Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zerena schreef:Briljant is zelf "maar" 1.68 dat vind ik dan toch een beetje moeilijk.
En zijn er van Expression al nakomelingen?
Elisa2 schreef:Hoewel niet iedereen het met mij eens is,zie ik veel Gribaldi nakomeling met veel bot..qua maat fokt ie niet extreem hoog maar "normaal".Maar goed..dat bloed moet verder wel bij je merrie passen..
C2012 schreef:Elisa2 schreef:Hoewel niet iedereen het met mij eens is,zie ik veel Gribaldi nakomeling met veel bot..qua maat fokt ie niet extreem hoog maar "normaal".Maar goed..dat bloed moet verder wel bij je merrie passen..
Dat is ook afhankelijk uit welke moeders die komen. Uit een iele kwpn-merrie, waarbij massa en bot niet echt meer in de afstamming te vinden is, ga je dit met Gribaldi ook niet krijgen.
Ik zou ook naar Negro kijken. Of Netto.
Lante schreef:Mijn merrie gaf snel ranke damespaardjes, daar heb ik Alexandro P bij gedaan en het is een heel mooi en stoer paard geworden, zonder grof of lomp te zijn in aanblik. Ik ga zeker vaker gelders bloed gebruiken.

Dees schreef:Pletje123, waarom zou dat voor andere KWPN-paarden dan niet gelden?
Dat pro-Gelderse gedoe hier op Bokt is echt uit proportie. Veel te eenzijdig belicht. Leuk dat er nog mensen zijn die zo helemaal voor dat Gelderse gedeelte gaan, echt wel, maar om nou telkens met een Gelderse hengst op de proppen te komen zodra er maar een beetje maat en bot wordt gevraagd....
Waarom TS dan niet ook naar het Groninger Stamboek verwijzen? Daar zijn de paarden nog véél braver, plus ze hebben maat en bot. En vererven dat ook veel nadrukkelijker dan een Vitens of een Alexandro P.
Al denk ik dat TS er beter aan doet om al deze 'adviezen' gewoon lekker links te laten liggen met haar deftig gefokte sportpaard. Ze zal vast niet op beweging willen inleveren
Maar Dees, ditmaal beweert helemaal niemand dat de rijpaarden niet braaf zijn. Dus je betoog kun je wel achterwege laten. De TS vraagt om maat, bot en braaf. Dan is een Gelders paard een prima optie. Er worden wel meer "deftig" gefokte dressuurpaarden met een Gelderse hengst gedekt. En dan hoef je echt niet in te leveren op de manier van bewegen.