Vraagprijs reëel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Vraagprijs reëel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:50

Ach nee joh want de een na de ander haakt ook weer af wegens 'prijs te hoog'.

dan moet er op den duur toch wel een kwartje gaan vallen

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:56

Die kans zit er natuurlijk ook nog in.. Maar TS weet nu toch wat andere bokkers bieden, dus die verkoper kan haar geen oor aannaaien dat er andere geïnteresseerden zijn die grote bedragen bieden.

Maar des noods koopt een bokker het paardje voor 2000 euro en verkoopt het paardje weer door aan TS toch?

Misschien is de verkoper wel een hele slimme man die direct gezien heeft dat TS een emotionele waarde hecht aan het beestje en ook best bereid is er aardig voor te betalen. Geloof niet dat iemand die het paard zo optuigt en zo erop zit werkelijk verstand ervan heeft en werkelijk denk dat dit paard zoveel waard is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:02

Het geld meenemen in coupures van 50 moet ik maar eens gaan overwegen als een paardje mij echt aanstaat.. dat kan wel eens doorslaggevend zijn haha..

*wappert even... Ruikkkkkkkkk maar eens.. heb het telefoon nummer van de paardentaxi ook op zak lol*

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 11:08

elenaMM77 schreef:
Het geld meenemen in coupures van 50 moet ik maar eens gaan overwegen als een paardje mij echt aanstaat.. dat kan wel eens doorslaggevend zijn haha..

*wappert even... Ruikkkkkkkkk maar eens.. heb het telefoon nummer van de paardentaxi ook op zak lol*

Paarden taxi hoeft niet eens, neem trailer direct wel mee! :D
Nee zonder gekkigheid, heb wel ingezien dat t dier te duur geprijsd is en ook niet waard.

Dus even afgezien van emotionelen gebeurtenis. En m'n prijs aangepast.

Er nog heen gaan is een optie, helaas is voor mij echt ruim 3 u rijden zonder trailer al. Heb t er voor over, als we de prijs overeenkomen. Kost me anders ook ruim 200 euro bezine en koop daar dan liever een ander dier voor die t geld wel waard is.
Inmiddels hoor ik can diverse bokkers dat ie 4300 euro nu kost. We zakken al iets... Haha

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:46

Nou afwachten dan maar :P hij gaat nog verder zakken... Want het kost hem ook geld om het beest nog jaren te laten staan...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:49

Weet je, als je een ander paardje tegenkomt waarbij je meer waar voor je geld hebt, ben je dit paardje zo 'vergeten'. Staar je niet blind op iets waarvan je nu denkt/wenst/hoopt dat dat het beste is

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:50

Neon schreef:
Nou afwachten dan maar :P hij gaat nog verder zakken... Want het kost hem ook geld om het beest nog jaren te laten staan...

Welnee, juist omgekeerd. Hoe langer het paard er staat, hoe langer hij stalgeld moet betalen en hoe meer hij in de prijs moet gaan verekenen :Y) :+ .

Maarja het is wat de gek er voor geeft hé. Als je iemand vindt die zot genoeg is, heb je gewoon heel veel geluk. Het is aan hem of hij wilt blijven wachten op zijn gek, of dat hij toch een breder publiek wil trekken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:52

Kletskousz schreef:
Door omstandigheden moet ik opzoek naar een nieuw sport paard, ik sta hier echt versteld van alle prijzen die gevraagd worden.

Nu heb ik een paard op het oog, maar naar mijn inziens word daar een veelste hoge bedrag voor gevraagd. Maar wil wel een goed bod uit brengen omdat dit paard voor mij ook wat emotionele waarde heeft, maar deze niet mee wil laten rekenen in de koopprijs.

Betreft een merrie van 1,58 hoog. Papier moeders kant is bekend, betreft veulen uit mijn eigen merrie, maar ook niet heel bekend.
6 jaar en heeft nog niks gelopen. Loopt op B niveau en meer moeten we niet verwachten. Haar kwaliteiten zijn wel aanwezig met training.
Desbetreffende paard staat in België wat misschien weer anders is dan de Nederlandse prijzen. Vraagprijs voor dit merrietje bedraagt 4800€

Nu vind ik dit te veel gezien leeftijd niveau en klein stokmaat.
En ben graag benieuwd wat jullie vinden omtrent de omschrijving, blijft natuurlijk altijd zo inschatten via internet.

