DubbelDun schreef:LOL

Wat ik me trouwens ook nog afvraag...er staan meerdere merries die gedekt moeten worden...hoe kort op elkaar vinden die dekkingen plaats. Want een hengst kan wel binnen korte tijd 2x dekken, maar of er dan ook nog iets van levend zaad mee komt ???
Nee, onze merries lopen precies achter elkaar aan met de cyclus.
Tinniie schreef:Als ik dat zo allemaal lees ben ik blij dat ik er voor gekozen heb niet met hem te dekken... Pfff nogal een gedoe allemaal!
Ik vind het ook helemaal niet kunnen dat jullie de hengst moeten begeleiden :s wat als er iets mis gaat met jezelf, merrie of hengst?
Spijtig dat het zo loopt, heel hard duimen dat ze beiden gewoon van de eerste keer pakken!
Ja, dit hadden wij ook zeker niet verwacht. Toen we daar waren om bij hem te kijken klonk het allemaal goed en leek het of ze er voldoende verstand van had.
Ik ben wel zeker van mijn eigen kunnen en het is niet de eerste keer dat ik met een dekkende hengst te maken heb maar je hebt inderdaad gelijk, het is niet verantwoord.
Die hoop hebben wij ook Tinniie...
[***] schreef:Als we volledig dekgeld moeten gaan betalen vooraf dan mag er van mij levend veulen garantie bij geboorte tegenover staan
Zo is het voor ons ook.
Inmiddels zijn we naar het KI station getogen omdat natuurlijk dekken niet lukte. Hij kreeg het niet voor elkaar.
De merrie is nu voor de eerste keer geïnsemineerd en gelijk gescand. Er zat een mooi ei
Dus fingers crossed. Overigens heb ik de hengst weer begeleid haha..