Precies, de pappa van mijn nu bijna 4 jarige was maar klein 162 ongeveer Mijn merrie is wel groot. 173/174 en haar kind haast even groot. Mijn merrie is een Ahoy. Ken genoeg Ahoy,s die echt zo groot niet zijn. En moeder van mijn merrie is ook niet groot. Dus zomaar klakkeloos uitgaan van vergrote kun je niet.
Dat is waar maar blijft fokken niet een beetje gokken? Van 3 nakomelingen uit precies dezelfde combinatie kwamen 3 heel verschillende dieren kwa grote en type.
agerrits
Geplaatst: 05-04-14 23:52
Je merrie is van samber, dat waardeer ik natuurlijk Samber fokte opzich niet kleineer, je merrie mist dan wel maat, maar het wil niet zeggen dat ze kleiner fokt. Stokmaat is moeilijk vooraf na te gaan. Met de hengsten keuze zou je hier rekening mee kunnen houden. Gezien het vos van je merrie kun je in combinatie met cremello, enkele hengsten altijd een apart kleurtje fokken, als je dat zou willen, heb je wel iets anders dan standaard. Zoals mc Jonas of baron. Hebben ook kwaliteit.
Ik heb een nakomeling van chablis. Hij is heel rustig op stal, knuffelkont, maar een heethoofdje met longeren. Er zit erg veel looplust in mocht je toch interesse hebben om eventueel met Chablis te dekken, dan mag je me wel vragen stellen.
Zamba
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-14 21:05
niemand meer?
Wij zitten zelf in ons hoofd met: Brandon For Gribaldi Everdale Eyecatcher Sorento Zivago
Hiervan vinden we tot nu toe Sorento het leukst. in de mei vakantie gaan we ook naar de radstake toe, en dan gaan ze even kijken wat het beste past.
Maar ik hoor van jullie ook graag nog wat leuke hengsten.
Wat leuk mijn merrie is van Sandreo v Sandro hit en is gister geïnsemineerd met Brandon waar donnerhallX pike bube achter zit. Dit zit ook in Sorento. Hopelijk volgend jaar allebei een gezond veulen