Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:16

Even de afstamming van Davina bekeken en die komt uit Jorina die weer uit Carina komt. En Carina schijnt weer een Zep nakomeling gehad te hebben met de naam Michello (zag ik net even) en die schijnt volgens horsetelex Lichte tour in de USA te lopen. Nu heb ik al even gegoogled maar ik kom nog niet veel tegen behalve een zweedse Michello en een engelse/amerikaanse die onder Kathryn Jones gelopen zou hebben. Kan helaas geen beeldmateriaal vinden zou een Vos moeten zijn.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 23:38

mika11 schreef:
Ze zitten er al een hele tijd over te denken om een keer met de merrie te fokken.
Maar...met welke hengst, dat is juist de vraag.
Zelf neigen ze naar Alexandro P, omdat het zo'n prachtig paard is.

Alexandro is zeker prachtig maar qua bloedvoering blijft het lastig. Er is al zoveel van. Ik zou dat echt zonde vinden. We moeten gewoon meer bloed spreiden anders komt het niet goed in de gelderse fokkerij. En ook Elegant is natuurlijk al ruimschoots vertegenwoordigd. Ze zou eigenlijk met een hengst moeten dekken die dat juist niet heeft. ik zou eens nadenken over laurentz. Zep combineert daar ook goed mee. of zichem daar is volgens mij nog dvs van. en anders totaal out of the box Winningmood, duits bloed , pretendenthoeve, past denk ik qua type goed bij de gelderse; front kont en een knietje in beweging.

jobamara

Re: Videokanaal gelderse hengst ZEP (†1996) (incl nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:48

Net weer lekker de nieuwe video gekeken, en dit topic heeft me geinspireerd om nog eens te zoeken naar beeldmateriaal vd keuring van 1-8-98 en jawel foto's van melissen gevonden net besteld hier alvast de link zou 1 week te zien moeten zijn als ik foto's binnenheb zal ik ze plaatsen.
http://www.melissen.nl/nl/photos/recent/150127-Jobarma

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:15

diktrom schreef:
Muisssx schreef:
Merrie hete Liberty, ZepxEsprit. Ik heb nog wel een foto van haar als je daar ook intresse in hebt :).

Ja zeker geintresseerd leuk! Ik heb haar gevonden, gefokt bij A.C.T Goedmaat Bronsvoort te Berkhout. Hier staat klasse L1+4 Esprit is een Afrikanner merrie. Dat is dan ook wel weer grappig want wij hadden thuis ook een Afrikanner merrie Zelvera en daaruit hebben we Goya (v. Zep) gefokt. Dat was mijn paardje!
.

haha wat je vertelt over haar klopt precies, ze is onoficieel wel hoger gekomen dan het L, ze kon prima apyeren en de travers lopen. Hier nog een foto van haar na haar laatste wedstrijdje bij ons (verkoopfoto), als ik bij mn andere computer ben heb ik er nog wel meer voor je :). Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:20

mika11 schreef:
Ze zitten er al een hele tijd over te denken om een keer met de merrie te fokken.
Maar...met welke hengst, dat is juist de vraag.
Zelf neigen ze naar Alexandro P, omdat het zo'n prachtig paard is.

Ik heb uit mijn Elegant x Zep merrie (uit de stam van Chablis) een hele mooie Alexandro gefokt.
Kan echt fenomenaal bewegen.

Wat Dicktrom zegt is ook waar we hebben bloedspreiding nodig. Maar hij fokt wel, Alexandro.

Komen die grote oren bij Zep vandaan? Die van mij heeft ook van die schotelantennes :D
En mijn Alexandro heeft van die kleine oortjes

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:48

NatasjavE schreef:
Komen die grote oren bij Zep vandaan? Die van mij heeft ook van die schotelantennes :D

Ja Zep had best wel grote oren :D :D :D , was ook een groot paard :j
Ze waren ook vooral breed en hadden niet een naar binnengedraaid puntje (als je begrijpt wat ik bedoel)
Laatst bijgewerkt door diktrom op 28-01-15 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:53

Afbeelding

Dit is mijn moeder Nineke Noordegraaf op Zep tijdens de basispaardendag (zo heette dat toen nog) Dat was het eerste jaar nadat hij goedgekeurd was. Dat moet dus in 1986 zijn geweest. Best wel grote oren _/-\o_

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:01

diktrom schreef:
NatasjavE schreef:

Ja Zep had best wel grote oren :D :D :D , was ook een groot paard :j
Ze waren ook vooral breed en hadden niet een naar binnengedraaid puntje (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik begrijp het helemaal :')

Ik noem dat schotelantennes :D

Afbeelding
_O-

Je hebt toch van die vliegenetjes met van die oren erin? Die oren hangen bij bijna iedereen slap. Behalve bij Baasje. _O- Haar oren vullen het geheel keurig op.

