21 feb. Hengstenkeuring wie gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 07:02

Robin heb jij een mooie foto van Hooghei's King?
Hij moest al als eerste in de ring.

jobamara

Re: 21 feb. Hengstenkeuring wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:16

Voor de liefhebbers, we zijn nog bezig maar de eerste paar jonge hengsten staan op youtube onder
NNFPS CHK 21-2-15 catnr. 15 ( dit was de eerste)

Heb van iedere hengst los na voorstellen iets gefilmd, daarna 1e x lijntje springen, en daarna nog een 2x lijntje.

alleen zat de bovenste balk vd bakrand wat in mijn zicht soms :+ . Van Esse golden bigwig maa 1 filmpje toen liepen er mensen voor me langs. En naar het einde toe begon mijn batterij leeg te raken dus toen maar 1x lijntje..

Omdat de hengsten niet echt op volgorde binnenkwamen is het wat uitzoekwerk.
Staan nu per hengst verder gekoppeld maar moeten nog geupload worden naar youtube, vermoed dat manlief er robd 11 uur mee verder gaat.

De laatste 2 grote maat was batterij plat, die heeft dochter met gsm gefilmd en volgen eind vd middag.
De kleine maat niet meer gefilmd sorry

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 08:19

Haha ja verhuizing gelukt! :D ook erg belangrijk!! ;)
Oow leuk van die filmpjes... heb nog geen wifi dus wordt lastig kijken -O-

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:23

Kimberley, ik herkende hem aan zijn aftekeningen door jou eerdere foto's. Zijn maar korte filmphes hoor.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 08:26

Heb je een linkje?? Bespaart me internet met zoeken :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:30

Heb net zelf gezocht youtube zoeken NNFPS CHK dan zie je ze staan snap er niets van hij had ze gekoppeld aan elkaar maar staan per cat.nr. Los plaatser Alex Brok

KTC'S L'Espoir is cat.nr. 21 maar zover zijn we helaas nog niet nr 15 16 17 en 18

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 08:46

Aah ok...
Deed hij het een beetje goed? Eigenaar was wel tevreden ook al is hij niet geplaatst! ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:57

Vond het allemaal best lastig te beoordelen hoor. Je bent vlgs mij zo afhankelijk van hoe ze zich willen laten zien sommige begonnen los te galopperen en dan zie je bijna geen draf. Met losspringen afhankelijk van hoe ze aan gedreven worden en of ze zelf onder de indruk zijn. Ik vond dat hij zich best liet zien maar nog wat jong aandeed maar wie ben ik zoveel verstand heb ik er nu ook niet van hoor. En ook zo wakker waren we niet, we stonden om half 7 al voor een nog gesloten poort na een nachtje autorijden. :D.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:20

kainda schreef:
Van hem heb ik ook foto's ja :j

Ik vond nr. 30 (Rivaldo H x Woodrow Carisbrooke) de beste qua beweging. Ik was niet de enige, want alleen deze hengst kreeg applaus van het publiek.

@jobamara: hoe is jouw veulen van Eclips qua beweging, type en dergelijke?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:30

_RobinA_ schreef:
kainda schreef:
Van hem heb ik ook foto's ja :j

Ik vond nr. 30 (Rivaldo H x Woodrow Carisbrooke) de beste qua beweging. Ik was niet de enige, want alleen deze hengst kreeg applaus van het publiek.

@jobamara: hoe is jouw veulen van Eclips qua beweging, type en dergelijke?

Leuk ik ben benieuwd :)
Wanneer komen ze op je site?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:38

Robin, denk dat ik weet welke je bedoelt zal zo video is terugkijken. Onze Eclipse is best kopietje van paps, werd bruin geboren maar wordt steeds zwarter op pagina 1 onderaan staan wat foto's in een link. De schetser en kwpn hengstenhouder vonden dat ik de merrie weer terug moest dekken met Eclipse maar we hebben haar dit jaar leeg gelaten, zijn wel zoekende voor dit jaar. Zijn galop is heel goed, draf best hij laat zich alleen niet makkelijk wegjagen is heel brutaal de hoefsmid had nog nooit zo een gezien die al zoveel hengst was. stap had vind ik iets ruimer mogen zijn maar weet niet of je dat nu al kan zien ons 1e veulen.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:19

jobamara schreef:
Robin, denk dat ik weet welke je bedoelt zal zo video is terugkijken. Onze Eclipse is best kopietje van paps, werd bruin geboren maar wordt steeds zwarter op pagina 1 onderaan staan wat foto's in een link. De schetser en kwpn hengstenhouder vonden dat ik de merrie weer terug moest dekken met Eclipse maar we hebben haar dit jaar leeg gelaten, zijn wel zoekende voor dit jaar. Zijn galop is heel goed, draf best hij laat zich alleen niet makkelijk wegjagen is heel brutaal de hoefsmid had nog nooit zo een gezien die al zoveel hengst was. stap had vind ik iets ruimer mogen zijn maar weet niet of je dat nu al kan zien ons 1e veulen.
Bedankt voor de info, klinkt goed!

