Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar verkooptechnisch is groter beter.) En qua hoofd een paar gezien waarvan ik dacht, mag toch nog wel wat luxer, maar misschien komt dat gewoon omdat ik veel pony en arab hoofdjes gewend ben.
sigrid1182 schreef:Ik zou op zon merrie oppassen met het gelders of tuigbloed wat je er in fokt, de gelderse en tuigpaard types, zijn stugger in de mond, trekken strak op de rug en geven geen fijn gevoel. En draven vooral groot en galoperen kunnen ze vaak niet. Ik zou dan eerder voor een holsteiner gaan.... Goede karakters en al jaren gefokt op rijden, ipv vol gas draven voor een wagen.
.
GJ9 schreef:Zo Sigrid, misschien moet je je verdiepen in de geschiedenis van het Gelders paard voordat je hier wat komt roepen over een type paard dat je ook duidelijk al jaren niet op de keuring hebt gezien.
En ook bij de dressuurpaarden zijn er gelukkig heel veel die niet aan jouw beeld voldoen.
Faline schreef:Paco marti ben ik bekend meesuper gave hengsten
Maar geen champagne![]()
Die dragen pearl... Enkel pearl gen toont niet maar icm met creme of nog een pearl gen wel. (zou dus kunnen met mijn merrie als ze de creme doorgeeft en de hengst pearl, komt er een leuk gekleurd veulen uit.)
Ik vind kleurtjes zeker leuk, maar wil ook goed papier bij het veulen. Ik heb geen idee wat voor papier je icm met zo'n pre zou krijgen.
De merrie heeft prachtig vol kwpn papier, dus ik vind het zonde om er wat anders op te zetten. En ik wil ook niet op kwaliteit inleveren om een gekleurde hengst te gebruiken. Ik wil het veulen bv ook vrij houden van kinskybloed wat al zoveel wordt gebruikt in NL als het gaat om paarden met een kleurtje.
Als ik t geld had zou ik Totilas gebruiken, dat zou ik best gaaf vinden, een gekleurd veulen van Toot
(om maar even een bekende naam te noemen)
Mocht t veulen dan geen kleur van de moeder mee krijgen, is het nog steeds goed verkoopbaar, want, goede afstamming