Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het vergt vaak veel meer tijd en training om het voor elkaar te krijgen bij een Tinker 
Lara_Silver schreef:Als het jou paard is, en je vind hem leuk, waarom trek je je er zo veel van aan wat anderen vinden? Ook al heb ik er persoonlijk niets mee, vind ik een tinker veel leuker en mooier dan 13 in het dozijn bruine warmbloeden. Ik vind dat Tinkers juist opmerkelijk veelzijdig zijn. Wellicht blinken ze niet allemaal uit in een bepaalde discipline, maar juist door die veelzijdigheid. Zoals ik al zei, ik vind een tinker die strak in het vel zit en goed gereden is er veel interessanter uit zien dan een warmbloed.
Maar blijkbaar doet het je best veel als je er een topic over opent, daar doelde ik meer op. Ik krijg soms ook een opmerking over mijn kleine opdondertje, maar dan kan ik alleen maar lachen als ze wegrijden met hun slungelige giganten van een 1m80. Zoals je ziet, iedereen heeft voorkeuren en vooroordelen, altijd. Sommigen houden het voor zichzelf, en anderen niet. Maar mij persoonlijk zou het niet kunnen irriteren omdat die bruine gigant voor die bepaalde mevrouw wel haar wereldpaard is, net zoals mijn kleine dat voor mij is. Het zit hem in het relativeren.
.
had hangen, nou lachen
)
Toont toch weer aan dat het ras - toch hier in België - nog niet zo heel geintroduceerd was. Toen wij op zoek waren naar een Tinker, hadden we onze zoektocht haast gestopt aangezien je er bijna geen kon vinden.. Tot we een stal hier in de buurt tegenkwamen die Tinkers fokten en van het een kwam het ander.
Dus dan ben ik genoodzaakt om naar de manege te gaan en het te gaan halen. Ik wil het persé met Tinky doen, aangezien dat dan toch een boost is voor het zelfvertrouwen. Naar verluid is het doodsimpel, maar toch ben ik een beetje bang. Ik heb nou niet eenmaal een olifantenhuid en trek me alles vaak nogal aan. Ik ben ook niet erg welkom daar, aangezien ik gewoon ben weggegaan zonder wat te zeggen ivm aankoop van Tinky. De laatste keer dat ik mijn voet daar binnenzette was voor een vriendin en dan hoor je ze al meteen achter je rug kibbelen, vreselijk. Ik wil mij en Tinky dus écht bewijzen, maar ben bang dat ik een blunder sla.. Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat de Tinker meer geaccepteerd is in NL dan in BE. (Al komt er wel al lichte verandering in de zaak, zoals ik al toelichtte)
Ik word altijd een beetje moe van dit soort topic's. Denk je echt dat mensen je nu gaan vertellen dat ze lelijk zijn en niks kunnen? Mwah denk het niet
Als jij je tinker ( of draver of whatever ) maar leuk vind is het goed toch? En als mensen blijven zeiken : trek je je er niks van aan en ga het tegendeel bewijzen
Isabel_k schreef:Ik word altijd een beetje moe van dit soort topic's. Denk je echt dat mensen je nu gaan vertellen dat ze lelijk zijn en niks kunnen? Mwah denk het niet
Als jij je tinker ( of draver of whatever ) maar leuk vind is het goed toch? En als mensen blijven zeiken : trek je je er niks van aan en ga het tegendeel bewijzen
maar wat maakt het uit wat ik nou vind, het is jou paard en je houd ervan. neem nou mijn pony, zij is 20 jaar en niet de mooiste meer. (ingedeukt flankje, holle rug etc.) maar ik hou van haar en daar gaat het om. Dus het maakt echt niks uit toch wat andere mensen van jou tinker vinden! dus trek je alsjeblieft niks aan van al die mensen die zeggen dat tinkers niks kunnen, ga het tegendeel bewijzen! hwn schreef:Ik heb trouwens es op Flanders Horse Expo een demo gezien met een tinker hengst, paard was denk ik 1m50 en ze hebben telkens de hindernis verhoogd, en denk dat ie toch ongeveer zijn eigen hoogte gesprongen heeft, hindernis stond op het maximum! Was natuurlijk wel een afgetraind paardje.