Merriekeuring 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Re: Merriekeuring 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:29

Chamie...mooi paard!
Marijkeeee....dankjewel voor je reactie, heb net inderdaad een mail gehad om te bevestigen, nu wachten op de brief van het kwpn en dan haar papier opsturen.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:56

Hey daar is hebbes! Mooi, leuk naar de keuring, ze ziet er mooi uit.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:43

Ik ben afgelopen woensdag met die van mij naar de informatie avond van het KWPN 'paarden beoordelen' geweest. En wat was ze ontzettend braaf met een commentaar wat ik niet had verwacht in positieve zin. KWPN keurmeester was zeer van haar gecharmeerd en vond haar de best dravende merrie van de avond. Ik zal morgen even 2 fotootjes plaatsen. Nu ben ik er dus zeker van dat ik in het voorjaar van 2015 naar de keuring ga omdat ze nu nog zeer jeugdig is.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:22

yeentll schreef:
Ik ben afgelopen woensdag met die van mij naar de informatie avond van het KWPN 'paarden beoordelen' geweest. En wat was ze ontzettend braaf met een commentaar wat ik niet had verwacht in positieve zin. KWPN keurmeester was zeer van haar gecharmeerd en vond haar de best dravende merrie van de avond. Ik zal morgen even 2 fotootjes plaatsen. Nu ben ik er dus zeker van dat ik in het voorjaar van 2015 naar de keuring ga omdat ze nu nog zeer jeugdig is.

Leuk, mooi commentaar! Bedoel je nu dat je komend voorjaar gaat op juist in 2016?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 09:50

@ helabitha: in komend voorjaar. Ik ben bang dat ze anders teveel haar jeugdigheid verliest wat ze juist zo graag zien in een merrie.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:28

Hier onder wat foto's van tijdens de KWPN informatieavond, ben erg trots op mn merrie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:59

Leuk! Ze lijkt echt op de mijne, helabitha kent haar ook.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:12

Heb je een foto knollentuin? Vind het leuk al die obelisken! Haha

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:01

Nou inderdaad! Ook geen aftekeningen op dr benen, maar wel dat kolletje, zelfde hoofdje. Mooie merrie ook hoor!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:04

En zo verschrikkelijk lief, heb haar sinds april, ben er helemaal gek mee.
Wil ook met haar naar keuring want ze staat nog in veulenboek. Maar hoor van meer dat ze merries liever jong op keuring zien of als ze ouder zijn met sportresultaat... Dus ik ga nog even zien hoe ik het ga doen

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:09

knollentuin schreef:
En zo verschrikkelijk lief, heb haar sinds april, ben er helemaal gek mee.
Wil ook met haar naar keuring want ze staat nog in veulenboek. Maar hoor van meer dat ze merries liever jong op keuring zien of als ze ouder zijn met sportresultaat... Dus ik ga nog even zien hoe ik het ga doen

Wat leuk om te horen, die van mij is ook zo ontzettend lief en zachtaardig. Hoe is die van jou onder het zadel? Ik merk nu dat mijn merrie met het grondwerk al heel werkwillig is en heel snel leert.

En over de keuring, als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Als je haar zelf goed klaarmaakt hoeft het ook niet veel te kosten en om een mooie, correct gebouwde merrie kunnen ze toch niet heen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:15

Ze is heel sensibel en met druk zal je niks bereiken, maar ze is heel kalm in het hoofd. Deze zomer heeft een weidegenootje op haar hoef gestaan met als gevolg een breuk in het hoefbeen, en ik heb nog never nooit zo een makkelijk paard gehad met boxrust en aan de hand stapwerk, na 6 maanden stapte ik op en kon ik zonder gedoe rijden
Ik heb je via pb 2 kleine filmpjes gestuurd van de eerste x erop

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:25

Dit jaar ook weer van de partij. Zoals het er nu naar uitziet ga ik mijn 3-jarige merrie Her Highness (v. Armani x San Remo x Glendale) klaar maken voor de stamboekkeuring. Het is een stoere vosmerrie met front en blonde manen met veel uitstraling. Ze is behoorlijk cool in de omgang en ik heb het idee dat het een complete merrie is, omdat ze super stapt, goed kan schakelen in de draf en veel balans in galop heeft. Ze is een halfzus van de onlangs goedgekeurde hengst Capri Sonne Jr. Zal later nog even een foto posten.

Wat een leuke paarden komen er weer voorbij! Benieuwd naar hoe ze zich zullen ontwikkelen en presenteren op de keuring.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:57

Mosh...ben benieuwd naar een foto van jouw merrie!

