Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moorcats schreef:@coldsummers Ik heb meerdere dravers gekend die allemaal van dit type waren, het zijn niet allemaal afgetrainde gespierde spijkers hoor, plus dat dit een oud diertje is. Dus ik weet niet waaruit jij kan opmaken dat het zeker geen draver is?
vind hem niet de charmants gebouwde. en hoe kun je geen paspoort erbij gekregen hebben incl chip ? dan zou ik hem helemaal doorlichten want hoort hij dan niet in de worst onderhand?
Ze had het .e.e.a. door elkaar gehaald.
)
Sammie schreef:Ik wel in ieder geval. Een Pools paard oid zou mij niet verbazen. Ik heb wel vaker Poolse warmbloedpaarden gezien en die zagen er ook ongeveer zo uit. (goed nu wil dat verder weinig zeggen, maar toch)
Het is alleen zo jammer dat je het niet kan vragen
).safina schreef:Zeker geen Gelders (Als dit een Gelders is is Totilas zeker een Fjord?).
Met zijn slanke bouw, relatief grote oren, wat grotere, lange hoofd en smalle, wat laag aangezette hals denk ik ook aan een draver. Zeker als je er de werklust, de ruime draf en uitgestrekte galop (en naar ik dus aanneem dus moeite met meer verzamelde galop) bij optelt. Verder meen ik te zien dat hij harde, redelijk smalle hoeven heeft? Kleurtje past ook in het plaatje van een draver. Het gros is zwart, bruin of iets daar tussenin, met niet al te nadrukkelijke witte aftekeningen. Een dikke witte bles of 4 witte benen zal je zelden zien.
Ik ben benieuwd naar een filmpje!
coldsummers schreef:Zijn hoofd heeft niets weg van een draver, is naar mijn smaak te breed/fors voor een draver.
Citaat:Over zn hoeven kan je niet veel zeggen, dus dat je daarop baseert dat het een draver is vind ik nog een beetje raar (ik kan dat namelijk niet zien, hoeven zie je niet heel goed).
Citaat:Verder zijn er wel meer paarden die hard en snel willen gaan en moeite hebben met verzamelen. Niet elk paard dat niet goed kan galopperen of daar moeite mee heeft is gelijk een draver.
. Iets wat je bij bijvoorbeeld een rijpaard gefokte KWPN'er of Gelders goddank vrijwel nooit in die mate ziet). Citaat:Ook vind ik hem geen typisch dravers halsje hebben...
Citaat:Als ik hem vergelijk met enkele dravers, waaronder met de mijne, vind ik hem niets weghebben van een draver.
coldsummers schreef:Hoe jij sommige dingen verwoord zoals "wat je bij bijvoorbeeld een rijpaard gefokte KWPN'er of Gelders goddank vrijwel nooit in die mate ziet" vind ik overkomen alsof een draver minder is omdat het bijvoorbeeld niet 'normaal' kan galopperen. .
safina schreef:coldsummers schreef:Hoe jij sommige dingen verwoord zoals "wat je bij bijvoorbeeld een rijpaard gefokte KWPN'er of Gelders goddank vrijwel nooit in die mate ziet" vind ik overkomen alsof een draver minder is omdat het bijvoorbeeld niet 'normaal' kan galopperen. .
Dat is wat jij ervan maakt hoor! Je hoort het mij niet zeggen.