calippe schreef:Maar ik denk niet dat vrouwen niet op hengsten kunnen rijden of daar niet mee om kunnen gaan.
Maar in een ander topic heb ik al aangegeven hoeveel prettiger ik het temperament van Pre's ervaar.
Stel, dat de pre's net zo'n temperament zouden hebben als onze kwpn paarden, zouden die spanjaarden dan nog steeds massaal op hengsten rijden, en met diezelfde hengsten door mensenmassa's rijden in die fiesta's?
Trouwens, ik vraag me af of het hier sowieso kan: in onze cultuur wil men risico vrij leven. Dat bestaat op zich niet, maar alle risico's lijkt men altijd uit te willen sluiten. Men kan hier moeilijk relativeren. En dan vallen hengsten dus ook af.... al dan niet braaf.
haha, dat hoor je mij niet zeggen.... (als vrouw zijnde) en 4 hengsten op stal. Maar kwam het altijd al tegen. Meeste staleigenaren willen geen hengsten! Tja, dan zal je veelal wel moeten.
Ik heb destijds op GP stallen gestaan met mijn hengsten, omdat ik bijna nergens terecht kon. Veel geld voor stalling, wel fijne faciliteiten voor de paarden en verstand van hengsten. (hadden ze zelf ook)
Maar heb het nu thuis gerealiseerd, zodat ik niet meer tegen dit probleem niet meer heb. Ze mogen hier hengst blijven (mits ik en zijzelf ermee om kunnen gaan)