Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gaan jullie eigenlijk naar de HK van NSvT met hem in Oktober? Dimphyl schreef:Shenco is een hengst die ik altijd al gaaf heb gevonden. Heb zijn vader een aantal jaar geleden onmoet, en die is ook zo geweldig vriendelijk.
Hij was nog niet ter sprake gekomen, ben benieuwd wat Sandra (jill's eigenaresse) van hem vindt.
, mede door dimphy's enthousiasme
Caily schreef:Ik denk dat wat jij lucifer pootjes noemt simpelweg de verfijning in de benen is die bij de grai hoort. Jill heeft binnen het grai type mooie bloedlijnen die verder gaan dan enkel haar vader. Het fokdoel bij de grai is meer om het geheel beter in verhouding te brengen en eventueel wat meer behang toe te voegen.
Is van Nolan eigenlijk afstamming bekend? Dan kan je die ook eens bekijken.
Fokken is zeker gokken, altijd. Het is echt welke manier van beoordelen en fokken je prefereert in welke richting je moet denken.
Ik koos twee jaar geleden een hengst bij mijn merrie die het mooie en wat verfijnde koppie mooi zou kunnen bewaren. De vorige nakomelingen met andere hengsten hadden een mooi hoofd, maar niet dat specifieke aansprekende wat mijn merrie heeft. Vorig jaar koos ik een hengst die juist wat groffer en wat zwaarder is, in zijn geheel, ook in zijn hoofd. En prompt is er dit jaar een veulen geboren met een mooier en verfijnder koppie dan het jaar daarvoorIk heb het jaar daarvoor zeker mijn doel behaald, maar dat het met de laatste combinatie nog beter zou worden had ik echt niet gedacht.
maar dat is gelegen aan persoonlijk fokdoel
snowdon schreef:Ik zou het fenomeen benen verzwaren in dit geval uit het eisenpakket halen, de gok zal te groot zijn...
voor de verfijning in het lijf. Lichte cob krijg je het grote risico zwaar lijf op spillepootjes. Bij een zware cob ook, maar wellicht dus ook toch wat verzwaring van het beenwerk. Maar zoals ik al zei is beenwerk verzwaren verrekte moeilijk helaad