Rêve D'or... Mijn kleine terrorist..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Rêve D'or... Mijn kleine terrorist..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 03:02

Waarschijnlijk vind haar moeder dat ze de leeftijd heeft om in te gaan grijpen....terecht!!
Tis een mooi handenbindertje..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:45

Wat een heerlijk karakterveulen heb je daar! Hopelijk gaat mamapaard je vanaf nu meehelpen in de opvoeding :D Ga je het veulen zelf houden? Ben benieuwd naar haar uiteindelijke kleur!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:56

Wat een leuk beestje! Succes met haar! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 18:28

Rêve blijft. :j al zegt manlief wel dat als ze zo vinnig blijft, ze later maar een maand naar een ander gaat voor het beleren. Letterlijke woorden waren: 'laat een ander er dan maar mee verongelukken' :+ thans... Zó ernstig vind ik haar niet. Ze is pittig maar... Tsja ze is jong en moet grenzen leren... Ze neemt nu ook correcties maar de eerste moeten wel vrij hard zijn. Daarna is 'neen!' Genoeg.:

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:35

Dat de correcties al goed helpen geeft in ieder geval aan dat er niet een steekje los zit bij der :P Dominant dametje is het! Leuk hoor ik ben fan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 19:14

Nee die indruk geeft ze mij ook totaal niet. Maar ze weet wel goed wat ze wil en voor: wat niet! Maar ik zie er geen valsheid in. Wel is zoekt ze graag grenzen op, maar je corrigeerd haar, ik vind vrij hard voor een veulen maar misschien is het wel normaal maar omdat ze jong is vind ik het hard. Ik corrigeer haar zoals ik een volwassen paard zou corrigeren...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:40

Wat een heerlijk draakje zeg :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:51

Ayasha schreef:
Thanks! Ze joeg net Sam bij zijn voer weg. := heeft iemand nog een hele dominante? :') Sam is nl. De meest dominante hier en daar schuift ze ook niet voor. :roll:
Voor mij inmiddels wel. }:)

Ben super benieuwd wat ze gaat worden van kleur !

Kom mijn Draver maar lenen :').

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:14

Nieuw topic, was al benieuwd hoe het met Reve ging! Dat karakter maakt haar wel speciaal, op een leuke manier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 08:38

:j Ze heeft al een paar keer in de trailer gestaan (nog niet gereden overigens, gewoon geladen.
Vindt ze allemaal prima!
We hadden even minder stroom op de binnenste draad en dat was dus nu terug hersteld. Ging ze aan de bovenste, kreeg ze een tik, stapje achteruit, naar die draad kijken met zo'n kop van "tiens, gisteren deed die dat toch niet meer?" , met haar neus aan de onderste, natuurlijk weer een tik! Oren plat en opnieuw naar die draad kijken van op een afstandje.... Loopt ze een paar meter verder, gaat ze daar nog eens tegen de draad op! _O-
Effe zeker zijn of er echt overal stroom op stond. :') Ik dacht dat ze het op die korte tijd nog niet uitgedokterd had dat er even weinig tot geen stroom op de binnenste draad stond maar kennelijk wel. :') Gelukkig staat er dubbel draad. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:01

_O- Ze is geweldig!

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:34

Wat een leukerd

itsfloortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:05

echt heel leuk en lief :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:10

Wat een super leuk koppie zit daar op zeg! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:09

Thanks dames! De kleine meid begint zich flinker en flinker te gedragen maar het is wel een pittige dame hoor! :D

Gisteren ging ze bij Sam (over de draad) tutten terwijl moeder aan het werk was. Sam is doodsbenauwd voor haar en heeft een "beter voorkomen dan genezen" attitude aangenomen. :') Hij "pitst" al met zijn lippen nog voor Rêve iets doet. _O- Rêve, brutaal als ze is, hapte terug waarop Sam haar een soort duw gaf en toen voegde ze zich (lees: toen verloor ze haar interesse in bij Sam staan en kwam ze weer bij mij tutten. :') Rêve heeft enige moeite met gezag... Als één van de andere paarden haar corrigeert komt ze brommend en murmelend naar mij of naar Pret en negeert ze de corrigeerder. :') )
Helaas voor haar wint haar nieuwsgierigheid het na verloop van tijd toch en gaat ze weer contact zoeken. :(:) :')

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:18

Wat een karakter paardje zeg....stiekum ook wel leuk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:03

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:07

Zo een boefje :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:55

Wat een boefje!! :))

Maar ik denk dat als je zo goed doorgaat met haar opvoeding, je over drie jaar een onwijs leuk paard hebt om mee aan de slag te gaan! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:35

