geweldig, echt RMH karakter hierboven! Die van mij was ook zo, was nergens bang van. Ik moet zeggen dat Peruaanse Paso's ook geweldig zijn, ik vindt ze wel wat op Rocky Mountain's lijken
jodi
Geplaatst: 16-06-13 21:15
Haha,die twee komen bij mij vandaan Ze hebben sinds een week ook een klein broertje!
Voor mij is het vergelijken van ijslanders met rocky's als het vergelijken van shetlanders met andalusiers Allebei 3 gangen en een lading manen....
Heerlijk, welk kleurtje heeft hij, silver black? enneh is het de bedoeling dat op jouw website er veel meer keuze in het menu is in het Frans dan in het Engels?
Marleen_vA
Geplaatst: 16-06-13 21:43
Grani is een oom van mijn kruising (de vader van mijn jaarling is namelijk Jaimy). Ik kwam op mijn jaarling terecht via MP, ik ben zelf gek van de wat stevige types. Beide ouders van Santos zijn stevig. ben gek van haflingers en friezen. RMH's trokken mijn aandacht wegens hun uiterlijk en karakter. Dus Santos viel aan alle kanten bij ons in de smaak
Ze zijn opener en mensgerichter dan de gemiddelde IJslander. Hele zachtaardige paarden met genoeg pit om niet saai te zijn. Enorm leergierig en intelligent.
Ik heb er nu drie zie de links in mijn onderschrift.
edit: Ik rij met name lekker buiten met mijn rockies. Ze doen het hier enorm goed in de bergen in Oostenrijk. Ik rij de mijne met een ghost boomloos zadel, continental equiflex westernzadel of barebackpad.
Ik geef toe dat ik eens iets aan de engelse vertaling zou moeten doen Maar dat is even op de lange baan terecht gekomen
ElvierW
Geplaatst: 16-06-13 22:16
En ik heb een twenter, net ruin, waarvan Brego van Crazycat de vader is. Zn moeder is een Singlefooter. Bij mij op stal stond hij lange tijd samen met twee KWPN-ers van dezelfde leeftijd en toen nog allemaaal hengst. Die van mij bleef de rust zelve tussen al die hormonen en vertoonde nauwelijks hengstengedrag. Ik heb m alleen maar geruind omdat fokken echt mijn doel niet is. Verder is hij al erg mensgericht en nieuwsgierig, hij vindt het heerlijk om nieuwe dingen te ontdekken.
Ik heb voor dit ras gekozen omdat ik een paardje wilde dat zeg maar schokbestendig is, nuchter en mensgericht. Daarbij spreekt de tolt mij aan vanwege een wat lastige rug en had het wel mijn voorkeur dat het paard een beetje aan de maat zou zijn (boven 1,50m). Ik ben enorm blij met mn knappe man!
Set_Elkol
Geplaatst: 16-06-13 22:18
jodi schreef:
Ik geef toe dat ik eens iets aan de engelse vertaling zou moeten doen Maar dat is even op de lange baan terecht gekomen
gelukkig snap ik het Franse gedeelte ook
Kaplaars
Geplaatst: 16-06-13 22:40
hoihoi,
Vijf jaar geleden ben ik ook gevallen voor het karakter, de gangen en het uiterlijk van de Rocky. Ik heb daarom vier en een half jaar geleden een kmsh gekocht ( Kentucky mountain saddle horse, past binnen de standaarden van de Rocky, alleen dan niet ras zuiver) Korte omschrijving, mag aangevuld en verbeterd worden
Mijn veulen is een Rocky X töltende draver en in mijn profiel staan foto's. Ze is inmiddels ingereden door iemand met verstand van gangen-training en meer ervaring op het gebied van paarden inrijden. Ik kwam vers van de manege. Mijn paard heeft een super fijn karakter en is heel mensgericht, de weide uitmesten gaat niet zonder pony-kleef-aan-situaties. Echt 'mijn' paardje, altijd naar het hek toe als er mensen zijn, altijd gezelligheid opzoeken, soms zelfs te.
Maar vergis je niet: het is ook een paard, en dus niet per definitie 'bom-proef'. Ook is het rijden en trainen van een gangenpaard iets om niet te onderschatten. Dit kost echt training en in mijn geval ook goede begeleiding. Ik als leek op gangenpaarden gebied heb niet de kunde en ervaring om de training van mijn merrie alleen te doorlopen, dus ik heb nog altijd les en begeleiding.
Ik heb haar trouwens 24/7 buiten staan en haar tuig is ijslands