[TI] Foto's gevraagd van tinkers/vanners "Engels" getoiletteerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 01:14

Mijn tinker had ook altijd een sport coupe...
de sokken en staart deed ik niet en vind dit ook afgrijselijk lelijk
Hier werd meneer geschoren incl hoofd en de manen geknipt
Benen werden tot knie hoogte geschoren en dan in een ''overloop''
Ik heb alleen geen foto's meer (pc gecrasht) alleen die wat in mijn profiel staan zal ze even hier neer planten
Op de foto's was hij overigens niet geschoren omdat hij toen alleen nog maar door mijn zusje gereden werd voor de lol

Overigens vind ik de manen kort ook wel weer verschillend per tinker
de echte flinke brede tinkers met een brede hals vind ik niet mooi met korte manen

Afbeelding
Chips je ziet het bijna niet dom van me :+ hij is zwart en foto is niet super duidelijk :=

Afbeelding
Hier zie je het wel maar daar waren ze erg kort en al aan het einde van de winter dus had weer een teddy vachtje
Meneer is een kleuter na al die jaren nog steeds en houd van happen :=

Foto's zijn inmiddels al weer ruim 4 jaar geleden

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:12

cp112 schreef:
Ewona schreef:
Hoe ze daar dan aan komen ?
Heb het ook al vaker gezien.
Die van ons hebben nooit gele sokken, en wassen doen we zeer zelden, alleen in de zomer eens.

Heb je merries of ruinen?

Merries hebben snel gele sokken achter door urine en hengstigheid.

Aha vandaar ;-)
Die van ons zijn ruintjes, dus geen last van hengstigheid.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:26

chimello schreef:
Als pisgeel niet je tintje is er zijn er ook met zwarte sokken he :+

Witte merrie benen worden ook zonder sokken vies trouwens.
gepikeerd?

grijze-modderwaassokken dan, hoe dan ook, bij99% van de tinkerfoto's daar staan groezelige sokken op.....

LBLGypsyCobsJarig

Re: Foto's gevraagd van tinkers/vanners "Engels" getoiletteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:42

Ze zijn gewoon offwhite :+
En ze hangen aan een paard wat nu eenmaal wel eens wat vuil tegen het lijf loopt.

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:54

Ik vind mijn Vanner met moddersokken nog altijd mooier dan ze zou zijn met spillebeentjes. Bij een slanker type Tinker kan het nog wel maar bij de bredere types vind ik geschoren sokken echt lelijk, en zou ik het ook alleen doen om medische redenen.

Het behang is deels wat een Tinker en Tinker maakt, en in mijn bescheiden mening moet je daar niet méér in gaan knippen of scheren dan nodig is. Het typische koudbloed karakter kan ook wel gevonden worden in (minder behaarde) kruisingen, andere rassen, en soms ook gewoon in een warmbloed. En ook bij een Tinker heb je geen garanties op de gewenste karaktertrekken, die van mij is niet bepaald koelbloedig en behoorlijk voorwaards (maar wel de allerliefste ter wereld natuurlijk). :-D

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:15

ik doe bij cash alleen haar hoofd
ik scheer haar baard oortje knip ik uit en tastharen knip ik ook bij. (niet helemaal af) haar manen zijn wel lang (en heilig) haha die knip ik af en toe de puntjes wat af en tja staart gewoon bijhouden.
sokken knip ik voor bij de hoef wel. cash heeft een beetje friessokjes zeg ik altijd dus alleen achter en voor niet echt alleen beetje over de hoef maar dat knip ik dus dat de hoef vrij is. vind ik persoonlijk verzorgder eruit zien bij haar.

Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:25

Bij sommige vind ik sportcoupé niet mis staan, maar zonder sokken vindt ik het geen gezicht :Y)

Geef mij maar harig en ruig. (Hoewel mams soms nog wel een stiekem haar baardharen eraf knipt. Grrr.)