Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
a maar als dat voldoende was geweest had ik dit topic natuurlijk niet hoeven openen.capopjekop schreef:Gix: Mss een blonde vraag, maar je had toch gewoon naast de pony kunnen lopen of fietsen? Je shet had al overgewicht wat ze mee moest tillen en daarnaast moet ze jouw gewicht en lengte ook nog mee torsen. Tel daarbij op dat ze bevangen was, dan vind ik het best een vreemd advies van de dierenarts persoonlijk.
DeMolenhoek schreef:Je kan ook gaan voor een tussenoplossing. Er zijn wel deftige pony ruiters te vinden die 1.40 en errond. Zeker als ze nog niet in de pubertijd zitten. Meisjes van 10/11 jaar die toch direct weer een stuk kleiner zijn. Zal al beter passen als jij
)
Gix schreef:DeMolenhoek schreef:Je kan ook gaan voor een tussenoplossing. Er zijn wel deftige pony ruiters te vinden die 1.40 en errond. Zeker als ze nog niet in de pubertijd zitten. Meisjes van 10/11 jaar die toch direct weer een stuk kleiner zijn. Zal al beter passen als jij
Misschien offtopic hoor, maar worden shetlanders normaal ook beleerd door zulke jonge meisjes? Ideaal zou het vinden van een (hele) kleine volwassene zijn, maar dat lijkt me niet heel erg realistisch voor elke shetlander in Nederland.
Lijkt me ergens dat er ooit wel een volwassene te pas moet komen hierbij?
Ja geen idee hoor, ik heb ze zelf graag groter.
chevax schreef:. Bovendien lijkt het me een glijdende s Je stapt nu op de pony, waarom dan volgende week niet nog een keer? En als ze het die twee keer al heeft toegelaten, waarom dan niet een klein buitenritje? En na dat buitenritje had ze helemaal geen last, dus waarom niet nog een keer?
Je hebt een jonge pony gekocht voor jonge ruitertjes, volgens mij had je kunnen inschatten dat er wel eens communicatieproblemen tussen pony en lesklantjes kunnen zijn.
kelly534 schreef:ik vind dat dit prima kan, ook je gewicht,,
denk aan supershet zorro of bonfire,( of de ijslanders met grote zware mannen erop) als je ziet hoe die lopen, en dan is het wel een te grote ruiter maar als ze daar nou echt last van hadden dan zouden ze niet zo lopen, en die punten halen, en om je pony even te leren wat nou wel en niet de bedoeling is, ikzelf heb ook een shet ze is dan wel wat groter, maar ik stap er ook weleens op voor een buitenrit of iets, toen ik haar in het begin kreeg, bokte ze gelijk elk kind van der rug af gallopeerde ze de hoeken in en draaide gemeen om,, ik heb haar in t begin wat vaker gereden, en na aantal maanden, liep ze door de bak met een heel onkundig ruitertje zo braaf, en tot op de dag van vandaag is ze nog steeds zo lief voor kinderen op haar rug. niemand op mijn stal gelooft dat ze ooit gemeen was.
ik denk dat je er meer goed mee doet door het wel te doen dan niet.