Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cross is dus ook niet echt mijn ding. Endurance, weet ik niet zo veel van. Wedstrijden rijden zou zijn omdat het natuurlijk wel gewoon mijn pony/paard wordt. Ze zal niet elk jaar drachtig zijn. Wanneer ik geen "doel" heb om erop te stappen/aan het werk te gaan, laat ik dat al snel versloffen. Ik vind poetsen/tutten/wandelen/gewoon kijken net zo leuk.
Helaas brengt dat laatste niet echt een toevoeging voor de "waarde" van de merrie, of verkoop van een veulen 
zowel Arabisch als Rocky zijn erg geschikt voor endurance vandaar dat ik nieuwsgierig ben
Ik denk dat je gewoon eens bij fokkers langs kan gaan! En van de Arabieren zijn er vaak gratis shows of keuringen die je kan bezoeken, of behulpzame fokkers die ook gebruiksarabieren hebben en niet alleen show 
Stephanie_M schreef:Ik zou geen New forest doen met jou lengte. Deze verkoop je het beste op D-niveau en dat zal met jou lengte net krap aan zijn indd.. Als je niet de ambities had om de dressuurring in te gaan waren het wel erg leuke en veelzijdige pony's die populair zijn.
Magnificante schreef:Wat mijn eisen dan zijn:
* Een stokmaat ergens tussen de 1,45/50 en de 1,60/65
* Ik moet op het gemiddelde dier van dat ras passen. Ik ben 62 kilo en 1,70 groot.
* Ik hou wel van wat stoerdere dieren, qua body en bouw, maar niet van harig, zoals bijv een Tinker. En hoewel een arabier niet stoer en breed gebouwd is, zou dat toch wel 1 van mijn keuzes kunnen zijn.
* Het moet een verkoopbaar ras zijn
* Het liefst een ras met wat kleurgenetische variatie.
Iemand suggesties?
Magnificante schreef:En wat zouden jullie zeggen van een Deutsche Reitpony?
Dan kun je evt ook nog fokken voor het NRPS, zoals Du Bois en Romantico bijv...
Maar ja, die zijn er ook in alle soorten en maten...Citaat:Het lijstje tot nu toe:
* PRE/Lusitano/Lipizzaner
* AV
* NRPS
* Paint
* Connemara
* Welsh Cob
* Highland pony
brighteyes85 schreef:Gelders paard, is een fokrichting van KWPN, maar toch echt een heel ander soort paard!
Cheytjuh schreef:Sluit ik me bij aanStoere, maar elegante paarden, fijn karakter, veelzijdig
![]()
Op Zaterdag 26 juli is de Dag van het Gelders paard in Hengelo, Gelderland. Dan krijg je een mooie impressie wat nou het hedendaags gelders paard voorstelt![]()
http://www.kwpngelderspaard.nl/
GELDERS! hahaha
gewoon weg fantastische paarden! Ze vallen grotendeels binnen de schofthoogte die je zoekt, al zijn er ook wat uitschieters... verwijzend naar mijn eigen gelderse
hahaha