kwita schreef:Daarom vind ik je bijdrage aan dit topic niet altijd iets bijdragend, want ik heb gelijk....het gaat niet om gelijk!
En een warmbloed is geen koudbloed, en ook koudbloeden haflingers,tinkers, fjorden,friezen etc lopen er ook in het z! dus die kunnen ook bewegen
Het paard waar de discussie om gaat heeft geen bouw als een rond en vol dik tonnetje!, bovendien kan hij mooi en gemakkelijk bewegen.
het is maar een tip he, het gaat wat ts wil.
die paint horses zijn ook vaak mooi ik heb zelf een kruising paint die zijn moeder (de hengst dan) perfect aanvult en verbeterd heeft!
Het gaat ook om je gebruiks doel, niet alleen om dat papiertje!
Het gaat niet om gelijk, maar om wat ts wil en ze heeft in het beginpost duidelijk staan dat ze een sporttype wil en nadrukkelijk geen fries, tinker oid.
Het paard wat jij noemt valt niet binnen wat algemeen bedoeld wordt met 'sporttype' en heeft bovendien flink wat fries bloed dus ik snap wel wat ze bedoelen.
Maar je hebt het over spectaculair bewegen, daar ben ik dan wel benieuwd naar maar ik kan hem niet vinden op marktplaats of op google. Heb jij een linkje?