Lief, schattig en pluizig... Maar niet klein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:33

kwita schreef:
ohh zo erg een hollandstrekpaard wordt roan genoemd ... duidelijk niet van blauwschimmel gehoord dat is de officiele stamboek benaming daar voor, en we leven in nederland...niet in dat roan UK-land

Roan lijkt me exact dezelfde kleur als blauwschimmel ;)

Vandaag nog even met de eigenaar gepraat, hij wil misschien toch wel de staart er aan te laten zitten. Heb voorgesteld om hem dan gewoon kort te knippen voor de keuring en dan vlecht ik m wel in hoor als dr billen dan beter uitkomen :Y)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:52

Wellicht kun je de eigenaar eens goed informeren over het nut van de staart; vliegen weg kunnen jagen. Een dier met jeuk ( die ze krijgen door vliegen) is erger dan een dier met pijn. Het eraf halen zelf is( mits verdoofd en pijnstilling) bnog niet de ergste gruwel.. Maar het gevolg van de korte staart.

Vroeger werden de staarten eraf gehaald zodat ze niet tussen de ploeg konden komen, mooie billen krijgen ze van goed trainen.
Verder dacht ik toch ergens te hebben gelezen dat ze bezig zijn met een verbod op korte staarten op de keuring voor paarden jonger dan een bepaald jaar.
Verder zie ik vaker foto's voorbij komen van op gevlochten staarten op de keuring: geen mishandeling voor het paard en hetzelfde lelijke uiterlijk.

Neemt niet weg dat ik het machtig mooie paarden vind, en wat een geweldig gaaf veulen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:33

Het couperen van de staart is sinds 1 september 2001 verboden bij/ door de wetin nederland en per 1 oktober dat zelfde jaar in Belgie! Maar laten we dit topic over het mooie veulen houden en niet om de discussie wederom op te laten laaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:02

wat een grappig veulentje haha, die bouw van hem staat hem heel grappig. Heb veulens nooit gezien van deze bouw.

Jolliej

Re: Lief, schattig en pluizig... Maar niet klein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:55

Haha, wat grappig dan dat je ook echt ziet dat ze van die dikke benen hebben. Past echt bij zo'n bolletje. Schitterend veulen!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:29

Heb je helemaal gelijk in Pipo, zijn al genoeg discussies over op bokt.

Mooi veulen! Wordt idd een blauwschimmel!
Vind van de moeder zo mooi dat ze zo'n donder hoofd heeft en dat ze dan in de winter ook zo donker worden. Vind dat mooier dat donkere dan van die lichtere kleur hoofden bij een bruinschimmel.

MandyDalii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:09

Aaah wat onwijs lief...

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:11

Lieff! hij heeft nu al dikke voetjes <3 <3 <3 <3 <3

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:14

Wat een lekkere dijen heeft die kleine al!!
Super mooi veulen, net als mams

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:22

echt machtige beesten blijf ik het vinden! prachtig veulentje:)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:29

Denk niet dat ts dit topic heeft geopend om een discussie over gecoupeerde staarten te beginnen.....

ontopic; wauw wat een stoer veulen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik echt een trekpaardveulen zie. Is wel ff wennen, die gigantische benen eronder. Ben die ranke beentjes gewent :P .
Maar echt een gaaf dier :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 23:42

smurffie schreef:
Wellicht kun je de eigenaar eens goed informeren over het nut van de staart; vliegen weg kunnen jagen. Een dier met jeuk ( die ze krijgen door vliegen) is erger dan een dier met pijn. Het eraf halen zelf is( mits verdoofd en pijnstilling) bnog niet de ergste gruwel.. Maar het gevolg van de korte staart.

Vroeger werden de staarten eraf gehaald zodat ze niet tussen de ploeg konden komen, mooie billen krijgen ze van goed trainen.
Verder dacht ik toch ergens te hebben gelezen dat ze bezig zijn met een verbod op korte staarten op de keuring voor paarden jonger dan een bepaald jaar.
Verder zie ik vaker foto's voorbij komen van op gevlochten staarten op de keuring: geen mishandeling voor het paard en hetzelfde lelijke uiterlijk.

Neemt niet weg dat ik het machtig mooie paarden vind, en wat een geweldig gaaf veulen!

Heb ik al meerdere keren gedaan, koude wind/regen/sneeuw op de gevoelige delen, jeuk, niet kunnen beschermen, geen vliegen weg kunnen jagen.... -O-

pipo schreef:
Het couperen van de staart is sinds 1 september 2001 verboden bij/ door de wetin nederland en per 1 oktober dat zelfde jaar in Belgie! Maar laten we dit topic over het mooie veulen houden en niet om de discussie wederom op te laten laaien.

Dat weet ik :j Vind het zelf erg jammer ook dat mensen zich niet aan zo'n wet houden.

Nu even stoppen over de staartendiscussie? :)
Kan er zelf helaas vrij weinig aan doen, zie ze zelf liever ook met staart en heb het regelmatig met de eigenaar over het feit dat een staart er aan hoort, anders worden ze wel zonder staart geboren...

Bedankt voor de leuke reacties weer verder! Zal eens kijken of ik binnenkort nog wat foto's kan maken :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:49

Wauw, wat een bonk veulen! Ikzelf heb helemaal niets met koudbloed paarden, maar vind dit wel ontzettend gaaf om te zien! Hoe groot/hoog is het veulen ongeveer?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:23

VisibreTeam schreef:
kwita schreef:
ohh zo erg een hollandstrekpaard wordt roan genoemd ... duidelijk niet van blauwschimmel gehoord dat is de officiele stamboek benaming daar voor, en we leven in nederland...niet in dat roan UK-land

Roan lijkt me exact dezelfde kleur als blauwschimmel ;)

ja maar het is zo jammer als je zo pro trekpaard bent dat je niet eens de nederlandse term er van kent! :j

En het gedoe over de staarten...ik ben voor'n langstaart maar een blauwschimmel is gewoon met een blokstaart meer waard zeker als het een merrie is ( krom maar het is echt zo!) -O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:28

Wat een gedoe over blauwschimmel/roan :') :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 10:05

Fiffill schreef:
Wat een gedoe over blauwschimmel/roan :') :')

Ach.... :P

@Kwita
Ik ben zelf niet 'pro' trekpaard, ik vind het enorm leuke dieren, leuk om mee te werken en een leuke uitdaging, maar als het friezen, shetlanders, KWPN'ers of wat dan ook waren geweest had ik ze ook leuk gevonden :))

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:30

ohhh dat verklaad de roan, maar er word hier meer van gemaakt dan het is!
als je die staart er maar weet aan te kletsen, zou lekker zijn voor dat paard!