook hengstenshow op 2e paasdag!

Uhm. Ik heb de rest nog ff niet doorgelezen! Ben net terug van een drukke dag..dus vnvd komt de rest! *LOL*

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:09

Over Houston: de broeder zal zelf misschien prima braaf zijn onder een goede ruiter en naast een ervaren paardenmens...zal best.

Maarrrr: zijn nakomelingen in de handen van een leek...poeh, dat is vragen om problemen, wellicht is het wel zelfmoord.
Nakomelingen van Houston staan er bekend om dat ze heel snel zijn in alles. Plaatjes van beesten, goed kunnen lopen, maar heel snel. Echte karakterstukjes, die dus niet geschikt zijn als braaf beginnerspaard. Vandaar; dek je met Houston, onthoudt dat dan wel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:32

ik heb dat ook gehoord. Vergeet niet dat Houston saros bloed voert, via Belisar, ook al niet bekend staan als gemakkelijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:17

Volgens mij was kippie er niet opuit om een braaf beginnerspaard te fokken. Verder speelt het karakter van de merrie natuurlijk ook mee, nog meer als dat van de hengst; de merrie voedt een veulen immers op.

Er zijn zoveel hengsten die bekend staan als niet de gemakkelijksten. Zolang ze maar voor je willen werken is dat geen probleem.
Geen enkel paard (en mens) houdt ervan om beledigd te worden alleen reageren sommige feller dan andere.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:19

Dees schreef:
Citaat:
Over Houston: de broeder zal zelf misschien prima braaf zijn onder een goede ruiter en naast een ervaren paardenmens...zal best.

Ik word er bijna verlegen van Bloos! Bloos!

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:22

annegti schreef:
Volgens mij was kippie er niet opuit om een braaf beginnerspaard te fokken. Verder speelt het karakter van de merrie natuurlijk ook mee, nog meer als dat van de hengst; de merrie voedt een veulen immers op.

Er zijn zoveel hengsten die bekend staan als niet de gemakkelijksten. Zolang ze maar voor je willen werken is dat geen probleem.
Geen enkel paard (en mens) houdt ervan om beledigd te worden alleen reageren sommige feller dan andere.

Waar sommige mensen de informatie vandaan halen he!! Schijnheilig

Heb idd nergens gezegd braaf beginnerspaard! Wil gewoon een leuk sportpaard! Tja.. en karakter.. dat weet je toch nooit precies wat er uitkomt!! De merrie zelf is tot nu toe erg braaf en makkelijk in omgang. Haar moeder daarentegen is soms erg onvoorspelbaar.
Maar ik kijk rustig verder! Veel hengstenshows etc bezoeken. Zodat ik ook een beeld van de nakomelingen krijg!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:28

Hahaha, ja sommige mensen lezen vanalles tussen de regels door. Als de hengstenshow in Stuifzand is met oa Houston spring je maar bij mij in de auto... Ik draai toch altijd pas bij Zwolle-Noord de snelweg op.

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:54

annegti schreef:
Hahaha, ja sommige mensen lezen vanalles tussen de regels door. Als de hengstenshow in Stuifzand is met oa Houston spring je maar bij mij in de auto... Ik draai toch altijd pas bij Zwolle-Noord de snelweg op.

Jah?? wanneer is die dan?? Lijkt me leuk!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:20

Kippie heeft idd nergens gezegd dat ze een braaf beginnerspaard wil fokken (hoe fok je die trouwens?), maar ik begon erover omdat ik enerzijds wel denk dat het een leuke match zou kunnen zijn, maar anderzijds ook volledig wilde zijn met de informatie.

Net zo min als Kippie een braaf beginnerspaard begoode, staat er beschreven dat ze een hete hittepetit ambieerde....

Het is gewoon informatie, je mag als lezer zelf weten wat je ermee doet immers Haha!

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 11:27

Dees schreef:
Kippie heeft idd nergens gezegd dat ze een braaf beginnerspaard wil fokken (hoe fok je die trouwens?), maar ik begon erover omdat ik enerzijds wel denk dat het een leuke match zou kunnen zijn, maar anderzijds ook volledig wilde zijn met de informatie.

