Fjord kopen of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:50

Geen fjord hetzelfde. Ze zijn wel op een hele andere manier pittig dan dat een warmbloed dat kan zijn waar de pittigheid vaak toch ook in de heetheid zit.
Ik zou toch eerder op karakter zoeken inderdaad dan op ras. Rijd momenteel heel leuk op een merrie haflinger terwijl ik 1 niet zoveel met merries heb en 2 niet zoveel met haflingers, maar deze is vet leuk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:33

Je vind vast wel een leuk paard en wat is wauw... ?
Ik wist met mijn zwarte (enigste paard dat ik ooit gekocht heb, andere kwam als verzorgpaard) dat ik met hem goed overweg zou kunnen,
hij probeerde zijn best voor je te doen, was vriendelijk en eerlijk en niet verreden.
De rest moet groeien.
Ik heb wel paarden zat laten staan waarvan ik dacht, anti wauw, of te verreden voor mij om te corrigeren
(wat handige ruiter allicht wel zou kunnen), of karakter waar ik niet meteen om stond te springen, of die niet fijn zaten
(zocht een paard dat fijn zou zitten).

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:43

ik heb zelf ook een fjord alleen hij is echt koel in zijn hoofd en heel relax en is nog een broekie (wordt volgende maand 4)
heb hem zelf ingereden maar hij is wel goed voorwaarts en met sommige dingen merk ik gewoon dat ik wat meer duidelijkheid aan hem moet geven omdat hij anders zo over mij heen walst (bewijze van spreken ;)) en wens je heel veel succes met het zoeken van je droompaard/pony!

Samy24

Re: Fjord kopen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:53

Het is uiteindelijk een BWP jaarling geworden (hengst)
hij noemt: Markies D ( sugesties voor roepnamen zijn welkom)
zijn afstamming: Galliani Biolley (Sir Donnerhall x Lanciani lady cavalor) x Ronja (Rosenkavalier x Finale)
Afbeelding

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:30

Je kunt als roepnaam markie gebruiken? Het diertje op zich is totaal niet mijn smaak maar kan me voorstellen dat je voor hem gevallen bent. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:34

Dat wordt een mooi dier als het eenmaal uitgegroeid is. Leuk die 4 witte voetjes.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:37

Da's heel wat anders dan je zocht _O- Zo zie je maar weer, je zoekt het een en komt thuis met het ander.

Moet wel zeggen dat hij er schattig uitziet, maar de term naarling is in zijn geval niet geheel onredelijk.
Daar moet nog wel model in komen, lekkere baby slungel.

Even heel eerlijk, ik had hem zo voorbij gelopen.
heb je betere foto van hem, want foto is ook nogal ongelukkig genomen, in ieder geval niet in zijn voordeel.

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:32

Samy24; wens je heel veel plezier met je markies! (roepnaam ideeën; mark, markje, markies, md) en denk als hij helemaal uitgegroeid is dat je dan echt een leukerd hebt!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:05

Fijn dat je je paard gevonden hebt! Ook niet meteen mijn smaak, maar dat doet er ook niet toe, zolang jij er gelukkig mee wordt!
Marky vind ik wel een leuke roepnaam

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 09:00

Haha ja het is echt een slungel op zijn lange stelten :p
maar hij is zooo lief, momenteel nog geen besef van zijn hengst zijn,, laten we dit nog even zo houden :D
Het is een schimmel,, paar weken terug hoor ik mezelf nog altijd zeggen: GENE witte ! :p maar ja :D

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 09:01

heb nog niet echt een betere foto, maar zaterdag ga ik hem ophalen en dinsdag ga ik ook nog even langs, zal dan eens mijn best doen wat foto's te maken :D

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 09:11

Dit is zijn vader Galliani biolley met als vader Sir donnerhall

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:02

Joh, even een keer borsteltje erover, beetje vierkant neerzetten en foto schieten, dan ziet ie er al
100 x leuker uit!

En ach.. ik ben ook altijd thuis gekomen met wat ik niet zocht...
Dus jij nu een schimmel, heb je in ieder geval wat te poetsen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:32

Dit een schimmel? dan mag je nog veeeel poetsen! haha nee grapje :+
wel een hele mooie vader!
Je zult er nog je werk aan hebben denk ik. Maar idd, je komt meestal niet thuis met wat je zoekt.
Ik wou wel een fjord, maar een die ingereden was, alles kon en niet veel werk aan was. Gewoon voor buiten etc.

Heb ik een 2,5jarige gekocht die een paar keer voor de koets had gestaan :+
Je moet idd karakter kiezen, hoop voor je Ts, dat je in dit paard alles vindt wat je zocht ;)

Boraaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:52

fjorden zijn gewoon geweldige beesten vind ik! en
leuk vooral door hun vaak toch nog beetje eigenwijze karakter maar wat ik weet is
voornamelijk toch braaf en betrouwbaar dus gewoon super!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:52

Als een fjord pittig is, is het alsnog koel in het hoofd. Als je nerveus bent blijft een fjord vaak lekker koel. Die van mij waren nergens bang voor,. Ik heb ook een fjord van 4 gehad en die was echt nergens bang voor en als hij schrok dan was het daarna ook weer klaar. Zelf was ik ook bang en durfde ik bijna niet meer op andere paarden. Mijn lieve mieltsje heeft mij er helemaal boven op geholpen.

Dus zoek een fjord van een jaar of 4 die goed aan voelt en vertrouwd is. En fjorden zijn gewoon lekker koel en chill. Een kwpn'er flipt bijna overal voor haha. Dus dat moet wel goed komen!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:54

Samy24 schreef:
Er komt zowiso een jong paard.
ze mogen zeker pit hebben, maar er is een groot verschil tussen een fjord en een volbloed :p

de meeste fjorden die je op maneges ziet zijn braaf omdat ze oud zijn, jonkies gebruiken ze echt niet in de les dan lagen er teveel ruiters af :') ze zijn lief maar wel ondeugend en proberen goed uit, nek erop en tanken

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:57

ik heb geen verstand van Fjorden maar ik heb misschien wel een site waar fjorden en allemaal andere paarden worden aangeboden.
Denk dat je de site al kent maar alsnog:

www.sporthorses.nl

Veel succes!