Advies hengst voor Métall x Darwin x Volckmar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 13:14

Elisa2 schreef:
[ Afbeelding ]

Hier een standfoto van zonik, ik vind hem persoonlijk wel een vrij lang achterbeen hebben..valt niet super op als hij verzameld loopt.

[ Afbeelding ]
Hier als jong paard zie je het ook goed

Persoonlijk denk ik dat je dan beter voor Guardian kan gaan..er zijn nu ook al wat meer veulens van hem dus kun je een beetje kijken hoe hij fokt.

Ik weet niks van ocd of een ocd operatie bij Follow me..en ook nog weinig van nafok dus dat is inderdaad een risico. Ik vind de lijnenteelt op Donnerhall wel mooi..

Total US zou ook goed kunnen passen denk ik, die kan zeker bloed toevoegen en ik vind het een fijne hengst die goed in elkaar zit en drie goede gangen heeft. Met inderdaad meer lengte dan Toto en Trafalgar..en ook het mooi lijnenteelt op Donnerhall. Wat betreft het bevruchten zou ik gewoon ff een belletje wagen met v Uytert.

Inmiddels meerdere nakomelingen van Zonik gezien en hier waren zeker enkele uitschieters bij. Echter wel uit merries die meer bloed voerden dan mijn merrie. Zonik valt dan ook af voor mijn merrie.
Ook meerdere Toto's gaan bekijken maar deze lijkt toch het beste te passen op merries met lengte. Nu heeft mijn merrie wel voldoende lengte maar nakomelingen van Metall en Ferro zijn vaak toch iets beknopter. Dus ook Toto lijkt geen optie. Nog daargelaten dat hij enorm veel gebruikt wordt op het moment.

Total US qua afstamming super natuurlijk maar de meningen over hem zijn nogal verdeeld. Moeilijk!!
Glock's Flavio heb ik nu ook nog in gedachten.
Buitenlandse hengsten ben ik vanaf gestapt vanwege de meestal ongunstige gustregeling en de hoge verzendkosten.

Nog meer suggesties voor vrij bloed?.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Advies hengst voor Métall x Darwin x Volckmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:29

Winningmood, maar volgens mij is hij nog steeds niet beschikbaar?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:44

Winningmood dekt gewoon hoor, vorig jaar ook.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:22

GJ9 schreef:
Winningmood dekt gewoon hoor, vorig jaar ook.

Ah, dat heb ik dan helemaal gemist. Top!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:14

Is Ferguson geen optie meer? fokt chique veulens..

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:42

Elisa2 schreef:

Heb zelf nog geen nakomelingen van Ferguson gezien maar ben een beetje bang voor een neerwaartse romprichting i.c.m. Ferro- bloed. Of zal dat meevallen denk je?

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:43

Cayenne schreef:
Winningmood, maar volgens mij is hij nog steeds niet beschikbaar?

Van Winningmood ben ik minder gecharmeerd. Niet mijn voorkeur.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:57

FroukjeM schreef:
Elisa2 schreef:

Heb zelf nog geen nakomelingen van Ferguson gezien maar ben een beetje bang voor een neerwaartse romprichting i.c.m. Ferro- bloed. Of zal dat meevallen denk je?

Hm die "angst" kan weleens terecht zijn..belangrijkste is natuurlijk wel of ze met de schoft omhoog kunnen bewegen, dan maakt een neerwaartse romprichting minder uit.

