hengstkeuze rousseau x lauries crusador

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:37

Even nieuwsgierig, welke hengst gaat het worden?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:21

Ben het helemaal met Rivaldo eens wat betreft hengtenkeuze. For Gribaldi zou ook mijn keus niet zijn. Verder lijkt me Ampere zeer geschikt en ook de Daddy Cool x Jazz ( Cupido ). Deze hengst heeft echt een fenomenaal bewegingstechniek. Echter door een blessure lang uit de picture geweest. Hij presteert het dan toch weer wel om zich bij de 6-jarige te bewijzen door bovenin mee te lopen. Z'n eerste jaargang was erg goed gelukt. Veel beweging en uitstraling. Voor de lengte in het lijf hoef je niet bang te zijn. Kijk vooral of hij een steile schouder heeft en een normale croupe. Jou merrie neigt naar een eerder iets te korte dan naar een te lange croupe. Ook is deze redelijk hellend.
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 08-05-14 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Re: hengstkeuze rousseau x lauries crusador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:25

Ampere op een Rousseau? Slaap je nog ofzo?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:30

Oeps... Onder het mom t'is nog vroeg :+ Dat is een Rousseau. OMG :') Goedemorgen???

Cupido zou mijn eerste ingeving zijn, zoals hierboven omschreven. Ik heb m'n inlogcode niet bij om op KWPN zijn lijstje te bekijken. Verder fokt Bordeaux ook echt mooie bewegingstypes door. Tís een United en dan zit je met de maat maar ik zou hem zelf wel durven te gebruiken op zo'n merrie als die van jou. Hij geeft ook misschien net dat beetje formaat mee wat ze wel zou mogen hebben.

Cupido (Daddy Cool x Jazz x Ulft)
Uniforme collectie voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde hoogbenige veulens met uitstraling die ruim voldoende tot goed in het dressuurpaardenmodel zijn gebouwd.
De halzen zijn goed van lengte maar veelal zwaar bespierd aan de onderzijde. In beweging worden de halzen goed gebruikt.
De croupe is meermalen kort en hellend met een korte broekspier.
De stap is ruim voldoende van ruimte en voldoende van souplesse.
De draf is lichtvoetig, ruim voldoende tot goed van ruimte en ruim voldoende gedragen.
De galop is lichtvoetig en ruim voldoende van ruimte.
Meerdere veulens bewegen bergop met een goede buiging van de gewrichten.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
De collectie bestond uit acht door het KWPN uitgenodigde veulens en vier door de eigenaar zelf uitgezochte veulens. Twee door het KWPN uitgenodigde veulens waren met veterinair attest afwezig.

EDIT: Om deze reden zou ik hem dus niet meer gebruiken. Hier was ik al een beetje bang voor..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:59

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:49

Het word dit jaar geen een hengst ;) laat haar zowiso dit jaar leeg maar blijf natuurlijk wel rond kijken
Bordeaux is interessant, ik hou wel van united alleen ben ik wel echt bang voor de maat. In de hoogte hoeft er echt niks bij
Cupido ben ik nog niet zo n fan van..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:59

Ik heb een bijna 3 jarige United. Inderdaad voor het mooie wat aan de korte kant, maar wel sterk achterbeen, veel balans en goed bewegen. Zijn moeder is 1.80m en hij zal nu rond de 1.67m zitten.

Ik zou United wel een goede combi vinden, omdat ik de merrie wat te lang vind. Stokmaat is wel groot verschil, maar als de merrie wat groter is zal het vast geen hele kleine worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:01

mavantos schreef:
Ik zou United wel een goede combi vinden, omdat ik de merrie wat te lang vind. Stokmaat is wel groot verschil, maar als de merrie wat groter is zal het vast geen hele kleine worden.

Ik denk dat ze eerder bang is voor een hele grote en niet voor een kleintje.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:13

Oke, maar United zelf is ook niet erg groot dus ik zou die gok persoonlijk met deze merrie wel durven nemen. Fokken is en blijft toch echt gokken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:16

United staat bekend om te vergroten...
Essie heeft zelf een United van 1m80...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 08:26

Klopt united ben ik zeker fan van maar die van mij is ruim 1.84 uit een moeder van 1.66 dus nee die ga ik op een merrie van 1.74 echt niet gebruiken
Hij is niet de enige heel grote die ik ervan heb gezien