Dat hoop ik! Bang is ze niet snel, ze schrikt wel eens maar paniek lijkt ze niet te kennen. Wel is ze erg snel beledigd.. := en als ze haar zinnetje niet krijgt kan ze me een partij driftig worden. Ik probeer het wanhopig op camera te krijgen maar ben steeds te laat, soms maakt ze een haast blaffend geluid. De typische merrie-gilletjes heeft ze ook al goed onder de knie maar als Pret bv niet voor haar schuift kan ze echt ja... De eerste keer dacht ik dat het mijn hond was maar het klonk wel erg zwaar. Ik keek naar mijn hond terwijl de bijrijdster naar Rêve wees... :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:37

Nieuwe foto's, nieuwe topicje? O:)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:41

wat een boefje!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:42

Ik was vandaag nog aan't denken "eigenlijk wordt het nog eens tijd". Heb wel wat foto's op mobiel maar niet genoeg voor een topic. :')
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8046_n.jpg
Een weekje geleden denk ik
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6285_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1514_n.jpg
Hierna sprong ze overigens over de draad. :x

Voorvoetjes wordt links volgens mij gewoon palomino en rechts krijgt ze een aftekening.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=544ACD41
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=544B0CDC

Ze is eergisteren voor het eerst bij de smid geweest en was daar ontzettend braaf bij! +:)+ Alsof ze nooit anders gedaan heeft. :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:44

Hihi prachtig, snapt ze het concept 'palomino' wel? :)) en wat is ze al groot, heerlijk ding is het ook :D Is ze wat je had verwacht te fokken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:55

Nou, ze is eigenlijk tot nu toe beter dan ik gedacht had. Als ik haar zie lopen kan ik alleen maar blij worden. zElfs in een onnnozel sukkeldrafje heeft ze imo een achterbeen waar, als ze dit behoud, erg fijn mee te werken valt en draaft ze fijn van de grond af. Draaft ze dan wat meer door, komt er ook echt ruimte in die gangen... Het LIJKT er op dat ze de positieve punten van beide ouders kwa gangen heeft weten te combineren in haar eigen genenpoel. :)
Maar ik kan niet helemaal eerlijk zeggen dat ik dit verwacht had te krijgen. _O- Ja, dat ijzersterke karakter dat er in zit had ik verwacht gezien Pret dat ook heeft en het me niet verbaast dat ze dat ook door geeft..
Mijn man zei gisteren tegen vrienden van mij dat dat veulen niet op haar moeder lijkt maar op haar baas: Gewoon door blijven gaan en als er iets in de weg staat harder duwen. :') Dat typeert Rêve ook nogal... ze is in wezen niet stout, integendeel, je kan er alles mee... Maar ze heeft een ontzettend sterk willetje... Weet nu al heel goed wat ze wil en wat niet, wil best doen wat je vraagt, mits je haar met respect behandeld... Dwang levert je bij Rêve niks op. :n Ja, een stel voorhoeven in je nek. :+

Het hoofd lijkt ze van paps mee gekregen te hebben (waar vooral mijn man dankbaar voor is :') ) en ook kwa bouw houdt ze imo het midden tussen moeders en vader. Het enige wat nog te wachten valt is of ze niet ietwat "hol" in die rug gaat blijven. Nu is ze volop aan't groeien en dus overbouwd dus kan je nog niet veel over zeggen natuurlijk.
Maar hoe ze aan die quarter kont komt is me een raadsel. _O- Ik vind haar in het algemeen een vrij stevig veulen, enfin veulen... Tis al echt een jong paard. Ze is nog maar 3.5 maand maar imo zou je haar ouder kunnen schatten ook. Ze is ook erg groot... Pret is maar 1.52 en Rêve gaat daar aan voorbij als ze zo door gaat. Wat ik op zich niet erg vind als ze maar niet te ver voorbij gaat. :)

Huidige lesgeefster (en eigenlijk tot nog toe iedereen die haar ziet) is erg te spreken over haar kwa bouw. Maar ik had niet verwacht dat er zo'n groot, stevig ding uit zou komen. Ik had wel in mijn achterhoofd dat Pret uit ouders van +1.70 komt dus dat het best kon zijn dat ze die genen door ging geven en dat lijkt ze ook gedaan te hebben... Maar ik achtte die kans vrij klein...

Eh en wb het concept palomino... Nee, dat lijkt ze niet gevat te hebben... _O- Net als het concept "dressuurpaard" haar nog onduidelijk is....
Alles wat nu nog enigszins palomino toont is trouwens veulenvacht. :+ Er onder komt steeds meer donker te voorschijn. _O-

Ik vind haar alleen geen "merriebouw" hebben, dat is misschien een vooroordeel van mij oid, maar die hals, dat koppie en die uitdrukking... Ik zeg vaak om te lachen dat Rêve volgens mij als hengst bedoelt was maar dat Pret er genoeg van kreeg en het toch maar bij merrie gehouden heeft zodat ze niet meer verder moest werken aan de mannelijke geslachtsorganen. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-08-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt