verzamel dwergshetlanders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:49

Hij/zij lijkt er erg op ja. Maar kan best een dubbelganger zijn dus ik wil niet speculeren,er lopen meer dwergen rond dan je denkt helaas.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:52

pretty schreef:
Hij/zij lijkt er erg op ja. Maar kan best een dubbelganger zijn dus ik wil niet speculeren,er lopen meer dwergen rond dan je denkt helaas.

ja dat zal zeker.

Letsdunit

Re: verzamel dwergshetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:34

TS vanuit de dwergengroep waar ik bij zit is de vraag gekomen of jij eventueel DNA van je shet in zou willen sturen voor verder onderzoek er is namelijk nog meer DNA nodig van dit type om ook voor deze groep een goed onderzoek te kunnen doen.
Het dwergje van TS en van de advertentie is namelijk van het type 2 met de naam Skelettavatismus. Ze zijn nauwelijks beperkt in hun gezondheid, alleen dus een abnormaal skelet. Dit type zie je vaak bij friesen.

imke_sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:18

Nou ik ben Imke.
Mijn verzorg mini shetje heet Sunny-boy maar ik noem hem altijd sunny :D
Hij is 1 1/2! En ong. 78 cm groot hij komt tot mijn heup! Hij geeft vaak kusjes behalve als ie aan het eten is verder is hij best dik! Oliebolletje dus {:)
Sorry de foto's lukken niet. Hij is bont zwart met wit

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:05

Hier ook een dwergje in de kudde. Buiten zijn onderbeet en zijn hoefjes die zeer regelmatig gekapt moeten worden zodat hij niet op zn hielen loopt, is hij nog een erg gezond en gelukkig dwergje. :)
Sinds twee weken mag hij ook eindelijk zeggen dat hij een echte hengst is, al zal dat niet voor lang meer zijn. }>
Hij is gelukkig erg goed opgenomen in de kudde en is zo'n knuffelpaardje, ik zou hem voor geen geld meer kunnen missen, ben zo blij dat ik de stap genomen heb om een dwergje in huis te halen.

Hier had ik hem net, van een handelaar en erg mager, na twee weken bij mij was zijn buik 3 keer dikker geworden. :+
Afbeelding

En ons teddybeertje nu (sorry, foto wil niet recht :n )
Afbeelding

juliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:15

Zetta schreef:
Hier ook een dwergje in de kudde. Buiten zijn onderbeet en zijn hoefjes die zeer regelmatig gekapt moeten worden zodat hij niet op zn hielen loopt, is hij nog een erg gezond en gelukkig dwergje. :)
Sinds twee weken mag hij ook eindelijk zeggen dat hij een echte hengst is, al zal dat niet voor lang meer zijn. }>
Hij is gelukkig erg goed opgenomen in de kudde en is zo'n knuffelpaardje, ik zou hem voor geen geld meer kunnen missen, ben zo blij dat ik de stap genomen heb om een dwergje in huis te halen.

Hier had ik hem net, van een handelaar en erg mager, na twee weken bij mij was zijn buik 3 keer dikker geworden. :+
[ Afbeelding ]

En ons teddybeertje nu (sorry, foto wil niet recht :n )
[ Afbeelding ]

Ik zag in het begin alleen die eerst foto en ineens die tweede ik was mega hard verschoten :p ineens zo'n teddybeer op mijn scherm :p Dwergjes zijn lief en leuk! Zou ze ook niet kunnen missen

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:23

Letsdunit schreef:
TS vanuit de dwergengroep waar ik bij zit is de vraag gekomen of jij eventueel DNA van je shet in zou willen sturen voor verder onderzoek er is namelijk nog meer DNA nodig van dit type om ook voor deze groep een goed onderzoek te kunnen doen.
Het dwergje van TS en van de advertentie is namelijk van het type 2 met de naam Skelettavatismus. Ze zijn nauwelijks beperkt in hun gezondheid, alleen dus een abnormaal skelet. Dit type zie je vaak bij friesen.

Letsdunit ik begrijp dat jij wel de nodige informatie hebt over dwergen. Mag ik vragen of je meer informatie hebt over die dwergengroep waar jij bij zit en of jij meer weet van de test? Ik kan namelijk nergens vinden dat die er ook daadwerkelijk (bijna) is. Vind het namelijk wel een interessant onderwerp. :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:35

imke_sunny schreef:
Nou ik ben Imke.
Mijn verzorg mini shetje heet Sunny-boy maar ik noem hem altijd sunny :D
Hij is 1 1/2! En ong. 78 cm groot hij komt tot mijn heup! Hij geeft vaak kusjes behalve als ie aan het eten is verder is hij best dik! Oliebolletje dus {:)
Sorry de foto's lukken niet. Hij is bont zwart met wit

Ts vraagt om andere DWERG Shetlanders geen mini shetlanders!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:55

Ik weet niet of deze link hier werkt maar pagina 14 staat een mooi artikel.
http://digital.turn-page.com/i/226368

Juliexxxx wil je nog even laten weten of je DNA in kan sturen want het zou het onderzoek heel erg kunnen helpen !

Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:55

Bedankt :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:09

Mijn zoon is zijn PWS aan het maken over het dwerggen, misschien willen de mensen hier de enquete ook invullen? http://sdrv.ms/1dHFx82

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:15

Is deze enquete toevallig ook in het engels beschikbaar ?

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:44

Enquete ingevuld!

Ollientje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:50

ah wat een scheetjes.. wil ook zo'n dwergje :+