yes , ik mag een eigen paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doen : ja of nee?

Ja tuurlijk , is een super kans
38 (14%)
Ik zou het niet doen
14 (5%)
Gewoon proefrijden ,dan zie je het vanzelf
209 (78%)
Blijf lekker rijden zoals je nu doet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 265

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:48

Babootje schreef:
Proefrijden zou ik zeker doen. Maar als de "kogel toch door de kerk" is wat je pa betreft, dan zou ik er nog veel meer gaan proefrijden. Gewoon om een goed vergelijk te krijgen. zowel wat betreft kwaliteit en prijs, maar ook wat betreft je zou willen. Er staan echt zo vreselijk veel leuke en goede paarden te koop. Door lekker rond te gaan kijken, kun je wel eens hele andere ideeen krijgen over wat je echt zou willen. Wil je dressuur, springen, of een allrounder.
Een leerpaard is alleen maar een goed leerpaard als hij het ook goed geleerd heeft. (volg je me nog?). En als het paard altijd op de kop getrokken is, dan kan ie wel Z hebben gelopen, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook goed is. Laat je dus ook goed adviseren door iemand met verstand van paarden.

Amen. Ik zou altijd meerdere paarden gaan bekijken/rijden. Dan heb je een veel duidelijker beeld van wat je eigenlijk wil en wat de mogelijkheden zijn:)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:28

Urion schreef:
Onthou wel dat je er met een weilandje niet bent. Een paard hoort niet alleen te staan. Lees dit artikel even van de dierenbescherming. http://damiddennederland.dierenbescherming.nl/paardenenponys

Dat begrijp ik .
we hebben een goede ruime stal met een apparte bovenklep.
papa wil een bak maken
een weiland staat er ook zo
mama heeft veel ervaring en weet ook veel van voeding ed. ook van oude paarden en zou dus ook evt ziektes oid wel herkennen.
enz
Hebben we het al over gehad en dat moet allemaal wel lukken:)

suusje7 schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden een hele lange zoektocht gehad naar een goed paard. Het is heel moeilijk een geschikt beginnerspaard te vinden.na een lange zoektocht en vele ongezonde paardjes ( via handelaar) heb ik Ginger gevonden. Ze was toen 15 jaar, dik, grasbuik en een brokkelhoef. Koste geen drol en was superbraaf op buitenrit. Ze kan alles en heeft mij in het bos echt leren paardrijden. We hebben er inmiddels een jogere pony bij, waar we veel meer gedoe mee hebben. Kijk vooral hoe je het paardje wil gaan gebruiken. Wees reeel, je hebt zelf nog geen echte wedstrijdervaring en ook nog niet met een eigen paard. Voordelen van dit paardje zijn: het is wat ouder dus ervaren, je kent het als braaf, nooit ziek. Een beetje paard/ pony kan tot 23 jaar behoorlijk actief in de sport meedoen, zolang je het maar veel buiten laat staan en beweging geeft. En........ook een paard van 10 jaar kan zomaar ziek worden en ..........
Dus ga lekker proefrijden, geniet ervan en neem je tijd. Vraag evt een extra keer te mogen rijden. De mensen staan momenteel niet in de rij voor paardjes dus neem je tijd! Succes!,

Ja , het goede paard moet je echt zoeken , maar voor zover ik weet van deze moet dat wel goed zitten. Als de klik er maar is. En bij twijfel doe ik het niet , anders heb ik achteraf mischien spijt.
Ik denk niet dat ze moeilijk doet over een aantal keer proefrijden. Ze wil echt een goed plekje en heeft mij zelf benaderd of ik hem niks vond.

Urion

Re: yes , ik mag een eigen paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:29

Ja maar dat je vader een bak wil maken en dat je een stal hebt met boven klep wil niet zeggen dat hij dan wel alleen mag staan. Gebruik dit dus niet als excuus en als je een paard koopt en je zet hem aan huis zet er dan een tweede bij.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 11:34

Ja dat snap ik , een shetlander kan altijd . En mischien wil papa er nog het paard en pony van een kennis bij zetten.