Hier gisteren hum voor het eerst getoileteerd met een scheermachientje, ging prima en zelfs de voorbenen kunnen doen, oren en baard. Ben erg aan het twijfelen of ik haar weg moet brengen voor de keuring aangezien ze bij ons 24/7 op het land staan in de zomer.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:07

Carmuh schreef:
Mosh...ben benieuwd naar een foto van jouw merrie!

Hier gisteren hum voor het eerst getoileteerd met een scheermachientje, ging prima en zelfs de voorbenen kunnen doen, oren en baard. Ben erg aan het twijfelen of ik haar weg moet brengen voor de keuring aangezien ze bij ons 24/7 op het land staan in de zomer.

Dan altijd wegbrengen!
Ze moeten echt mooi opdrogen en strak er voor staan, dat lukt niet je niet als ze direct van het land komen.

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:08

Mag ik mij ook melden? Ik wil dit jaar naar stamboekopname/ merriekeuring.
9 jarige merrie concorde x codexco.
Moet het nog wel een beetje uitvogelen. Weet iemand waar in je ZH kan oefenen met vrij springen op vreemd terrein?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:30

GJ9....precies wat ik dus dacht, zo op het land word ze gewoon te vol....hoe ver van te voren is wegbrengen slim??

Welkom EmmaGonja!

Heb net de uitslag van Hum haar PROK onderzoek binnen en ben er eigenlijk niet zo blij mee, volgens hun is ze NIET goed genoeg op de sprongen, iemand die veel ervaring heeft met PROK onderzoeken/uitslagen/herbeoordelingen etc??

Heb mijn dierenarts het rapport al gestuurd en ben benieuwd wat die er van zegt aangezien hij vrijwel zeker wist dat ze hem moest halen zonder een C, laat staan een D.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:50

ik heb besloten mijn merrie dit jaar waarschijnlijk thuis te laten. ik denk dat ze dit jaar niet groot genoeg gaat worden.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:00

Die van mij kreeg ook geen PROK. Terwijl ze wel mooi op de foto's is. Kreeg ergens een Btje. Ik laat het er lekker bij. Second opinion en nieuwe foto's kosten alleen maar geld, terwijl ik weet dat ze gewoon gezond is. Daar gaat het mij om.

Carmuh, ik hou de merries altijd 2 weken in de paddock voor de keuring. Heb er een hekel aan om dat te doen, maar het is voor een goed doel. Een grasbuik is niet zo gewenst op de keuring.

Mijn mooiste recente foto staat op de computer ergens anders :P Dit was ze als veulen op de keuring. Beste merrieveulen van Drenthe.
Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:12

Oh ik stuit net op dit topic, heb het helemaal doorgelezen, wat een knappe merries komen er voorbij. Wij hebben op dit moment geen merrie's van het KWPN wel en NRPS merrie maar die is al ster.
Nu zag ik iemand die met een ruin wilde gaan... heeft dat meerwaarde voor de ruin? Ik heb zelf een hele leuke ruin van 3,5 (G jaargang) net onder het zadel en lijkt mij heel leuk om zo'n keuring eens mee te maken.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:17

Dat ben ik haha! Het heeft voor een ruin niet zo heel veel waarde. Voor de moeder wel als ze dan 3 of meer nakomelingen heeft die ster zijn.Dan wordt ze preferent wat mooi is :) Maar aangezien haar enige 2 dochters naar het buitenland zijn verkocht en haar huidige eigenaar in Italië nog niet met haar wil fokken, laat staan naar de keuring gaan, is het voor mij puur alleen de informatie voor mezelf en natuurlijk de ervaring!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:35

Ah op die manier. Het lijkt mij gewoon leuk om het een keer mee te maken en de ibop eens te rijden, hebben we die ook eens gehad haha :P Ik heb ook wel een hengstje staan van de zelfde leeftijd maar deze is niet goed genoeg voor de keuring. In de loop van de tijd gaan die ballen er ook wel af maar nu moet ie nog even wat mooier uitgroeien.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:19

XxLiEsJuHhxX schreef:
ik heb besloten mijn merrie dit jaar waarschijnlijk thuis te laten. ik denk dat ze dit jaar niet groot genoeg gaat worden.

Wat jammer... Hoe groot is ze nu?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:37

Hoe pakken jullie de training van jullie merrie op? Ik probeer nu al veel rechte lange lijnen te draven dit afwisselend met balkjes. Ik merk dat ze al steeds makkelijker ook aan de hand gaat draven. Hier een filmpje van van de week aan de longe met zadeltje en bijzet:

http://nl.tinypic.com/player.php?v=2l91t9j&s=8