Welke hengst ? Draver ? Kruising?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:35

Rond 26 mei wordt een veulen verwacht van mijn hengst, Don Fascination, uit een dravers merrie. Eigenares van de merrie en ikzelf kijken beiden erna uit. De merrie heeft, net als die van u, ook een hele goede bloedlijn (Filou Du Boscail x Duchess Surge) en wij verwachten en hopen dat het een geslaagde combinatie zal zijn.
Toekomstige papa:
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 7265_o.jpg
Toekomstige mama:
Afbeelding

Team_Sublime

Re: Welke hengst ? Draver ? Kruising?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:30

Gaaf die arabier ! Ik ga er is over denken.

@peterina leuke combinatie zeg ! Benieuwd wat eruit gaat komen

Nrps vind ik juist een leuk ras, totnutoe altijd goede ervaringen mee gehad. Een welsh cob wil ik er niet opzetten vanwege de bouw, vind ik toch iets te grof om op mijn merrie te zetten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:38

nrps is geen ras maar een type. De een kan dus leuk zijn en de ander een echte kwijl. Net als ieder paard eigenlijk. Echter kunnen de meeste paarden die bij het nrps staan geregistreerd ook onder andere stamboeken worden opgenomen zoals KWPN etc. Enkel een eis voor ox-xx percentage.

Mocht je met onze hengst willen fokken kan ik je een heel scherp aanbod doen. Kijk maar wat je wilt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:38

Dan worden ze bij KWPN niet in het volle stamboek opgenomen toch?

Die arabier van Woogy vind ik prachtig, zou qua endurance mogelijkheden ook leuk zijn! En ik weet dat je dan een gezellige hengstenhouder krijgt :)

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:46

Heb je al eens gedacht aan een gangenpaard hengst; Paso peruano / ijslander / MM. In duitsland zijn ze gek op dit soort kruisingen.

kijk maar eens op http://www.gangpferde-vierhaus.de

zij hebben ook Toltende draver dekhengst.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:40

ruitje schreef:
Dan worden ze bij KWPN niet in het volle stamboek opgenomen toch?

Die arabier van Woogy vind ik prachtig, zou qua endurance mogelijkheden ook leuk zijn! En ik weet dat je dan een gezellige hengstenhouder krijgt :)

Theoretisch gezien wel, echter kiezen mensen ervoor om een paard NRPS te registreren om een paar redenen: goedkoper, meer kans op betere resultaten. Als een arabier x oldenburger hebt kan hij kwpn geregistreerd worden, echter kan zo'n paard veel beter scoren binnen het nrps. Een volbloed kun je daarentegen wel kwpn registeren, maar weer niet nrps wegens het missen van ox bloed.
Andere warmbloed rassen zijn daar strenger op, zeker de Duitse stamboeken.

Dank je voor het compliment op onze mooie man, tenminste hij is eigenlijk van een vriendin maar we zijn zo gek op hem dat hij stiekem een beetje bij ons hoort :)