New Forest sportdag Ermelo 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:01

Onze pony heeft het súper gedaan :D Geen prijzen, maar daarvoor kwamen we ook niet. Pony is 2 maand onder het zadel, dus het enige doel was een fijne ervaring voor de pony. En volgens mij is dat wel gelukt :)

Pony was 18e van de 25 bij de dressuurbelofte. En laatste bij de dressuur hobbyklasse, daar zijn ze vrijwillig gestopt omdat de pony toch wel erg moe was.

Dniekje

Re: New Forest sportdag Ermelo 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:04

Zo te horen heeft iedereen een leuke dag gehad! en dat is het belangrijkste :D

Bij ons ook geen prijzen, maar wel een goed gevoel aan over gehouden. In het B springen foutloos en 72 punt voor stijl, en in de M1 dressuur 177 punt, maar de aanleuning was stukken beter, en veel ontspannender dan de wedstrijd ervoor! Oude eigenaar nog gesproken, altijd leuk. Had de fokker ook wel eens willen spreken, maar geen idee hoe die beste man er uit ziet, en of hij er wel rondliep :+

Afbeelding

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:59

Ik heb een ontzettend leuke dag gehad! Eerst met Gert naber de eventingponys gejureerd! Ook meegedaan aan de sportpony 7 jaar en ouder daar 83,5 punt! En nog ZZ gesprongen en dat gewonnen!!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:02

Wat is dit dan precies? Ik heb een Welsh x NF en wil wel eens weten wat dit allemaal inhoudt. Kun je er ook heen zonder paard?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:15

Als je pony een halve forester is en ingeschreven staat bij het stamboek, kun je ook gewoon mee doen als ik het goed heb.

Maar, je kunt zeker komen kijken! Er zijn elk jaar een hele hoop mensen die gewoon komen kijken, fokkers, liefhebbers etc. Dat is ook het leuke aan de sportdag vind ik.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:53

Wij hebben ook een super leuke dag gehad, voor ons de 1e x, volgend jaar zeker weer.. De 1e x M2 dressuur gestart, 1e proef fijn gereden, nog geen winst, maar dat verwachten we ook niet, 2e proef begon al fout, zweep vergeten, proef onderbroken,dus weg concentratie, slechte proef gereden.
Sportpony was erg leuk, onze pony springt ze weinig mee, maar hij deed het prima, maar wat wij al wisten, hij heeft meer aanleg voor de dressuur..
Als 18e geeindigd van de 33 deelnemers, dus middenmoot, prima!

Ik kan nog geen foto s vinden, we waren startnr 1,hoop wel op wat foto s, zelf alleen gefilmd, dus afwachten ..

Mooie, opvallende pony s gezien, verschillende types, en allemaal zo braaf, leuke ervaring!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:08

_daphne dan moet je onze pony ook voorbij hebben zien komen bij de sportpony rubriek.
Zo'n roan c ponytje.
Risky was ergens op 2/3e deel geeindigt in de rubriek, we hadden ook zeker niet verwacht om bovenaan mee te doen.
Wel vond ik het wat jammer dat er gewoon een beetje een 7 tjes politiek was op ons lijstje haha.
Zijn stap en galop zijn namelijk best goed en zijn draf gewoon wat minder degelijk maar niks aparts maar voor alle 3 de gangen een 7.
Als springpony is hij bijvoorbeeld ook veel meer geschikt als voor dressuurpony maar ook dat was allebij een 7.
Neemt niet weg dat wij een leuke dag gehad hebben en het mooi was om hem een keer echt voorgesteld te zien.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:14

Daphne__ schreef:
Als je pony een halve forester is en ingeschreven staat bij het stamboek, kun je ook gewoon mee doen als ik het goed heb.

Maar, je kunt zeker komen kijken! Er zijn elk jaar een hele hoop mensen die gewoon komen kijken, fokkers, liefhebbers etc. Dat is ook het leuke aan de sportdag vind ik.

Wat onwijs leuk! En het is dit jaar alweer voorbij? :( . Nu is het wel zo dat mijn NF te koop staat en als de sportdag volgend jaar pas weer opnieuw komt vrees ik dat ze al verkocht is. Maar, ik kan natuurlijk altijd even komen kijken!

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:13

Wij, nou ja, onze dochters waren ook van de partij afgelopen zaterdag. Dit was voor ons de eerste keer en we gingen er heen om een dag plezier te hebben.

We hebben echt een gezellige dag gehad en als kers op de taart ook nog eens in de prijzen gevallen.
Onze jongste dochter (10) had een derde plaats in de hobbyklasse met maar liefst 213 pnt! Nu reed ze een nette proef moet ik zeggen, maar 213 pnt leek ons wat overdreven. Vanaf januari maar een startpas aanvragen voor die combinatie.

Onze oudste dochter startte in D-B dressuur en eindigde als vijfde met 191 pnt!

Volgend jaar willen we ook deelnemen aan het onderdeel sportpony. Eerst nog overwogen om het dit jaar al te doen in de klasse 4-6 jarigen, maar toch besloten om eerst eens te kijen wat het nu precies inhield.

Als het aan ons ligt zijn wij er volgend jaar weer bij.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:09

mammaslamma schreef:
Wij hebben ook een super leuke dag gehad, voor ons de 1e x, volgend jaar zeker weer.. De 1e x M2 dressuur gestart, 1e proef fijn gereden, nog geen winst, maar dat verwachten we ook niet, 2e proef begon al fout, zweep vergeten, proef onderbroken,dus weg concentratie, slechte proef gereden.
Sportpony was erg leuk, onze pony springt ze weinig mee, maar hij deed het prima, maar wat wij al wisten, hij heeft meer aanleg voor de dressuur..
Als 18e geeindigd van de 45 deelnemers,een hele mooie score...
Ik kan nog geen foto s vinden, we waren startnr 1,hoop wel op wat foto s, zelf alleen gefilmd, dus afwachten ..

Mooie, opvallende pony s gezien, verschillende types, en allemaal zo braaf, leuke ervaring!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:34

kyrkelover schreef:
_daphne dan moet je onze pony ook voorbij hebben zien komen bij de sportpony rubriek.
Zo'n roan c ponytje.

Ja, die heb ik inderdaad zien voorbij komen! :)