Hahaha serieus? Wauw.

Wat is precies de afstamming (vader?) en heb je een foto?

Voor een ponymerrie met half papier op B niveau zou ik toch meer denken aan 2000 wat kan oplopen tot 2500 als ze echt getalenteerd is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:54

Kletskousz schreef:
De koper komt aan deze absurde hoge prijs omdat het dekgeld "1000,-" was en alle jaren stalling. Nu is het veulen niet door hem gefokt dus hij heeft ook nooit t dekgeld hoeven te betalen.

Huh? Er zat toch alleen papier bij van moeders kant?

Die kerel heeft duidelijk geen enkel paardenverstand dat hij denkt dat hij alle jaren stalling terug krijgt bij verkoop haha _O-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:55

anneliesdj schreef:
Die kerel heeft duidelijk geen enkel paardenverstand dat hij denkt dat hij alle jaren stalling terug krijgt bij verkoop haha _O-

Die komt dan van een hele koude kermis thuis

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:57

Kletskousz schreef:
Bedankt allemaal! Dan zal ik maar niet vertellen dat wij een bod gedaan hadden van 3000,- wat de verkoper niet accepteerde :p

Paard heeft verder geen bijzondere dingen, nooit uitgebracht. Alleen B niveau gereden. Papier zit erbij maar geen hele interessante fok papier.( moeder was in ons bezit)

Ik wil dit paard graag( mits de prijs reëel is) omdat wij helaas onze merrie zijn verloren en dit is haar enigste veulen die bij toeval te koop staat. En mocht het de kwaliteiten van moeders hebben, dan hebben we een zeer leuk basis sport paard aan. Maar dat is af te wachten hoe het dier zich ontwikkeld.

De koper komt aan deze absurde hoge prijs omdat het dekgeld "1000,-" was en alle jaren stalling. Nu is het veulen niet door hem gefokt dus hij heeft ook nooit t dekgeld hoeven te betalen.

Maar heb je tegen de verkoper ook gezegd dat het paard emotionele waarde voor je heeft? Als dat zo is gaat het daar al mis helaas. De verkoper denkt dan ook meteen meee geld te kunnen vragen want je wilt het paard graag hebben. Dus leer punt voor volgende keer dan vertel de verkoper nooit teveel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:59

anneliesdj schreef:
Kletskousz schreef:

Huh? Er zat toch alleen papier bij van moeders kant?

Die meneer is dus eigenlijk gewoon een liegebeest 8-)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:01

Kwanyin schreef:
Neon schreef:

Welnee, juist omgekeerd. Hoe langer het paard er staat, hoe langer hij stalgeld moet betalen en hoe meer hij in de prijs moet gaan verekenen :Y) :+ .

.

Dan denk ik dat ik voor mijn bijna 20 jarige paard en 26 jarige pony totilas bedragen kan gaan vragen :D (ga ik te ver als ik niet enkel de kosten van stalling terug wil maar alle kosten voor de hoefsmid, ontworming en dierenartsen met terugwerkende kracht terug wil hebben? Ik zie opeens dollartekentjes ;) haha)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:05

Die foto's, zo bied je toch geen paard voor 4800 aan. Bovendien is dat beestje vijf jaar :=. Als er talent in zit weet je dat nog niet eens zeker. Kan je er beter een voor 3000 kopen waarvan het talent zeker is.
En anders als het paard emotionele waarde voor je heeft kan je altijd nog wachten, als hij het paard kwijt móét dan gaat er wel wat af.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:06

Ik kreeg laatst het advies van mijn man en dat luidde:
Beter te duur, als niet te koop.

