Veulentje bij 'geen geweldige kruising'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:59

Nee, jij roept, veulen van haar merrie of geen veulen. En met name dat laatste kun en mag je zo niet stellen, want niemand, ook jij niet, kan in de toekomst kijken. Dus misschien beslist ts in de toekomst wel toch een veulen te kopen. Omdat ze dat op dat moment wil. Omdat het op haar pad komt.

En blijf maar reageren, heb het laatste woord maar. Dit is mijn laatste reactie.

uiltje001

Re: Veulentje bij 'geen geweldige kruising'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:33

Goed, mijn mening is doen! Leeftijd vind ik meevallen. Tja bij jongere merries kan er ook veel verkeerd gaan.

Waarom? Het is niks mooier om nog iets te hebben van je lieveling. Je ziet altijd wel wat terug in het veulen van je merrie.

Het is geweldig om het proces mee te maken. De hengst uitzoeken, merrie drachtig krijgen, de zenuwen voor het bevallen, en dan zo'n klein mooi veulentje te zien opgroeien.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:40

Cassidy, dat zijn de precieze woorden van TS die ik daar neergezet heb. Ik "stel" dat niet.
Het gaat in dit topic om deze kruising van 18 en of ze daar een veulen van gaat fokken of niet. Niet over veulens in de toekomst of niet. Ik haal haar eigen woorden aan, om de spuiten 11 die niet gelezen hebben, even in het kort op de hoogte te brengen. Als je een discussie wil of TS "misschien in de toekomst wel een veulen aan gaat schaffen" en daarom zelf die woorden niet mag gebruiken volgens jou, dan raad ik aan om TS een pb-tje te sturen. Daar heb ik namelijk helemaal niets van doen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:55

Goh, ik zou het ook doen.
Meer nog, ik heb het zelf gedaan; een veulen gefokt uit mijn (al wat oudere) kruising-merrie terwijl ik redenen genoeg had om niet met haar te fokken.
En ik heb er absoluut geen spijt van. Ik zou het zo opnieuw doen.
Ik ben compleet verliefd op dat veulen. Hij is precies zoals ik hem gedroomd had. Zodra ik hem voor de eerste keer op die wankele beentjes zag staan, had ik er wat mee.
En ik heb het geprobeerd hoor, een jong paard aankopen als opvolger. Maar dat was minder een succes.
Dat paard heb ik toen hij volwassen was, weer verkocht. Inderdaad omdat ik die 'klik' miste die ik met mijn merrie en haar veulen wel heb.
Ik heb achteraf ook nog een jonge merrie aangekocht en daar heb ik absoluut wel die connectie mee. Dus het kan zeker ook wel met een gekocht paard. Maar het is geen garantie en er steekt meer tijd en moeite in. Toch wel anders dan met een zelf gefokt veulen waarbij alles vanzelfsprekender is.

De hengst die ik gebruikt heb was trouwens ook nog eens van een compleet ander ras dan mijn merrie.
Ik heb helemaal nergens op terug gefokt. Ik heb simpelweg een hengst gezocht die ik zelf helemaal fantastisch vond, van een ras dat mij aansprak en die volgens mij goed bij mijn merrie paste.
En tot heden nog altijd blij met het resultaat! :D