Voor de liefhebbers: [EV-ITP] New Forest Hengstenkeuring

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:33

He he alles vd grote maat staat nu op youtube, pfff NNFPS CHK 2015 en dan op cat.nr.

Kimberley, heb video nog terug gekeken en hij liet zich goed zien hij is alleen nu al 1.48 max maat.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:37

Nr 16 is gisteren in de herkeuring alsnog goedgekeurd!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:59

Ha super had al op site van nf gekeken maar stond er nog niet op. Vond het een leuk dier en vreemd dat 21 2 uit de 1e groep er maar 1 werd aangewezen. Zijn er nog meer door gegaan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:51

Volgens mij nog 1 (die tijdens de eerste keuring klinische niet door kwam), maar deze pony is van ons geweest en hebben nog veel contact met de nieuwe eigenaar en degene die hem gefokt heeft, vandaar dat we alles zo snel wisten. Zijn superblij want het is een erg goede pony. Loopt ook al in de sport.

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:14

Sky_As schreef:
Volgens mij nog 1 (die tijdens de eerste keuring klinische niet door kwam), maar deze pony is van ons geweest en hebben nog veel contact met de nieuwe eigenaar en degene die hem gefokt heeft, vandaar dat we alles zo snel wisten. Zijn superblij want het is een erg goede pony. Loopt ook al in de sport.

Spoekedammetje's Nick is ook aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Foto's van gisteren staan inmiddels op mijn website: www.stal-lets.nl

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:24

De foto's hadden we inderdaad al doorgestuurd gekregen via Whatsapp. Waren erg mooie foto's!
Zou ik misschien van nr 16 1 springfoto per mail mogen ontvangen? Dan kan ik deze op onze website plaatsen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:03

Sky As geweldig die 2 laatste springfoto's van hem, hij staat ook nog eens dicht bij ons in de buurt.

Starlet, wat een super foto's weer ik heb nog een vraagje, Zwavo's Willeke heb jij in het verleden vaak gefotografeerd op keuringen met veulens, die heb ik gevonden door op haar te googlen. Is het nog mogelijk om deze te bestellen?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:46

ik dacht strijbeek? waar ligt dat nou weer, dus even google maps erbij, en inderdaad, hij staat vrij dicht bij jullie.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:52

:D, ja in de buurt en dan zitten wij nog tegen Chaam aan en niet echt in Strijbeek.

Jullie hebben hem dus vd fokker en nu zelf verkocht aan de huidige eigenaar, geen spijt? Hebben jullie meerdere nf pony's.

Hij was mij al opgevallen door zijn bloedlijnen, zelf een Priory Prickle x Kantjes Ronaldo merrie die ook 4 x een Lamento veulen heeft gehad bij vorige eigenaar.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:30

Wij hebben hem inderdaad van de fokker gekocht, verkocht aan de huidige eigenaar, en geen spijt ;-)
konden toen heel netjes geld krijgen (hij was toen 2,5 jaar) en wisten dat het een goede pony is en dat hij op de juiste plek terecht kwam.

En daarbij, een goedgekeurde hengst is leuk, maar je hebt er eigenlijk niks aan....
Ze dekken niks, misschien 3 tot 6 merries, wat je daarmee verdient, staat in het niets met wat het traject kost (en al gekost heeft voor ze daar zijn).

Daarbij vind ik hengsten zelden geschikt als kinderpony.... Als je de hengsten op de keuring ook rond zag vliegen, echt niet dat ik mijn kind (die ik nog niet eens heb) daarmee rond zou laten lopen.

We hadden toen 3 hengstveulens gekocht, 1 van de andere is als 3 jarige op de keuring geweest en mocht toen niet door vanwege een gedraaide bal (wat tegenwoordig dus mag...., maar toen nog niet)

Dat was een Jacodi's Bo Barclay en was ook echt een superpony. Gecastreerd en die is toen goed verkocht. Dat vond ik wel echt jammer, want dat was echt mijn schatje. Maar sinds de keuring werden we zo vaak gebeld, en kregen een bod die we niet af konden slaan.

Nu hebben we nog een Francois uit een NRPS merrie lopen, en hebben we pas een 3 jarige voshengst gekocht (New Forest). Verder heb ik al een (nog niet geboren) veulen op het oog, mits het een hengstje wordt.

We hebben vooral paarden, maar pony's is onze hobby.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:52