help me! plzz ik heb shet info nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meisjeduif

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:50

Vroeger had ik ook de eindeloze wens om een paard te hebben. Ik droomde er al over, over hoe ik met hem reed etc.
Maar 1 tip, doe het niet! Het eerstje jaartje zou vast geweldig zijn maar daarna werk je jezelf de nesten in. 1. Je krijgt mss ruzie met een van de mede eigenaren. 2. Je hebt eigenlijk geen tijd meer door je nieuwe opleiding. 3. Je hebt geen geld.

Denk er goed overna... Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik er nooit aan begonnen ben. Want ik zie me nu echt niet meer dagelijks heen en weer gaan voor dat beestje naast mijn opleiding, en of ik de kosten kon betalen ho maar...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:04

Het is natuurlijk superleuk om een eigen Shet te hebben! :) Helaas komen hier meer dingen bij kijken dan je verwachtte. De kosten voor de aankoop zijn niet vergeleken met de kosten die je maandelijks kwijt bent. Daar kun je als je 13 bent niet alleen voor opdraaien. Bespreek het daarom eens met je ouders.

Wat ik je echt mee wil geven, neem alsjeblieft geen pony samen. Dit gaan voor ruzies zorgen, helaas. Er ontstaan heel makkelijk kleine irritaties die zich uitbreiden tot een ruzie. En ja, daar kan de pony onder leiden.

Het lijkt mij een slim idee om het hele plan met je ouders te overleggen. Misschien willen zij wel de maadelijkse kosten betalen en hoef jij alleen de aankoop kosten te betalen. Je kunt ook op het Internet een globaal schema uitprinten met de kosten qua hoefsmid etc. Hiervan krijgen je ouders een klein overzichtje.

MarlindeRooz schreef:
Daar slapen ze toch niet. Slapen doen ze lekker in het zand onder bomen, stro vreten ze toch alleen maar op. Het zijn paarden en geen mensen.

En waarom een bak? een stuk weiland doet het ook goed.

Hier ben ik het een beetje mee eens, maar net niet helemaal. Namelijk niet ieder paard kan de hele dag op een weiland staan. Een pony die overgevoelig is voor hoefbevangenheid kan niet de hele dag op een weiland.
Verder ben ik het er helemaal mee eens en staat mijn pony ook gewoon in een paddock met schuilstalletje. Bomen kan hij onder schuilen, niks geen dure bak of longeercirkel

MarlindeRooz

Re: help me! plzz ik heb shet info nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:07

Hier zelfs 1 die hoefbevangen is geweest, staat de helft van de dag op de "bak" = kaalgevreten weiland. En de ander helft strookbegrazing. :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:11

Er zijn hier al veel topics over ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:11

MarlindeRooz schreef:
Hier zelfs 1 die hoefbevangen is geweest, staat de helft van de dag op de "bak" = kaalgevreten weiland. En de ander helft strookbegrazing. :)

Haha ja ;) . Ik dacht dat je bedoelde dat je Shetlander gewoon de hele dag op een vol weiland staat, ik snap hem.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:20

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten zoals persoonlijke aanvallen en berichten die off topic zijn verwijderd

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:59

Liksteen schreef:
Dan moet je dus een shetlander kopen die zadelmak is, en zich behoorlijk goed gedraagt. Je wilt ene merrie, dus voor zo´n shet zou je al snel 300 euro moeten wegleggen. Als het niet meer is.

Je hebt elke maand veel kosten, stalling, wormenkuur, veearts, bekappen.. denk rond de 400 euro.

Alle spullen die je moet kopen, zadel, dekjes, hoofdstel, enz.. Eenmaalig toch wel duizend euro denk ik.

Ik sta volpension, de mijne staat op ijzers rondom, en ben echt geen 400 p/m kwijt ; ) Duizend euro voor aanschafkosten vind ik ook nogal overdreven, de meiden hoeven niet alles in 1x te kopen. Elke maand veearts? De aanschaf van de pony klopt wel ongeveer voor die prijs heb je goede leuke pony...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:06

eigenlijk vind ik dat jullie het beste een verzorgpaardje kunnen zoeken, er zijn zoveel mensen met mini's of pony's die wel een beetje hulp kunnen gebruiken, bij mij komen ook altijd een paar meisjes, zij doen allerlei leuke dingen met mijn paardjes, knuffelen, maar ook poetsen, wandelen, zwemmen, kleine kindjes helpen erop te rijden, noem maar op, op die manier heb je wel de lusten maar niet de lasten ;)

Afbeelding

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:52

Even over het feit dat jullie samen een pony willen kopen... niet slim..
Dat leek mij en een vriendin ook leuk toen we nog jonger waren. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en is het nu mijn pony. We hebben ruzie gekregen en nu betaal ik dus alles in m'n eentje. Houd daar rekening mee

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:52

Ik wil dat ook wel ;) maar ik heb al verschillende topics hierover gelezen en gemerkt dat het niet slim is vanwege de kosten en zo. Maar als je een naatje neemt en allen maar spaart. Dan heel misschien, als je 16 bent, kun je een pony delen. Even een reactie op dat delen, het gaat heus niet altijd fout hoor. Je moet er voor zorgen dat je echt alles goed uitstippeld. Zelfs welke kleuren hij moet dragen. Dan voorkom je ruzie ;)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:58

Bovendien kun je voor de stalling je ouders lief aankijken, ookal zou ik voor een groter paard gaan waar je op kunt rijden. Want dan kun je van paardrijden af (als je daarop zit) en betalen je ouders hetzelfde, net als die van die 2 anderen. Bij eventuele onverwachte kosten, 300:3 =100 en ik weet niet hoe het met je ouders zit, maar dat bedrag kun je lenen en later terugbetalen. Alhoewel een spaarpotje achter de hand wel handig is

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:02

Ik ben het met Jolandje eens. Een verzorgpony is ook heel leuk hoor TS! Heb je toch een soort van je eigen paard, maar je hebt niet de kosten die daar aan vast zitten. :)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:02

meisjeduif schreef:
Vroeger had ik ook de eindeloze wens om een paard te hebben. Ik droomde er al over, over hoe ik met hem reed etc.
Maar 1 tip, doe het niet! Het eerstje jaartje zou vast geweldig zijn maar daarna werk je jezelf de nesten in. 1. Je krijgt mss ruzie met een van de mede eigenaren. 2. Je hebt eigenlijk geen tijd meer door je nieuwe opleiding. 3. Je hebt geen geld.

Denk er goed overna... Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik er nooit aan begonnen ben. Want ik zie me nu echt niet meer dagelijks heen en weer gaan voor dat beestje naast mijn opleiding, en of ik de kosten kon betalen ho maar...

Als je geen tijd meer hebt dan kun je hem Miss aanbieden als als verzorgpony, maak je een meisje blij :)