Het is jammer dat hij geen vrij bloed heeft..maar Five Star voldoet wel aan je wensen.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 20:54

Enkele foto's van de Geniaal die er nu bij loopt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:15

Mooi veulen, hij lijkt wel wat naar de moeder gefokt te zijn of niet?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:22

Ik vind het helemaal geen bloederig veulen,maar juist een mooi stoer veulen! :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:26

Five Star is wel mooie lijnteelt op Darwin :j Dat is Amazing Star x Jazz x Darwin :)

Ik vind Apache inderdaad ook geen verkeerde keuze. Wat vind je van Hometown? Is Apache x Ferro, heeft maat en zal ook op jouw verbeterpunten positief scoren.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:43

Elisa2 schreef:
Mooi veulen, hij lijkt wel wat naar de moeder gefokt te zijn of niet?
Vind je? Wat zie je van de moeder terug dan?
Bij de meeste van haar veulens zie ik veel van haar terug maar bij dit veulen niet.

amaze schreef:
Ik vind het helemaal geen bloederig veulen,maar juist een mooi stoer veulen! :j
Ik vind hem best bloederig, in elk geval een heel ander veulen dan de voorgaande veulens uit deze merrie. Maar stoer vind ik hem ook, absoluut!!

Amaryllis schreef:
Five Star is wel mooie lijnteelt op Darwin :j Dat is Amazing Star x Jazz x Darwin :)

Ik vind Apache inderdaad ook geen verkeerde keuze. Wat vind je van Hometown? Is Apache x Ferro, heeft maat en zal ook op jouw verbeterpunten positief scoren.
Apache zal de stap niet verbeteren en dat is nu net een aandachtspunt bij de Ferro nafok.

FroukjeM schreef:
Amaryllis schreef:

Apache zal de stap niet verbeteren en dat is nu net een aandachtspunt bij de Ferro nafok.
En Five Star is zowel lijnenteelt op Ferro als op Darwin. Daarmee zal ik niet een chiquer veulen fokken vrees ik.

Bij voorkeur wil ik een hengst met vrij bloed. Maar dan ben ik vrij beperkt als ik binnen het KWPN blijf en de hengst aan al mijn "eisen" moet voldoen. Dus ergens moet concessies doen....
Dus het idee van vrij bloed loslaten? Hennessy? Wat vinden jullie daarvan?
Eén van de Totilas nakomelingen gebruiken? Toto... te weinig lengte? Trafalgar idem dito.
Total US ...... meer lengte, mooi gefokt maar nog niet een super gevoel over.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 14-05-16 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samengevoegd.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:58

maar buiten het kwpn loopt ook genoeg! kwpn erkend veel stamboeken he... daar zou ik me niet direct aan vasthouden.. ik ben er voor soie ook nog steeds niet uit trouwens haha! daar zoek ik wel wat anders voor dan.. sterke bovenlijn en mag korter kwa model merrie fokt veel lengte hoeft echt niet meer te worden.. heb wel wat in gedachten maar zal wel last minute def worden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:09

Even out of the box denken...Sorento? fokt mooi gebouwde paarden met genoeg lengte en goede bewegingen.

Hm dat is misschien wel zo wbt de lijnenteel op Ferro en Darwin, daar had ik even niet genoeg over nagedacht.

Het is lastig te beoordelen vanaf de foto's..maar hij lijkt wel de romp/rug van de merrie te hebben. Met zo te zien wel een mooier front..

Henessy kan mij niet zo bekoren..imo zijn er betere hengsten met Donnerhall bloed.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:43

Elisa2 schreef:
Even out of the box denken...Sorento? fokt mooi gebouwde paarden met genoeg lengte en goede bewegingen.

Hm dat is misschien wel zo wbt de lijnenteel op Ferro en Darwin, daar had ik even niet genoeg over nagedacht.

Het is lastig te beoordelen vanaf de foto's..maar hij lijkt wel de romp/rug van de merrie te hebben. Met zo te zien wel een mooier front..

Henessy kan mij niet zo bekoren..imo zijn er betere hengsten met Donnerhall bloed.

Sorento dat vind ik nog niet zo'n slecht idee! Maar kan niets vinden over dekgeld, vers of dv en waar hij staat?
Welke hengsten met Donnerhall bloed bedoel je? Ik wil bij voorkeur geen buitenlandse hengsten gebruiken. Ik weet nl niet hoe makkelijk ze nog drachtig wordt. Mochten er meerdere cyclussen nodig zijn dan lopen de verzendkosten behoorlijk op. Had eerder al Morricone op mijn lijstje staan .....