Als dat paardje in je hoofd zit en je hebt het geld, waarom niet? Het is maar geld.
Ik zal maar niet schrijven wat mijn pony kostte, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:43

Pssst TS, ik woon in dezelfde gemeente als de verkoper. Als ik iets voor je kan betekenen, dan geef je maar een gil. :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:45

4800 := Die heb het hoog zitten. Maximaal de helft, maar ik zou ook meer richting 2000 gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:00

Ik heb even op equibel gekeken, maar niks gevonden onder die naam. Dus ik gok er zo even op dat het paard niet geïmmatriculeerd is, en ook geen enkele officiële wedstrijd heeft gestart.
Volgens Google is de jongen die er op zit schilder van beroep :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:05

Ts, als jij geloofd dat dat paardje 1.58 is, nou sorry... Denk dat je al tevreden mag zijn met een krappe 1.45 :s

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:08

_ENGEL_ schreef:
Ik kreeg laatst het advies van mijn man en dat luidde:
Beter te duur, als niet te koop.

Als dat paardje in je hoofd zit en je hebt het geld, waarom niet? Het is maar geld.
Ik zal maar niet schrijven wat mijn pony kostte, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Mijn vriend zegt hetzelfde.. Als je je zinnen op een dier hebt gezet dan moet je maar wat meer betalen als je m echt wilt..
maar dat gaat tegen mijn eigen principe in.. Zelf op zoek naar een recreatiepaard met net wat extra's (moet lekker over de rug kunnen lopen, fijntjes afgesteld, en doorgereden tot l/m niveau, liefst bevestigd, maar dat hoeft niet, wel toonbaar) zodat je ook echt lekker door kunt gaan met zo'n dier.. maar mijn richtzoektocht heeft een max van 2000-2500, daar zit echt wel rek in naar boven, maar dan moet het wel echt bijzonder zijn.. heb gemerkt dat er echt voldoende aanbod is, dus de bereidheid om de hoofdprijs te betalen wordt minder. Ik ga kijken in principe als het mijn aandacht trekt, minstens 80% van mijn wensen hit en de vraagprijs tot 4000 (als het echt iets is dat ik niet mag missen). Daarmee houdt ik de kans dat ik binnen de met mijzelf afgesproken max van de rek blijf (die is niet financieel maar principieel)

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:30

aaah bah wat een rot situatie zeg!!!

Ik ken je gevoel.
Had bijna precies het zelfde met een paardje die 3/4 uur veder op stond.
vraagprijs ook in die richting.

We zijn heen gereden.
Ze wou niet onderhandelen over de prijs toen we er waren, want kwamen nog een paar mensen kijken vertelde ze dood leuk plus het feit dat we toen niet eens de trailer mee mochten nemen.

2 dagen later hadden we dood leuk een mail dat ze het paardje verkocht aan een meisje die dichterbij woonde!!
ja ik was goed fiets !!!
zeg dat even eerder.

Maar ik heb 3 jaar lang het paardje kunnen volgen en na bijna 4 jaar kan ik eindelijk zeggen dat ik trotse eigenaar ben van het paardje.

YESSSSS
alleen ben goed blut...

dus denk goed na!!!!
ik ben enorm gelukkig met het paard en zou haar voor geen goud meer kwijt willen.
Maar met het geld betreft voel ik me heeeeeel dom.

Ondanks mijn liefde voor het paard, als ik het over mocht doen had ik het niet gedaan.

dus denk goed na en laat je niet lijden door je emoties, zoals ik gedaan heb.

Ik had een boel dingen kunnen regelen met dat geld wat ik aan dat paardje heb uitgegeven.

ZUUR....

(maar ben alsnog super happy met mijn paardje)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:40

DeMolenhoek schreef:
Ts, als jij geloofd dat dat paardje 1.58 is, nou sorry... Denk dat je al tevreden mag zijn met een krappe 1.45 :s

dat dacht ik ook :7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:43

Nu wordt ik wel heel nieuwsgierig, wie heeft een link naar de adv?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:46

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:47

de link staat op de 1e pagina van dit topic.

Paardje oogt ook wel kleiner, omdat die man nogal groot is, en de foto niet uit een goede hoek genomen is. Nameten is niet verkeerd.