En ze kan er heeeel goed mee horen :=

Volgens mij is dat het Trakhenerbloed. Bella heeft van die Trakheneroren. Als ze ontspannen is met rijden kunnen ze ook zo flappen.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 14:56

NatasjavE schreef:
[ Afbeelding ]
_O-

Je hebt toch van die vliegenetjes met van die oren erin? Die oren hangen bij bijna iedereen slap. Behalve bij Baasje. _O- Haar oren vullen het geheel keurig op.

Volgens mij is dat het Trakhenerbloed. Bella heeft van die Trakheneroren. Als ze ontspannen is met rijden kunnen ze ook zo flappen.

Mooie foto! Ja hoor dat zijn ze.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:08

Maar hoe zat het nou met Ilex? Ik vond dat een mooi dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:13

Afbeelding

Ik heb een Vitens merrie. Die fokt meer richting Zep dan richting Parcival vind ik, zijn grootramige en soms best zware paarden

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:20

Wat leuk!
De buurman van mijn paard is een zoon van Zep (x Renovo geloof ik). Hij heeft me al heel wat geholpen met mijn paarden verkeersmak te maken, hij ging altijd met mee als maatje. Inmiddels wordt hij een jaartje ouder maar doet het nog prima. Lars heeft in zijn jonge jaren nog M gesprongen en reed naast mijn bazuin zoon in de carrousel mee.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:35

[***] schreef:
[ [url=m/Wu1HkC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een Vitens merrie. Die fokt meer richting Zep dan richting Parcival vind ik, zijn grootramige en soms best zware paarden

Wauw wat een plaatje dit is wel een beetje mijn droompaard.

Ik vind het leuk om te lezen over de Zep kinderen en kleinkinderen. Herken veel eigenschappen in mijn merrie.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:05

[***] schreef:
[ [url=m/Wu1HkC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hartstikke leuk zeg! Aparte kleur joh, wat zit er verder achter? Ben ook errrrrug weg van Vitens. Ik vind dat zware niet zo erg. We moeten immers uitkijken dat het fundament van het gelderspaard niet té licht gaat worden. Mag best massa behouden.
Laatst bijgewerkt door diktrom op 29-01-15 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:08

Olympia96 schreef:
Maar hoe zat het nou met Ilex? Ik vond dat een mooi dier!

Filmpje van Ilex is hier te zien

Ilex is altijd bij ons gebleven. helaas vorig jaar moeten laten inslapen op 23 jarige leeftijd.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:11

nieuwe upload van Zep, springend tijdens een hengstenshow, locatie onbekend, eind jaren tachtig.

Een nog jonge en stoere Zep (Goudsmid x Magneet) toont zijn springkwaliteiten tijdens een show (waar ook de hengsten van Hans Horn aan meededen). De locatie is onbekend en het jaar ook, maar het moet eind jaren tachtig zijn geweest. Amazone Femke Drijver had haar handen vol aan de toen nog niet heel ervaren Zep. Maar plezier hadden ze wel.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:23

ingvdh schreef:
Wat leuk!
De buurman van mijn paard is een zoon van Zep (x Renovo geloof ik). Hij heeft me al heel wat geholpen met mijn paarden verkeersmak te maken, hij ging altijd met mee als maatje. Inmiddels wordt hij een jaartje ouder maar doet het nog prima. Lars heeft in zijn jonge jaren nog M gesprongen en reed naast mijn bazuin zoon in de carrousel mee.

:j :j :j
heb hem gevonden Lars van 1993: moeder Ginora keur van Renovo, gefokt door M. Verver uit Heemskerk, dressuur L1 en springen M+1, moet m zijn. leuk dat hij nog leeft en dat jullie er zo veel plezier aan hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:31

Ilex was gaaf.

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:37

NatasjavE schreef:
[ Afbeelding ]
_O-

Op de fb pagina van Stal Midler staan ook een aantal "schotelantennes" _/-\o_ _/-\o_
wie herkent ze?

Afbeelding

grote foto: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10506715_746541712073734_4833329561389231851_o.jpg

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:38

Wat een leuk filmpje. Zie veel gelijkenis met onze Zep merrie die helaas niet meer leeft. Ook met grote oren overigens hihi

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:38

NatasjavE schreef:
Ilex was gaaf.

heel gaaf!!

diktrom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:40

Wilawander schreef:
Wat een leuk filmpje. Zie veel gelijkenis met onze Zep merrie die helaas niet meer leeft. Ook met grote oren overigens hihi

hahaha we hebben zijn onbekende handelsmerk gevonden! de oren. Welke Zep had jij?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:44

Afbeelding
Zep x Bazuin

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:44

Nou,..die herken je zo als Zepkind.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:47

Ik heb Hadinirma,een alexandro P uit Nirma van Zep. :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jazen op 29-01-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt