[Fjord] Manen lang laten of knippen (+foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:45

Soeskia schreef:
kort natuurlijk, zo'n onzin als mensen zeggen dar ze zouden stoppen met groeien in een boog als dat zo hoorde. het si al zo verschrikkelijk lang dat de manen kort worden gehouden, dus onzin dat lang natuurlijk is. waarom vind iedereen het wel leuk,mooi,goed als de manen van elke willekeurige pony worden getrrokken, en bij een fjord is knippen ineens niet natuurlijk.

Ik houd sjors zijn manen lekker in een boog, ziet er een stuk verzorgder uit. goede zaak dat je ze er af hebt gehaald

het is niet omdat dat natuurlijker is, maar ik vind lange manen gewoon mooi, bij alle paarden trouwens.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:54

Wat tof van je vriendin!!!
Ik hou op zich bij (bijna) alle paarden van korte manen, staat meestal vlotter, ik heb 3 fjorden, 2 met korte manen en 1 met lange en ik vind het eigenlijk allebei leuk, lang is weer een keer wat anders en kan ook heel verzorgd zijn maar ik denk als ik ga starten, dat ik ze eraf moet halen want vlechten wordt moeilijk(weet iemand dit???)Maar dan heb ik altijd mn shetje nog mat lange manen, haha.
Maar de meeste mensen die bij me komen vinden het zonde als ik de manen eraf zou halen maar we zien wel.Jij hebt ze al afgeknipt, hou je ons een beetje op de hoogte of t mooi wordt ga ik misschien ook nog wel overstag, ps heb je ze echt zo kort moeten knippen???

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:57

knippen ik denk dat dat veel mooier staat en die fjord heb et zelfde koppie als die van mij dus knip ze maar is veel mooier vin ik

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:42

Ik zo ze lang laten, vind het er echt schatig uitzien!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:46

Ik zou ze knippen, vind ik toch mooier en verzorgder staan.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:19

Als je deze manen kort wil in een mooi boogje dan kost dat zker veel tijd je moet zijn manen eerst helemaal afschreven om het mooie boogje erin te krijgen want zijn manen zijn nu veelste zwaar en eerst moet het dus helemaal gekortwiekt worden.

Ik ben zelf voor kort ziet er een stuk vezorgder en eleganter uit!
xxx

Veel plezier met hem

kellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:29

heeeeeeeeeeey

ik vind het wel heel schattig staan hoor die lange manen:D en ik zou het gewoon zo houden. je hebt hem toch ook zo leren kennen, ik bedoel dit past gewoon bij hem toch????:P

xxxxxxxxxxxxxxxx jana en kelly:D

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:00

kort knippen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111 *LOL*

jessicatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:16

ik zou het kort maken veel mooier

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:40

Ik denk dat hierover de mening erg verschillen.
Ik vind persoonlijk lange manen altijd mooier! Ik hou gewoon van wat lange manen bij arabiertjes, haflinger het maakt niet uit als ze maar wel goed uitgekamt zijn en niet zo in dreadlocks hangen. Maar als je je pony er netjes uit wilt laten zien staat kort vaak wel wat netter.

DianaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:34

Blij dat ik met mijn Tinkers niet voor deze keus sta!! Haha!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:57

eerlijk gezegt vind ik manen die kort zijn leuker ik vind het niet zo staan bij hem eerlijk gezegt!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:17

verootjoo"]
[quote="Soeskia schreef:
kort natuurlijk, zo'n onzin als mensen zeggen dar ze zouden stoppen met groeien in een boog als dat zo hoorde. het si al zo verschrikkelijk lang dat de manen kort worden gehouden, dus onzin dat lang natuurlijk is. waarom vind iedereen het wel leuk,mooi,goed als de manen van elke willekeurige pony worden getrrokken, en bij een fjord is knippen ineens niet natuurlijk.

Ik houd sjors zijn manen lekker in een boog, ziet er een stuk verzorgder uit. goede zaak dat je ze er af hebt gehaald

het is niet omdat dat natuurlijker is, maar ik vind lange manen gewoon mooi, bij alle paarden trouwens.
[/quote]

natuurljk maakt t niet uit, maar iemand zij het zo minderwaardig, alsof we raar bezig zijn dat we manen knippen van fjorden. ik vind t ook wel wat hebben hoor die lange manen

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:10

Ze heeft volgens mij de manen al geknipt.. Knipoog

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:45

ja idd maike, a long time ago

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 16:32

ja inderdaad....het is niet echt heel mooi geworden, maar ook niet super lelijk.
Het moet nog even wat aangroeien dan kan ik er een mooie boog in maken.
Maar het wou iinderdaad niet blijven staan, dus moest het heel kort...

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:30

ik zu hem lang laten vooral omdat het een oudmodel is en dat staat wel stoer. die van mijn dat ookal tijd korte manen maar nu dat ze bijna gaan hangen is hij een echt stoere fjord aan het worden dus als hij van mij was had ik het lekker zo gehouden

fjordie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:03

Hallo,

Je hebt je eigen keuze al gemaakt. OK dan! .

Zelf heb ik 2 fjorden. 1 heeft super mooie en makkelijke manen om in een boog te knippen. De ander heeft wat ruige manen en zijn daarom heeeeeeel moeilijk om te knippen. Heb zelf een poging gewaagd om de manen te laten groeien, maar dan kom je in de fase waarbij het heel onverzorgt lijkt en ik kan dat niet verdragen en knip ze weer af.

Ik kan de mening van iemand op het forum ook wel delen. Als de fjord echt korte manen zou moeten hebben, dan zou moeder natuur daar wel voor zorgen. Maar wij mensen zoeken toch een ideaal beeld en vergelijken alles met elkaar. Niet voor niets is het spreekwoord "Het gras van de buren is altijd groener."

Zelf vergelijk ik ook en doe ik ook aan manipulatie van de natuur. Ik ga zelfs nog een stapje verder door mijn fjorden te scheren. Ze staan immers de hele winter op stal en hun dikke jas is voor mij alleen maar onpractisch.

Tja, een beetje egoïsme is niet erg. En moet men gewoon doen wat in hen opkomt. Top dat je zelf je keuze hebt gemaakt. En hoop dat je veel plezier aan je fjordje zult beleven.

Groetjes Michelle en (_) van Sasja en Rhana

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:42

LANG!! mijn versorg fiord heeft ook langemanen en ik vindt dat wel is eens wat anders bij een fiord.
sterker nog hij heeft er dreadlocks in!!!!!