Hij staat zeker niet alleen, dat is voor hem ook niet leuk

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:45

ik zou zeker gaan proefrijden,
mede omdat het duidelijk maakt naar je vader dat het serieus is..

maar ik zou meer gaan proefrijden met verschillende paarden, zodat voor jezelf goed duidelijk wordt wat je prettig vind en wat niet..

dit lijkt op zich een goede keuze, zolang je zeker weet dat het dier niet verkocht wordt omdat het iets mankeert.. waarom verkoopt de eigenaar als het in het verleden Z heeft gelopen en nu niet? betekent dat de eigenaar nog niet alles zelf uit het dier heeft kunnen halen (onmacht? of heeft het dier een beperking tegenwoordig?).

daarnaast moet je het ook een leuk dier vinden.. als je hem echt spuuglelijk vind, dan zal dat niet veranderen, je ziet m immers nu ook vaak genoeg.. en dan is de vraag, is het 'lelijke' uiterlijk wel of niet een issue waar je later mee blijft rondlopen voor je gevoel.

maar goed, ik zou gewoon lekker gaan proefrijden, met hem maar ook met anderen..
en laat het paard keuren!!

aangezien jullie beiden B rijden (zelfde les?), mag er ook niet het onderste uit de kan gevraagd worden voor het dier. immers een dier dat in een ver verleden Z heeft gelopen zegt niet alles, de bespiering kan inmiddels volledig anders zijn, of hij is in de Z gerotzooid en loopt helemaal niet zo super in het wat hogere werk of hij loopt alleen maar goed op het hogere werk als je ook een supergoede amazone bent (niet iedereen kan iets bereiken met hetzelfde paard).. maar dat is een kwestie van uitproberen

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:53

elenaMM77 schreef:

maar ik zou meer gaan proefrijden met verschillende paarden, zodat voor jezelf goed duidelijk wordt wat je prettig vind en wat niet..

dit lijkt op zich een goede keuze, zolang je zeker weet dat het dier niet verkocht wordt omdat het iets mankeert.. waarom verkoopt de eigenaar als het in het verleden Z heeft gelopen en nu niet? betekent dat de eigenaar nog niet alles zelf uit het dier heeft kunnen halen (onmacht? of heeft het dier een beperking tegenwoordig?).

daarnaast moet je het ook een leuk dier vinden.. als je hem echt spuuglelijk vind, dan zal dat niet veranderen, je ziet m immers nu ook vaak genoeg.. en dan is de vraag, is het 'lelijke' uiterlijk wel of niet een issue waar je later mee blijft rondlopen voor je gevoel.

maar goed, ik zou gewoon lekker gaan proefrijden, met hem maar ook met anderen..

aangezien jullie beiden B rijden (zelfde les?), mag er ook niet het onderste uit de kan gevraagd worden voor het dier. immers een dier dat in een ver verleden Z heeft gelopen zegt niet alles, de bespiering kan inmiddels volledig anders zijn, of hij is in de Z gerotzooid en loopt helemaal niet zo super in het wat hogere werk of hij loopt alleen maar goed op het hogere werk als je ook een supergoede amazone bent (niet iedereen kan iets bereiken met hetzelfde paard).. maar dat is een kwestie van uitproberen

Helemaal mee eens!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:58

Oook heel belangrijk is dat je misschien als het klikt met het paardje evn laat keuren. weet jij zeker dat je een gezond dier koopt, en de huidige eigenaar ook.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:44

_Zoe schreef:
elenaMM77 schreef:

Helemaal mee eens!

ik vind inderdaad ook dat je hier een goed punt maakt.
Volgens mij heeft ze hem nooit verder dan de L2 gereden omdat ze ook graag wou springen en l2 gewoon een prima niveau vond. Ze haalde er wel eens een moeilijkere oefening bij weet ik maar l2 op wedstrijden.
ik vind hem niet spuuglelijk maar ik vind hem ook niet moeders mooiste. Mischien ook door de combinatie of dat het met een ander hoofdstel oid beter lijkt , geen idee.
Ik denk dat we hem zeker laten keuren inderdaad. Hij lijkt niks te hebben voor zover ik kan zien maar ik heb ook mensen om mij heen (hoefsmid , moeder met veel ervaring , kennis die dierenarts is , een friezen fokker , geen idee of die er verstand van heeft , en de pensionstalling waar die nu staat willen de mensen vast ook allemaal helpen.) niet dat dit alles uitsluit maar toch wel veel denk ik . Niet negatief bedoeld maar hun kunnen vooraf alvast kijken , dan blijkt later niet dat er mischien iets simpels mis is.
Ik rijd wel B maar begin nu een beetje richting de L1 met het paardje die ik nu rijd, het begin van het wijken komt xd

