sarabande"]
[quote="ceasario schreef:Waar is jouw advies met onderbouwing, behalve dat hij "gezond" moet zijn?
Het feit dat ik als voorkeur een gezond paard wil fokken lijkt jou erg dwars te zitten, je zet het overal neer.
Het prettige van een KWPN hengst uitzoeken is dat je je daar al niet zo druk meer over hoeft te maken, hetzij het een buitenlander is die voor het KWPN goedgekeurd is, daar willen achteraf bij de nafok nog wel eens vervelende dingen uit de voorouders opduiken.
Ik geef zelden een hengst als advies. Ik probeer eerst de vraagsteller ertoe te krijgen om duidelijk voor zichzelf een beeld te krijgen wat hij/zij wil. Daarna verwijs ik naar de afstammelingen van bepaalde hengsten en naar wedstrijden/keuringen/shows waar de betreffende hengsten te zien zijn.
Uiteindelijk is het degene die de vraag stelt die het veulen krijgt.
Men helpt mensen niet met alleen maar hengsten aanraden uit de eigen belevingssfeer, of gelijk willen hebben.
Kippie17 staat duidelijk open voor de diverse suggesties en is het een en ander al aan het napluizen.
[/quote]
Kippie17
Je zou ook even nog aan Obelisk en Polansky kunnen denken.
Maar daar kan Sarabande meer uitleg over geven, als ze tenminste in herhaling wil vallen.