Wat vonden jullie van de NRPS hk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:49

Citaat:
Mijn vader had wel de Alabaster gezien op de harde bodem. Bleek in draf toch niet je dat te zijn

Onzin. Trouwens hij liep achter wel op blote voeten.(Gewoon de video bekijken .
Deze is wel volledig op de foto geweest.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:26

filmpje: http://video.springwelten.de/han2003/hann85_13.mpg
Ik vind het een beetje eigenaardig dat hij nu zo snel op al die verschillende hengstenkeuringen moet verschijnen. Ware het niet beter geweest hem rustig voor te bereiden op de verrichtingen in Hannover. Ik denk dat dat nu toch het eerste doel was: hem volledig laten aanvaarden voor dekdienst in Hannover. Straks is hij snel snel overal eens aangetreden en heeft niks meer.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:29

Iemand de Latimer x Sokrates gezien?
Die is volgens mij niet goedgekeurd voor trakehner en dan voor een "laag" bedrag verkocht.

OK dan! Petraaken

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:59

Zannekin schreef:
Iemand de Latimer x Sokrates gezien?
Die is volgens mij niet goedgekeurd voor trakehner en dan voor een "laag" bedrag verkocht.

Is daar(NRPS) wel goedgekeurd voor de 3de bezichtiging.
Blijkbaar een groot verschil van inzicht Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:30

Zannekin schreef:
filmpje: http://video.springwelten.de/han2003/hann85_13.mpg
Ik vind het een beetje eigenaardig dat hij nu zo snel op al die verschillende hengstenkeuringen moet verschijnen. Ware het niet beter geweest hem rustig voor te bereiden op de verrichtingen in Hannover. Ik denk dat dat nu toch het eerste doel was: hem volledig laten aanvaarden voor dekdienst in Hannover. Straks is hij snel snel overal eens aangetreden en heeft niks meer.

Mijn idee.
Ik heb ook nooit begrepen van het nut er van, om naar die keuring te gaan. Het geeft geen meerwaarde. En veulens kunnen gewoon bij het KWPN-A.reg.
Hij zal nu wel klaar gemaakt worden voor de 30 of 70 dagentest.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:54

En de SBS keuring in februari?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:14

Zannekin schreef:
En de SBS keuring in februari?

Dat weet ik niet.
Hij is wel in Luik (Faculteit)geweest met een 4 uur durend onderzoek,waarbij de uitslag prima was.(Maar dat was al in Hannover bekend voor dat ze hem kochten)
Door deze uitslag kan hij zich aanmelden voor de SBS keuring omdat dat de eis is voor de eerste bezichtiging bij dit stamboek.
Maar ik weet niet hoe het zit in Belgie wat betreft de reg. van veulens van een hengst die elders goed gekeurd is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 08:55

ceasario schreef:
Citaat:
Mijn vader had wel de Alabaster gezien op de harde bodem. Bleek in draf toch niet je dat te zijn

Onzin. Trouwens hij liep achter wel op blote voeten.(Gewoon de video bekijken .
Deze is wel volledig op de foto geweest.

Kan wel zijn, hij kon natuurlijk ook gewoon een offday hebben, vooral nu ik hoor dat hij zowat alle keuringen doet. Dat is nu ook niet bepaald bevorderlijk voor het goed presteren op keuringen. Radetzky liep ook op blote voeten acheraan hoor. Bijna alle hengsten die ik heb gezien hadden achteraan geen ijzers op. Ze kunnen het nog eens proberen op de nakeuring met de Alabaster. Als ze hem wat rust gunnen zal hij zich misschien beter presenteren.

MissEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 20:39

Wat vonden jullie van de Gribaldi X Balzflug? Volgens mij is hij niet door, nr weet ik niet meer.
En vraag, moesten de oudere hengsten van 3,5jr en ouder die onder het zadel kwamen ook naar de 2e bezichtiging?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:07

Er is geen enkele Gribaldi zoon door.

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:00

Nee Gubaldi is er niet door, staat nu zielig in zijn stalletje te hunkeren naar de mooie vrouwen. Het is een leuk en leergierig beestje, maar nog wel erg jong vind ik. Staat bij ons op stal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:30

nog vergeten te melden dat ook de oudere dieren die zich onder het zadel moesten tonen dit ook op de tweede bezichtiging moesten doen.

MissEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 11:31

want wij hadden de 17-jarige pony vulkan x nadler, en toen zeiden ze dat hij niet naar de 2e bezichtiging hoefde maar gelijk door mocht naar de 3e dag..
En nu zag ik op de lijst van hengsten die door zijn, dat hij er niet bij stond, en zaterdag is hij niet geweest..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:46

Heeft deze pony misschien al een sportcarrière achter de rug? Zoja, dan kan dat de reden zijn waarom hij pas op de 3de bezichtiging moet verschijnen. Met de oudere dieren bedoelde ik hengsten van 4 of 5 jaar die nog geen sportcarrière achter de rug hebben.

MissEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 12:22

deze wel, heeft al meerder ek's gelopen en met duitsland gouden team medaille gehaald, heeft uit 2jaargangen te dekken(hij is al ggk in westfaalse ponystamboek) een ggk zoon en 2 staats premie stute merrie, dus denk dat hij dan ook niet hoefde, maar hij staat nergens op de lijst:(, heeft iemand hem ook nog zien lopen op de 1e bezichtiging???

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:40

sorry, maar ik ben niet geweest op de 1ste bezichtiging. Misschien heeft Jantien hem gezien. Vraag anders eens aan het stamboek zelf hoe het nu ziet met jullie pony. Aangezien zijn sportprestaties voor zich spreken zal hij waarschijnlijk aan een verkorte keuring genoeg hebben.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:14

Even iets anders, misschien heb ik er over heen gelezen maar wanneer is de derde bezichtiging want ik zou er graag naar toe willen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:35

op 24 januari zelfde dag als de hengstenshowdag. Kom vroeg want het is altijd afgeladen vol.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:39

Ik ga dat gelijk eens in mijn agenda zetten, ik zie net dat het op een zaterdag is, dat is weer een meevaller.
Het is een Ermelo he? (wat een eind!)
Maar dan zie ik de door jou gefokte hengst ook!
Ik zit net even op de site te kijken maar is er al een programma bekend?
Iemand de Royal Dance trouwens gezien?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:50

nee het programma is absoluut nog niet bekend en wordt soms zelfs nog op het allerlaatste moment pas bekend. Anders eens een mailtje sturen een paar dagen voordien naar het stamboek. Doe ik ook altijd. Kwestie van de te bekijken hengsten niet missen. Wij rijden er zo'n 3uur op vanaf onze woonplaats bij goed weer en niet al te druk of files.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:43

Ik ook zo ongeveer, ik denk dat ik dan over Antwerpen ga rijden. Wij wonen ongeveer zo'n 50 km van elkaar vandaan dus dat schilt niet veel. Het begint rond een uur of 8 denk ik?
En bedankt voor de tips!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:53

hmm, bij mijn weten begonnen ze tot nu toe vanaf 9.00u maarja kan mij natuurlijk ook vergissen aangezien ik de pony's niet volg. Meestal arriveren wij tussen 9.00u en 10.00u.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:46

Dan ga ik dat ook maar doen.
Dat wordt dan niet op stap gaan de vrijdag Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:56

Kunnen we nadien lekker gedachten uitwisselen over de hengsten en de gezelligheid van de show. Misschien komen we elkaar wel onbewust tegen aan de bar of aan de toiletten. Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:53

Ja, goed idee!
Dan moeten we van te voren wel ff bekijken waar we elkaar aan kunnen herkennen tussen al die mensen.