Een veulen kopen, is dit realistisch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Re: Een veulen kopen, is dit realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 19:39

@cassidy: Bedankt voor de link :)

@sneeuwpop: 5 jaar is inderdaad lang, maar omdat ik nu nog zeker 3 jaar op school zit en goed wil sparen voor de aanschaf en een potje voor de overige dingen vind ik dat het dan ook pas realistisch is :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:21

Cassidy schreef:
Zomaar even een link naar een artikel voor degenen die zeggen dat een gezond veulen niet komt te overlijden.

http://www.horsecollaborative.com/zenya ... -accident/

Ongelukken kunnen altijd gebeuren!

He jah, lekker gezellig zeg. Maakt natuurlijk geen drol uit veulen of volwassen, ongelukken kunnen overal en altijd met elk paard gebeuren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:34

Maar stel je kan thuis op je eiegn weiland wat veulens laten opgroeien dan hoeft dat toch niet heel duur te zijn?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 07:11

kohtje schreef:
Maar stel je kan thuis op je eiegn weiland wat veulens laten opgroeien dan hoeft dat toch niet heel duur te zijn?

Klopt. Maar niet iedereen heeft de ruimte en plek om 2 veulens te laten opgroeien.

Vaak staan er thuis al wat paarden en daar komt dan 1 veulen bij.

Ik heb gisteren mijn 3 jarige opgehaald. Hij was naar een trainingstal waar hij zadel en Tuigmak gemaakt is. Zelf gefokt. Erg leuk om nu mee te beginnen.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:03

ik heb mijn paard vanaf dat ie 1 was. inmiddel is hij 3,5 en ik had die tijd waarin hij in de opfok en bij mij thuis heeft gestaan niet willen missen. Mijne heeft weldegelijk veel geleerd in die tijd, maar ik zou het niet zo snel opnieuw doen. Dit is omdat ik nu zoveel geniet van het rijden en het echtere werk waarmee we nu zo langzamerhand mee beginnen. Het is lang ''wachten''. Maar het was ook ontzetted leuk en leerzaam

oftewel, als het financieel voor je mogenlijk is zou ik je gevoel achterna gaan. Denk wel aan eventuele tegenslagen.
Mijne kreeg bv zandkoliek en stond daarvoor 8 dagen in de kliniek. Kost allemaal behoorlijk veel centjes.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 05:47

Mijn beessie heb ik gekocht toen hij 4,5 maand was, hij is nu 2,5 en staat nog in de opfok.... ( staan foto's in het Dreamboy topic ;) ) bij mij ook een bewuste keuze geweest.... Ik heb rugklachten al 14 jaar en na de verkoop van mijn Lichte Tour paard had ik besloten even " rust " te nemen ... Dit heeft super uitgepakt,
En ondertussen kon ik toch lekker mijn eigen diertje wereldwijs maken :) ik ga zo 1 a 2 keer in de week heen ( nu zeker 2 keer ivm zwangerschapsverlof en ze staan weer binnen met z'n allen ) en dan borstel ik hem lekker en wandel wat met hem ..... In Feb gaat hij naar een " grote paardenstal " verhuizen , dan gaat het leven beginnen voor hem en in mei mag hij leren paardrijden :)