Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Symbeami schreef:Citaat:En als in de winter het gras op is wordt er bijgevoerd met eersteklas kuil!
En DAAR gaat er al iets fout. Kuil is niet zulk geschikt paardenvoer.
Gurk schreef:Het is een feit dat beengebreken erfelijk bepaald zijn. Klaar.
Hoe krijg je onderscheidend vermogen tov andere stamboeken? Kijk naar vroeger in de koeien en varkensfokkerij. Nederland had de voornaamste positie, het 'fok' land bij uitstek. Oorzaak Nederlanders durfde te selecteren.
Sjuimpje schreef:Ik heb ook al verschillende malen gehoord dat het echte koeienkuil niet zo geschikt is voor paarden en al helemaal niet voor paarden in de groei.
Net als snijmais.
Zo heb ik al verschillende malen gehoord dat het botontkalking kan veroorzaken, volgens mij is er echter nooit onderzoek naar gedaan.
Citaat:Samsam schreef:
Een vriendin werkt bij een paardenkliniek en vertelde me dat heartbreaker maar weinig kinderen goed op de fotoos heef
Gurk schreef:Het is een feit dat beengebreken erfelijk bepaald zijn. Klaar.
Gurk schreef:Hoe krijg je onderscheidend vermogen tov andere stamboeken? Kijk naar vroeger in de koeien en varkensfokkerij. Nederland had de voornaamste positie, het 'fok' land bij uitstek. Oorzaak Nederlanders
durfde te selecteren.
Ik ben het er 100 % mee eens dat er flink geselecteerd mag worden, maar ook bij de merries.Citaat:Gurk schreef:
Hoe krijg je onderscheidend vermogen tov andere stamboeken? Kijk naar vroeger in de koeien en varkensfokkerij. Nederland had de voornaamste positie, het 'fok' land bij uitstek. Oorzaak Nederlanders durfde te selecteren
CGJ12 schreef:PROK zal alleen nog maar toenemen.
Zeker nu het aantal keuringsplaatsen drastisch is toegenomen en het PROK een losstaand predikaat wordt.
Tot nu toe werden alleen de beste Ster merries geprokt met het oog op het Elite predikaat.
Waarschijnlijk worden nu ook goed fokkende Stb-merries aangeboden.