Net zo min als Kippie een braaf beginnerspaard begoode, staat er beschreven dat ze een hete hittepetit ambieerde....

Het is gewoon informatie, je mag als lezer zelf weten wat je ermee doet immers Haha!

Sorry, heb het dan verkeerd gelezen!! Ik ga wel veel hengstenshows bezoeken. En informatie zoeken over de nakomelingen!
Blijft moeilijk! Een hengst uitzoeken! Maar allemaal bedankt voor de suggesties!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:29

Ik denk inderdaad dat je je eerst moet orienteren. Als er dan hengsten zijn waar je op valt, kunnen we daar nog altijd over verder praten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:37

nog een tip of 2: ten eerste neem een videocamera mee en leg alles op band. Kun je nadien nog eens terug kijken. Vaak zie je dan dingen die je eerst niet zag. Ten tweede bezoek de hengsten thuis in hun eigen omgeving en indien je kans krijgt tijdens een training. Hoewel niet iedere hengstenhouder zal dit waarschijnlijk toestaan. Maar ja heb je en nee kun je krijgen. Verder succes met je zoektocht.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:45

Nouja, als je 7 maart niks te doen hebt kun je mee hoor, maken we er een mini Bokt-meeting van... (is op zondagmiddag)

Overigens zijn ze voor de paardendagen ook nog wel op zoek naar vrijwilligers. (met een beetje geluk krijg je dan ook veel meer te zien dan de gemiddelde toeschouwer)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:09

Sjuimpje"]
Kippie17

[/quote]

Die maken zich zelf waar. Haha!

Goldwing wint de finale Knipoog

http://www.csi-neustadt-dosse.de/prfg/2004/190.htm

Afbeelding

http://www.csi-neustadt-dosse.de/

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:33

ceasario schreef:
Dat heeft een reden. Reiter Revue even lezen. Haha!

Mit Außenseitern clever züchten
Alternativen zu Modehengsten - Weltmeyer, Donnerhall, Rubinstein - das scherzhaft "WDR"-Trio genannte Hengst-Dreigestirn ergänzt um nur wenige Hengste bestimmt seit Jahren Deutschlands Zuchtgeschehen in der Dressur. Auch im Springen konzentriert sich die Zucht auf wenige Linien. Verkümmern dabei wertvolle Gene? Wir fragten Zuchtexperten nach ihren "Geheimtipp-Hengsten", die bereits ihre Leistung bewiesen haben oder zu großer Hoffnung berechtigen, aber schlicht gerade nicht mehr "in" sind.

je maakt me nieuwsgierig, welke hengsten volgden toen in de tekst?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:53

De holsteiner hengst Caretino, is een gave hengst komen vele goede springpaarden maar ook goede dresuurpaarden uit, hij zelf is een springhengst, en is zelf 1 van de beste duitse springhengsten

hier 2 foto's van hem:
Afbeelding

en nog 1:
Afbeelding

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:08

Caretino is niet meer beschikbaar voor de KWPN fokkerij, of je moet via via via aan sperma zien te komen.
Het is wel 1 van de weinige Holsteiners die erkend is voor het kwpn stamboek.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:36

Hoi,
ik heb namelijk een caretino nakomeling, nou had ik een vraagje, zou ik daar mee bij de pavo cup kunnen rijden, sorry voor dit off-topic gebeuren, maar ik wil echt het antwoord op mijn vraag hebben, want ik zou graag met de pavo cup mee willen doen,
weet iemand of caretino goedgekeurd is bij het kwpn?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:38

Hij is samen met Contender erkend voor het kwpn, ik denk wel dat je daarmee de pavocup zou mogen rijden.
Maar zeker weten doe ik dat niet.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:42

Hoi,
ik zal wel een keer naar het kwpn bellen voor de zekerheid..
toch bedankt

heeft iemand meer informatie over caretino? washet een goede hengst?