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:36

Ik heb gister het paard proefgereden . Ik ben nu super enthousiast ! Het voelde echt goed en hij reageerde er ook goed op . Na het rijden nog even met hem geknuffeld in de stal en dat voelde ook gewoon goed.
De bedoeling is nu dat ik hem binnenkort meeneem naar mijn les en nog een aantal keer ga proefrijden. Zal helaas even moeten wachten want pechvogel ik heeft waarschijnlijk de banden gescheurd in mijn wijsvinger en dat rijd niet zo best xd

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:49

Wat heerlijk. Hopelijk herstel je snel zodat je gauw weer kunt rijden om te kijken of het nog steeds zo'n lekker gevoel geeft.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:04

Wat super dat je het paard fijn vind nu!
Veel succes met de andere proefritten :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:27

TS, Hoe gaat het ermee?
Heb je er nog op meerdere gereden? Of heb je op deze nog gereden?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:10

We hebben besloten om het niet door te laten gaan.
Hij was erg leuk maar de vraagprijs was volgens ons en mensen die we gevraagd hadden wat voor prijs ze zouden betalen , veel en veel te hoog . Wist van te voren dat de vraagprijs hoog was , maar ``we worden het wel eens over de prijs , kom eerst maar proberen`` zei ze . Nouja oke dan...
W vonden dat je voor dit bedrag veel meer kunt krijgen dus vandaar.

toch allemaal bedankt voor de reacties !

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:14

Jammer maar helaas! Te duur is te duur.
Gewoon verder zoeken! Er zijn meer paarden dan kerken, je vind vast wel een leuk paard dat redelijk geprijsd is.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:33

Balen, maar zoek rustig verder.. Jou paardje komt er nog wel ;)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:36

Ach wat jammer! Maar inderdaad je komt je paardje wel tegen. :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:38

Daar ben ik van overtuigd , die is ergens !

ik heb het nog lang niet opgegeven .

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 15:02

Ik wou jullie even en update geven van mijn paarden jacht haha

Ik heb een ander paard gevonden dat mij erg aanspreekt. Dit paard is van een vriendin van mij dus ik ken hem van verhalen wel en ben ook een aantal keer meegeweest.
Ik heb nu 2x proefgereden en het voelt echt veilig en goed. :D

Dit paard liep m dressuur , word nu op wedstrijd L2 gestart en springt nu B. Het paard is bijna bomproof en super met kinderen . (bomproof : tijdens het proefrijden werd 5 meter bij ons vandaan een vuurpijl afgestoken en hij keek alleen even omhoog , wou ook meegenieten natuurlijk, verder niks geen reactie. Ik heb dan ook op oudjaarsdag de 1e keer proefgereden , dus er was veel vuurwerk) Hij vind ook alles prima , maar toch geen goedzak , want je krijgt wel een duidelijke ``MAAR.... ik kan natuurlijk ook ...``.
We vragen nog 1 ding naar bij de hoefsmid en als hij positief is hakken we de knoop door en krijgen we een knollie om het huis heen lopen ! *\o/*

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:10

Gefeliciteerd :D

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 18:31

*\o/* *\o/* *\o/* Vanaf 1 februari heb ik mijn eigen paard ! *\o/* *\o/* *\o/*

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:33

Niet vergeten te keuren.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:01

Gefeliciteerd! ! Wat ontzettend leuk voor je!

Foto? ?

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 14:21

Een foto plaatsen lukt mij nog altijd niet _O- (zelfde verhaal als een foto voor het profiel ed )
Het is wel een super mooi paardje :))

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:38

He marleen grappig dat ik jou hier tegen kom haha! (Ik ben Rianne van de dressuurles haha)
Wat leuk dat je een paardje gevonden hebt, ga je daarmee ook in de les rijden?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:47

Vergeet alsjeblieft niet te keuren, voor je het weet zit je weer zonder paard omdat hij of zij een of andere bemerking heeft waar je niks vanaf wist. Ook rontologisch!