Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lailapri schreef:Ik vind het knap datje voor mij oordeelt dat ik jou pony niets vind? Waarom mag ik niet een zwak punt van de merrie aandoen om juist op te letten bij de vader die je gaat uitkiezen voor je veulen? Ik vind jou merrie haar rug voor een 8 jarige (tenminste er van uit gaande dat de foto's recent zijn) zorgwekkend, zeker als je er een groter veulen in wilt doen. En als je beweert dat er niets mis mee is, dan vraag ik me af wat je dan wel niet doet gezien ze ook nog redelijk nageeflijk op de foto staat dat ze op dat moment haar rug zo hol trekt?
edit: De foto's in je profiel tonen zowel een moeder als een nakomeling met dezelfde halsvorm en ruglijn. Ik snap niet dat je daar niet op wilt verbeteren, sorry...
keona schreef:wat is het verschil van beide pony's jij weet natuurlijk het beste hoe ze zijn. altijd interessant om verschillen te horen van een eigenaar
xinram schreef:keona schreef:wat is het verschil van beide pony's jij weet natuurlijk het beste hoe ze zijn. altijd interessant om verschillen te horen van een eigenaar
Verschil is 6 centimeter, +60% ox en totaal andere bloedvoering.
Daar waar Picasso aardig allround gefokt is neigt Athos meer dressuurmatige kwaliteiten te hebben. Beide hengsten staan dagelijks naast elkaar op stal, met elkaar op de weide en worden met regelmaat door meisjes van 13/14 bereden in de lessen tussen andere pony's.
Van Picasso kan ik met recht zeggen dat hij fijne nakomelingen geeft op divers moedermateriaal en zeer vriendelijke karakters doorgeeft. Van Athos heb ik een soortgelijk verwachtingspatroon.
Maar ja.... De merrie doet ook wat.
En de vraag is en blijft met elke hengst welke je voor je Tinker/Welsh-merrie kiest: "Welke kant gaat haar kwartje opvallen en wat gaat zij doorgeven?"
bedankt voor de beschrijving van je beide hengsten lailapri schreef:athos van knedo van xinram op bokt en de valk hengst special van nicole op bokt zijn nu ook ggk, maar persoonlijk zou ik gaan voor don cremello. Ik heb 2 broertjes uit dezelfde merrie en met de oudste die nu ster is en kampioen was van zijn groep heb ik wel eens lange afstand gelopen in de vorm van trektocht. Weliswaar niet onder zadel maar toch, hij gaf niet op, bleef fijn regelbaar maar ging ten aller tijden door!!!
lailapri schreef:Oei, de zwart bonte uit het andere topic? Ik zou bij de hengst die je gebruikt heel erg kijken naar bovenlijn, zeker als je er een rijpony uit Wilt fokken. Schrok wel een beetje hoor, zo'n rug bij een 8 jarige. Heb er zelf een die zo is van 17 jaar, maar die vererft het ook nog redelijk door helaas.
set_elkol schreef:je bent echt specifiek op zoek naar speciale kleur he? Op de bokt markt staat ook nog een dekking aangeboden voor verminderde prijs:
http://www.bokt.nl/markt/ad/211165/dekk ... saddlebred
maar dat is een bruin bonte hengst
Peterina schreef:Bogie is ook 160 cm groot ... paard dus. Hij geeft veel beweging door en brave doch pittig karakters. Hij is heterozygoot zwart/vos en ook heterozygoot bont.
Op zich een hele goede hengst die zich in meerdere taken van sport/keuring/shows niet alleen zelf maar ook via zijn nakomelingen heeft bewezen.
MAAR ik denk dat hij niet zou passen in combinatie met deze merrie.