afstamming merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 15:10

Nicolien84 schreef:
Kan je nog andere foto's maken in daglicht, kan er weinig van maken. Met wat meer paard in beeld. Hoe groot is ze eigenlijk?

Zal ik doen! Maar met de examens kan ik momenteel maar 's avonds gaan. De lichtinval was inderdaad niet goed.
Ze is 1.63m van schoft

lvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 15:12

Peterina schreef:
Plaats van brandmerk nat maken en/of scheren om meer duidelijkheid te geven. Ook op afstand van bil een paar maken : lichtval is dan anders en soms is het totaal overzicht beter te zien.

Ik zal het is proberen natmaken, scheren is geen goeie optie, ik denk niet dat er daar nog ooit iemand zijn leven wil voor wagen 8)7

kitbits

Re: afstamming merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:16

Zit het dan op de rechterdij of op de buik? Denk dat duidelijkheid over de afstamming heel moeilijk gaat worden. Sowieso zonder stamboek praktisch onmogelijk. En om duidelijkheid over het stamboek te krijgen heb je het brandmerk nodig. Op grond van de foto's twijfel ik eerlijk gezegd of dit wel een brandmerk is (witte haren).

lvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 19:06

kitbits schreef:
Zit het dan op de rechterdij of op de buik? Denk dat duidelijkheid over de afstamming heel moeilijk gaat worden. Sowieso zonder stamboek praktisch onmogelijk. En om duidelijkheid over het stamboek te krijgen heb je het brandmerk nodig. Op grond van de foto's twijfel ik eerlijk gezegd of dit wel een brandmerk is (witte haren).

Ik twijfelde dr ook over, maar blijkbaar is et dus 1, onder hr haar kun je wel de lijnen zien. Het staat aan hr rechterdij!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:09

Dat betekent dat het geen stamboekbrandmerk kan zijn: http://www.bokt.nl/wiki/Brandmerk.

Helaas denk ik dat je zoektocht hierbij strandt. Geniet van je paard zoals ze is.

Keystud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:03

Er is in de warmbloed fokkerij wel een stamboek dat de rechterbil brand met een Z : Zangersheide!

lvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 11:14

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:24

Ik vind het van de foto af te zien eerder lijken op een oude wond.
Kan zijn dat het in het echt anders lijkt hoor.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:48

Dat lijkt mij idd niet echt een brandmerk, rare plaats in elk geval.

lvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 23:03

Vindk ook, rare dierenarts dan maar!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:11

Vind het idd ook op een litteken lijken, voor een brandmerk is het ook een vreemde plek.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:54

Deze foto is in ieder geval een stuk duidelijker. Maar ik twijfel nog steeds of het wel een brandmerk is. En als het wel een brandmerk is, is het zo knullig gezet dat je er helemaal niks aan hebt. Misschien is het een eigen brandmerk maar volgens mij is het zeker geen brandmerk van een gerenommeerd stamboek.

Nogmaals langs deze weg heeft weinig zin. Als je het al wil weten moet je die eerste eigenaar opsporen en dan is het nog de vraag of die iets meer weet te vertellen over de herkomst van het paard.

lvl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:37

Maakt me niet echt uit of ze stamboek heeft of niet, leek me gewoon interessant om het ras te weten. Maar ik zal het is proberen uitzoeken via hr oude eigenaars, tnx anyway!