Het veulen is wel wat langer gelijnd, dat klopt. Maar de moeder had in haar jonge jaren wel een goede rug maar na zoveel veulens en weggevallen bespiering is dit nu niet meer te zien. Ze zou wel wat minder strak in de lendenen mogen zijn.

StinoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:57

Bij van uytert heb je schwarzgold, viel me positief op bij de hengstenshow. En helemaal vrij bloed.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:17

StinoT schreef:
Bij van uytert heb je schwarzgold, viel me positief op bij de hengstenshow. En helemaal vrij bloed.

Mooie hengst inderdaad maar vond hem zo sabelbenig.

StinoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:58

Of Easy game, op gribaldi na ook vrij bloed.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:04

FroukjeM schreef:
Sorento dat vind ik nog niet zo'n slecht idee! Maar kan niets vinden over dekgeld, vers of dv en waar hij staat?

http://www.radstake.nl/horses/hengsten/222

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:29

Sorento is gewoon beschikbaar bij de Radstake inderdaad, E1000,- dekgeld

Ik bedoelde met Donnerhall bloed hengsten zoals George Clooney..die voegt imo weinig toe qua beweging etc. terwijl Sorento wel echt goed fokt.

Ja, daarom is het voor ons lastig om te beoordelen..wij kennen de moeder natuurlijk niet uit haar jongere jaren. Strak in de lendenen verbaasd me niet met het Metall bloed, dat is een aandachtspunt natuurlijk.

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 09:50

Elisa2 schreef:
Sorento is gewoon beschikbaar bij de Radstake inderdaad, E1000,- dekgeld

Ik bedoelde met Donnerhall bloed hengsten zoals George Clooney..die voegt imo weinig toe qua beweging etc. terwijl Sorento wel echt goed fokt.

Ja, daarom is het voor ons lastig om te beoordelen..wij kennen de moeder natuurlijk niet uit haar jongere jaren. Strak in de lendenen verbaasd me niet met het Metall bloed, dat is een aandachtspunt natuurlijk.

Had Sorento inmiddels ook gevonden maar toch bedankt!
George Clooney vind ik absoluut niet passen bij mijn merrie.

Klopt dat de strakke lendenen echt een aandachtspunt zijn. Maar hoe denk je over Total US? Zelf heb ik nog geen wow gevoel bij deze hengst maar wel een nette hengst met goede bewegingen en souplesse. Daarbij denk ik dat hij toch wat meer lengte meegeeft dan zijn halfbroers Trafalger en Toto. Enerzijds gebruik ik op mijn merrie bij voorkeur hengsten met voldoende lengte maar anderzijds geeft mijn merrie over het algemeen meer dan voldoende lengte mee. Zowel Toto als Trafalger vind ik dan eigenlijk weer te beknopt. Heb van Toto al meerdere veulens gezien, ook uit Ferro moeders, die absoluut niet beknopt zijn maar ruim voldoende lengte hebben.
Wat denk jij?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:55

Florencio? (Florestan I x Weltmeyer).
Wel pas overleden, maar nog wel via dv beschikbaar.
Hoewel je bij Weltmeyerbloed niet direct aan een sterk achterbeen denkt. Toch heeft het bij Florencio gewerkt en ik vind zijn nakomelingen over het algemeen ook heel fijn :)

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 11:38

Cayenne schreef:
Florencio? (Florestan I x Weltmeyer).
Wel pas overleden, maar nog wel via dv beschikbaar.
Hoewel je bij Weltmeyerbloed niet direct aan een sterk achterbeen denkt. Toch heeft het bij Florencio gewerkt en ik vind zijn nakomelingen over het algemeen ook heel fijn :)

Ik wil geen dv. Dus geen Florencio.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:33

Ah sorry, overheen gelezen..