Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tjessa schreef:Nee dankje voor mij ook geen opfok hoor. Heb mijn beesje ook als hengst veulen gekocht, op een pension stal gezet met gemengde kudde. Af en toe gepakt om lekker te tutten en knuffelen soms een stukje te wandelen. Is tot zijn 4 hengst gebleven. En durf er een klein kind mee te laten wandelen of rijden, zet geen stap verkeerd. Nu heb we weer een hengst jaarling inmiddels opstal en doe Het weer het zelfde.
Ts gewoon consequent blijven en streng als het nodig is maar vooral veel belonen als ze het goed doen.
sasja0705 schreef:Dus weer niet alles gelezen maar holy oliebol, waar ben ik aan begonnen om even advies te vragen... bokt weet het allemaal weer.... om even puur op de laatste posts te antwoorden: mijn DA is een goede,dus huj heeft onderzocht en toen advies gegeven. Wij hebben het hengstje gekocht ZONDER te weten, wat er eventueel "mis" was. Ik heb ook al veulens gefokt ( weliswaar dan wel op GOEDE leeftijd verkocht) maar zijn er dus achter dat er iets niet helemaal klopte.
dus graag aub ontopic en geen verwijten of veroordelingen als jullie zelf de ervaring niet hebbwn. Ronduit iets roepen ,brengt dus niets!
En mijn excuses dat ik nu fel ben en vooral tegenover die die wel goede tips gegeven hebben... de rest:be mij guest en kom hier een paar dagen die jonge man beleven.... en dan kunnen jullie laten zien wat jullie kunnen.
met veulentjes in de opvok is het dus niet omdat hem kennelijk de basis ontbreekt.
In de kudde nu gaat het goed... ik vroeg om tips en niet om onzin
rapido schreef:tjessa schreef:Nee dankje voor mij ook geen opfok hoor. Heb mijn beesje ook als hengst veulen gekocht, op een pension stal gezet met gemengde kudde. Af en toe gepakt om lekker te tutten en knuffelen soms een stukje te wandelen. Is tot zijn 4 hengst gebleven. En durf er een klein kind mee te laten wandelen of rijden, zet geen stap verkeerd. Nu heb we weer een hengst jaarling inmiddels opstal en doe Het weer het zelfde.
Ts gewoon consequent blijven en streng als het nodig is maar vooral veel belonen als ze het goed doen.
Oh in een gemengde kudde is geen opfok volgens jou?

.