leuke kruizing haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:10

Haflinger maal Tinker / Irish Cob :). Krijg je een wat stoerder paardje. En afhankelijk van de kleur van de hengst grote kans op vosbont.

micksage

Re: leuke kruizing haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:28

ik heb zelf een kwpnX haflinger van bijna 2 jaar.
maar je moet idd wel goed kijken wat je wil .
maar fokken blijft altijd gokken

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:18

LadyMadonna schreef:
Waarom niet?

Ik zeg niet dat ze het niet moet doen, maar ik vraag wáárom ze het wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:25

Kijk aub uit met haflinger x KWPN. Een meisje bij ons op stal heeft dat 2 keer gedaan en er kwamen beide keren paarden uit van ongeveer 1.60m met een heel kort nekkie, lange benen en een kort lijf. Die arme dieren moesten steeds met de benen in spreidstand om bij het gras te kunnen komen. Allebei volledig uit verhouding.
Daarna heeft ze nog fjord x KWPN geprobeerd en die was zelfs nog erger.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:31

Wij hebben per ongeluk een KWPN x Haflinger.
Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:33

ik zou het persoonlijk een paard zoeken met ongeveer dezelfde maten. Ik denk dat een welsh/ irish cob erg mooi kan combineren met een haflinger, voor een KWPN zou ik niet zo snel kiezen.
En behalve het ras kiezen moet je natuurlijk heeeeel goed kijken naar de bouw van jouw merrie en de hengst, want dan kan echt alle kanten op als je totaal verschillende rassen kruist.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:45

Een poosje geleden was de kruising haf x quarter/paint erg populair, omdat ze betaalbaarder waren dan volle quarters/paints. Het kunnen inderdaad hele leuke kruisingen zijn waar je leuk western mee kunt rijden. Alleen zijn de prijzen van de quarters en paints zo gekelderd dat mensen nu sneller voor een volle quarter/paint gaan.

En dat zal wel voor meer rassen gelden. Nu de markt op zijn gat ligt is er gewoon weinig vraag naar kruisingen. Ik zou er dus mee oppassen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:46

Ik heb zelf een kruising Haflinger (moeder) x Paint Horse (vader). Erg goed gelukt (al zeg ik het zelf haha).
Qua karakter en bouw echt een Haflinger, qua kleur een Paint Horse. Geschikt voor western en lange buitenritten! Je hoort trouwens ook vaak dat kruisingen weer "gezonder" en "sterker" zijn dan niet kruisingen..

Afbeelding

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:55

Heb je al bedacht wat je in de toekomst met het veulen wil doen? Ook zal je moeten bedenken wat je wil verbeteren, de korte hals is inderdaad vaak wel een aandachtspunt bij Haflingers.

Ik heb zelf twee bewuste haflingerkruisingen waar ik erg blij mee ben. Een kruising met een paint, daarvan heb ik bij het NRPS een papier van het hulpstamboek zodat ik toch de afstamming volledig vastgelegd heb gekregen. De andere is een halve PRE, daarvoor heb ik een cruzadopapier van het PRE stamboek gekregen.

Foto's zijn in mijn profiel te vinden.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 15:12

Sammyoo schreef:
Heb je al bedacht wat je in de toekomst met het veulen wil doen? Ook zal je moeten bedenken wat je wil verbeteren, de korte hals is inderdaad vaak wel een aandachtspunt bij Haflingers.

Ik heb zelf twee bewuste haflingerkruisingen waar ik erg blij mee ben. Een kruising met een paint, daarvan heb ik bij het NRPS een papier van het hulpstamboek zodat ik toch de afstamming volledig vastgelegd heb gekregen. De andere is een halve PRE, daarvoor heb ik een cruzadopapier van het PRE stamboek gekregen.

Foto's zijn in mijn profiel te vinden.

ik doe samen met mijn zus , haflinger houden ( eefje ) en haflinger staan er nogal om bekend dat ze nogal breed gebouwd zijn , dat valt bij deze haflinger echt reuze mee , alleen het punt is dat ik er gewoon te klein voor bent geworden ben 1, 80M , dus daarom was mijn vaders idee fokken , ook omdat veulens zo schattig zijn , en ik zou dan graag een groter soort willen , en graag het koudbloedige karakter daarom dat ik ook voor de Fries ga , ( je kan dan een hele mooi kleur krijgen , kijk maar op internet) + de bouw van eeen fries is ook redelijk stevig nie zoals bij een kwpn

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:22

Ik denk dat je dan wel moet opletten welke friese hengst je kiest.
Tegenwoordig zijn de friezen ook lang niet allemaal zo koudbloedig meer.
Mijn eigen kruising (haf x groninger) zou als je de rasstandaard van beide rassen bekijkt een koelbloedig type moeten opleveren. Ze is heet en druk en snel nerveus. Daarnaast ook enorm werklustig en grappig, maar koelbloedig zou ik haar niet noemen.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:08

bij ons op stal hebben
we ook een rare haf kruising

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:47

poedeltjes schreef:
bij ons op stal hebben
we ook een rare haf kruising

Wat dan? Ik heb tot nu toe alleen leuke gezien!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:54

Ik vind de kruising van Def erg mooi en natuurlijk is Grani ook heel goed gelukt en die twee van de Welsh cob hengst Sublime zijn ook erg mooi.
Twee jaar geleden heb ik mijn heethoofd haf laten dekken door een Welsh cob, helaas is dit niet gelukt.
Die dekking was ook bewust en het veulen zou dan de eventuele opvolger worden voor mijn haf

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:56

nouja het was perongeluk gedekt en het ik eenbeetje mislukt want het heeft korte nek en hoog lang werpig lijf

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:56

Ik heb een Haflinger x Arabier, bewust voor de Arabische Volbloed gekozen omdat ik wat groter, fijner en feller wilde. Ik wil namelijk graag endurance gaan rijden met haar. Inmiddels is ze 3 en half jaar en ik moet zeggen dat het toch goed gelukt is, die kruising ;)
De vader is een donkerbruine hengst.

Foto van ongeveer een week geleden:
Afbeelding

Samen met de mama

Afbeelding

Zomer 2012

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:00

Ik zou een hengst kiezen die de sterke punten van jou merrie benadrukken en de minder zwakke punten minder laat opvallen of weg laat vallen. :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:02

Prince schreef:
Haflinger maal Tinker / Irish Cob :). Krijg je een wat stoerder paardje. En afhankelijk van de kleur van de hengst grote kans op vosbont.

Zo één heb ik ook. Heeft dan wel zwarte manen.
Je krijgt niet zo'n overdreven brede tinker maar wel sterk. Lekker relaxed, schrikken niet snel.
Die van mij lijkt op een iets bredere paint, lijkt echt op een western paardje.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:06

ik heb ook een haflinger x arabier. top paardje wel aardig wat pit maar niet gemeen.
vader is een zwarte AV

Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:12

sastaic... die is ook goed gelukt zeg :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:51

Ik ben wel benieuwd na foto's van de 'mislukte' kruisingen :)

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:54

milaotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:57

Dacookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:58

Ik mag me de trotse eigenaresse van een prachtige kruising haflingerxtinkerxwelsh cob noemen! Hele mooie compacte bouw met een super achterhand (moet ik wel trainen....). Qua karakter ook heel goed gelukt!

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:04

de arebieren moet je echt mazzel mee hebben hoor