Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Als je je nu al zorgen maakt over de kosten van een luizenbehandeling, zou je dan nog wel aan een paard beginnen?
Een paard met luis heeft een slechte weerstand, maar luis is geen onoverkomelijk euvel en beslist geen gebrek wat een eventueel koop uit gaat sluiten.

Cassidy schreef:Ik zou niet weten wat een koehak is?
Een paard kan wel koehakkig staan. Op zich zou dat geen probleem moeten opleveren in normaal gebruik. Maar als je luis al als probleem ziet...tja.

_xDyan schreef:Waar lees jij dat ik luis als een probleem zie?
_xDyan schreef:Als ik hem aanschaf met luis vind ik het zonde, als mijn paard het zou krijgen zou ik het gewoon kunnen betalen.
Cassidy schreef:Een paard kan wel koehakkig staan. Op zich zou dat geen probleem moeten opleveren in normaal gebruik. Maar als je luis al als probleem ziet...tja.
xSlvna schreef:Cassidy schreef:Een paard kan wel koehakkig staan. Op zich zou dat geen probleem moeten opleveren in normaal gebruik. Maar als je luis al als probleem ziet...tja.
Ze vraagt toch alleen of het een behandeling van een paar 10tjes is of van een paar duizend euro?
Ik zou ook geen paard kopen als ik bij voorbaat weet dat die €1500 duurder zou worden door een of andere behandeling. Hè hè dat is toch niet gek?
Ik weet niet hoe makkelijk je bent met inslapen/slachten? Ik zou persoonlijk niet veel moeite hebben met een ongekeurde shetlander voor bij mijn merrie op de wei, die ik zou laten inslapen/slachten als wat aan de duurs aan de hand is.
Nu zou ik de merrie evengoed laten inslapen/slachten als wat duurs aan de hand is, sta niet te springen op hoge kosten, koop me liever een nieuwe dan dat ik iets laat oplappen 'wat niks waard is'. Tja, grof. Dier kan blij zijn dat die uberhaupt een leuk leven mag lijden tót die ziek wordt bij mij.
Hier een draver met franse en licht koehakkige stand (voor en achter dus), 25 jaar oud en stil walking.
volgens mij kun jij beter helemaal geen dieren nemen... 
xSlvna schreef:Waarom? Als dat dier afgekeurd wordt omdat die na enkele jaren chronische pijn zal gaan hebben (noem maar wat), wordt die door geen enkele koper gekocht (tenzij iemand niet goed oplet).
Dan kan die beter een goed leven hebben tot de lichamelijke gebreken op komen dagen dan dat die dat goede leven helemaal niet heeft of door zijn lichamelijke gebreken gereden wordt door een onwetende eigenaar (want een kundige eigenaar koopt geen dier waarvan je weet dat die 'kapot' is).
Ik heb het overigens wel over lichamelijke klachten als benen die 'gecorrigeerd' moeten worden, eventueel in combinatie met 'niet meer kunnen werken/geen paardwaardig bestaan'.
Als een paard voor €1000 nog lekker met vriendjes in een kudde kan crossen na een redelijke operatie en korte revalidatie periode zie ik dat niet als iets duurs.
Maar nee, als je het hebt over een €3000/€4000 voor een shetlander...
Ik zie het nut niet zo in van 'alles redden', voor die hoge kosten kun je 2/3 andere paarden een mooi leven geven.
xSlvna schreef:Cassidy schreef:Een paard kan wel koehakkig staan. Op zich zou dat geen probleem moeten opleveren in normaal gebruik. Maar als je luis al als probleem ziet...tja.
Ze vraagt toch alleen of het een behandeling van een paar 10tjes is of van een paar duizend euro?
Ik zou ook geen paard kopen als ik bij voorbaat weet dat die €1500 duurder zou worden door een of andere behandeling. Hè hè dat is toch niet gek?
Ik weet niet hoe makkelijk je bent met inslapen/slachten? Ik zou persoonlijk niet veel moeite hebben met een ongekeurde shetlander voor bij mijn merrie op de wei, die ik zou laten inslapen/slachten als wat aan de duurs aan de hand is.
Nu zou ik de merrie evengoed laten inslapen/slachten als wat duurs aan de hand is, sta niet te springen op hoge kosten, koop me liever een nieuwe dan dat ik iets laat oplappen 'wat niks waard is'. Tja, grof. Dier kan blij zijn dat die uberhaupt een leuk leven mag lijden tót die ziek wordt bij mij.
Hier een draver met franse en licht koehakkige stand (voor en achter dus), 25 jaar oud en stil walking.
(ook voor de andere reacties die snappen waarom ik niet wil keuren)
)