Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fiffill schreef:Korte hals zie je wel vaker bij paardenkruisingen, maar zoals je op die foto's hierboven ziet heeft dat niks te maken met muildieren. Vaak zie je dat muildieren (kruising paarden merrie x ezel hengst) de body van het paard meekrijgen en de dingen die "uitsteken" meer van de ezel (grote oren, ezelshoeven met u vorm en dunne benen, staart met een kwastje en korte manen). Oftewel alles wat jouw veulen zo te zien niet heeft.
Ben benieuwd naar betere foto's!
Het lijkt me gewoon heeel sterk dat dit een muildier zou zijn.
Cayenne schreef:Schimmel kan sowieso alleen wanneer de vader een schimmel is. Heb je een schimmelhengst op het land staan?
Ine23 schreef:Cayenne schreef:Schimmel kan sowieso alleen wanneer de vader een schimmel is. Heb je een schimmelhengst op het land staan?
Dat klopt toch niet? Mijn merrie heeft een schimmel moeder maar is zelf gekleurd, toch kan ze schimmel doorgeven aan haar nakomelingen. Net als een gekleurde vader dat kan wanneer er schimmel in de lijn terug te vinden is. Een schimmel veulen kan dus perfect komen uit 2 gekleurde ouders.
TS, elke kleur kan gaan verschimmelen: of het nu een zwarte, bonte, vos of palomino is, als 1 van de ouders schimmel draagt dan kan het diertje verschimmelen.
Ik gok op een zwarte trouwens, al is het niet zo duidelijk in het donker!
Ine23 schreef:Cayenne schreef:Schimmel kan sowieso alleen wanneer de vader een schimmel is. Heb je een schimmelhengst op het land staan?
Dat klopt toch niet? Mijn merrie heeft een schimmel moeder maar is zelf gekleurd, toch kan ze schimmel doorgeven aan haar nakomelingen. Net als een gekleurde vader dat kan wanneer er schimmel in de lijn terug te vinden is. Een schimmel veulen kan dus perfect komen uit 2 gekleurde ouders.
TS, elke kleur kan gaan verschimmelen: of het nu een zwarte, bonte, vos of palomino is, als 1 van de ouders schimmel draagt dan kan het diertje verschimmelen.
Ik gok op een zwarte trouwens, al is het niet zo duidelijk in het donker!
Ine23 schreef:Ok, dan heb ik niks gezegd. Dacht dat mijn merrie nog 25% kans had schimmel door te geven doordat ze een schimmel moeder had, foutje in mijn kennis.