Wat kost een veulen nou precies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:21

NatasjavE schreef:
Je kan zomaar 1500 kwijt zijn tot het moment van 7 maanden dracht en dan verwerpt de merrie.

Of het veulen krijgt medische problemen en staat de eerste 4 weken van z'n leven bij de kliniek.
Kan je er zomaar 2500 euro bij optellen.

.

Angst verkopen is een hipe in dit land. |(

Wanneer een veulen mij 2500 gaat kosten in de kliniek plus later de nodige oliebol..laat ik het euthanaseren
Meestal is zo'n diertje toch zijn hele leven de klos. en de klinieken maar lachen...
Laatst bijgewerkt door ceasario op 03-03-15 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nina1999

Re: Wat kost een veulen nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 09:25

Maar als ik 5000 euro reken voor een gezond veulen voor de eerste 3 jaar zit ik aardig in de buurt toch? En daarna kost het hetzelfde als mijn merrie normaliter.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:25

Nina1999 schreef:
Maar als ik 5000 euro reken voor een gezond veulen voor de eerste 3 jaar zit ik aardig in de buurt toch? En daarna kost het hetzelfde als mijn merrie normaliter.

Juist !!!!

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 09:33

Oke gelukkig, bedankt!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:34

Ceasario ik wil toch even reageren op jouw reacties mbt de medische kosten.

Om mezelf als voorbeeld te stellen, dat ik zoveel extra kosten heb gehad was voornamelijk pech. Dat heb je echt niet altijd in de hand. Een aantal keer verwondingen waar de dierenarts bij moest komen, tja kan gebeuren als ze met andere paarden staan… Als 2 jarige een val gemaakt waardoor vele onderzoeken nodig zijn geweest (incl foto’s van de gehele rug, heup en bekken). Je geeft je 2 jarige ook niet zomaar op, en terecht want het heeft lang geduurd maar ze is wel hersteld.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:43

Daan_O schreef:

Je hebt altijd mensen die pech hebben en houden..Dat is jammer..

Maar jouw geval haalt lang niet het gemiddelde..
En mensen die overal "spoken" zien...
Er is nog zoiets als een verzekering of zoek een andere "hobby".

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:19

ceasario schreef:
NatasjavE schreef:
Je kan zomaar 1500 kwijt zijn tot het moment van 7 maanden dracht en dan verwerpt de merrie.

Of het veulen krijgt medische problemen en staat de eerste 4 weken van z'n leven bij de kliniek.
Kan je er zomaar 2500 euro bij optellen.

.

Angst verkopen is een hipe in dit land. |(

Wanneer een veulen mij 2500 gaat kosten in de kliniek plus later de nodige oliebol..laat ik het euthanaseren
Meestal is zo'n diertje toch zijn hele leven de klos. en de klinieken maar lachen...

Was niet als angst verkopen bedoeld. Alleen om aan te geven dat een exact bedrag lastig is aan te geven.
Een diertje wat er zo slecht aan toe is zou ik inderdaad ook niet in leven laten.

Maar dan blijft dat je geld hebt uitgegeven en toch met lege handen staat.

Meestal gaat het goed TS. Laat je vooral niet weerhouden om een veulen te fokken.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:26

en wat denk je van de kosten van voor verkoop aanbieden tot daadwerkelijke verkoop dat kan langer duren als gepland en alle onderhoudskosten gaan door!, kun je dat financieel en emotioneel ook aan?
want wat doe je er mee als het echt niet verkoopbaar of gewild is?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:42

ceasario schreef:
Daan_O schreef:

Je hebt altijd mensen die pech hebben en houden..Dat is jammer..

Maar jouw geval haalt lang niet het gemiddelde..
En mensen die overal "spoken" zien...
Er is nog zoiets als een verzekering of zoek een andere "hobby".

Wat is dat nou weer voor rare reactie "zoek een andere hobby" ?? Mijn hobby bevalt me prima en de kosten die het met zich mee brengt draag ik daar graag voor :)

Heeft ook niets met spoken zien te maken maar realiteit. Fokken brengt nou eenmaal risico's met zich mee.

Ik probeer ts alleen duidelijk te maken dat dit ook KAN gebeuren. Ik heb wel meer mensen om mij heen gezien (ook ervaren fokkers) die wel eens zulke pech gevallen hebben. Het lijkt mij dus goed vooraf te bedenken of je deze financiële lasten kan en/of wil dragen voordat je aan dekken begint (zeker het geval van ts, een 15 jarige meisje).

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:17

Sizzle, hoe kwam jij aan die 4000 euro? Heb je je berekening of zo toevallig nog?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:44

Gewoon kosten dekgeld + dierenarts scan pakket + opfok + dierenartsrekening + inschrijving kwpn etc.
De tientjes die meer of minder zijn heb ik echt niet zitten uitrekenen hoor.
Het heeft geen nut in exacte bedragen te gaan rekenen, zonde van je tijd en moeite. Heeft je paard 1x een hoefzweertje zit je al weer buiten je mooi berekende bedragje.
Gewoon alle kosten aan dekking en stalling opvragen, alles naar boven afronden op een rond bedrag en dan zit je wel redelijk.
Ofwel dat wat caecario ongeveer schreef.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:53

Oké, dan houd ik het gewoon op 5000.