Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Selka schreef:Bmamavan2 schreef:Tuurlijk ik weet dat ik het misschien idealiseer en ik wil van de eigenaar zijn probleem ook niet mijn probleem maken maar het is dat ik de merrie zo geweldig vindt dat ik het heel erg zou vinden als dit veulentje in de handel (of misschien nog erger) zou belanden. Dat gevoel laat me dus niet echt los.
Ik heb natuurlijk geen glazen bol om te zien hoe het in de toekomst gaat en wat er uit groeit maar zelfs met een volwassen paard/pony heb je geen garantie of alles goed verloopt op termijn (spreek uit ervaring).
Ik heb geprobeerd het veulen uit mijn eigen droommerie te kopen (Embryotransplantatie, lang verhaal) en dat is niet gelukt. Toen vond ik het jammer maar uit het oog is in dit geval uit het hart gebleken. Ik heb hem geen seconde gemist. Hij was niet mijn merrie. Hij is uitgegroeid tot een totaal ander paard dan die merrie ooit is geweest. Nu kan het natuurlijk komen doordat het in dit geval niet haar eigen DNA was, maar dat gevoel van je ging bij mij vanzelf over. Uiteindelijk heb ik twee totaal andere paarden op stal staan die ik echt niet zou willen ruilen voor hem.
Probeer geen kopie te kopen van je bijrijdpaard. Dit valt altijd tegen. Geen enkel dier is hetzelfde
chimello schreef:Er staat duidelijk dat IK dat zo ervaren heb en daarom voorstander ben.
Dus je kunt zeggen wat jij wilt en dat jij dat nergens op vindt slaan maar jij praat hier ook over jouw mening. Hoef je mij niet voor te zeggen dat wat ik denk nergens op slaat. Ik baseer me op mijn mening.

chimello schreef:Ik ben een voorstander van veulens omdat we enkele 3 jarige hebben gehad die gewoon misselijke karakters hadden omdat ze niet gewend waren dat er ooit iets van ze verwacht werd buiten op een wei lopen en dat er niet naar omgekeken werd.
chimello schreef:Ik heb ook allang over karakter gepraat en blijf verder bij mijn mening dat ik liever een veulen koop. Maar goed ieder z'n keuze

.
en zo ja wat. Voor hetzelfde geld heeft er een shet opgezeten
.geerke schreef:anneliesdj schreef:Een paard kopen uit 'medelijden' of 'wat als' is nooit een goede basis, er zijn er zoveel, je kunt ze niet allemaal redden van de handel en uiteindelijk krijgen de meesten toch wel een fijn plekje
een paard kopen uit medelijden kan prima...mits je geen hoge verwachtingen hebt,in de zin van wedstrijden rijden enzo... en het gewoon een beetje paard mag zijn in de wei.
En ik ben er nog helemaal niet van overtuigd dat de meeste paarden wel een fijn plekje vinden,maar goed.Misschien is dat in Nederland wel zo,maar hier in frankrijk absoluut niet.
[***] schreef:Ja vast
Beste verkooppraatje ever
Als jij hem niet koopt gaat ie naar de slager...

. Toen stond ik nog op een pensionstal. Toen hij 10 mnd was ging ik verhuizen naar een huis met weiland er bij. Ik had nog 3 bejaarde paarden, dus dat vond ik zonde voor de kleine Sjaak, dus kocht ik er nog een 10 mnd oude Belg bij. Met de Belg had ik weinig geluk, maar wát een bijzondere band heb ik met hem! En met Sjaak moet ik ook heel wat overwinnen. Geen makkelijk figuur. Maar toch zou ik het zó weer doen.
).